Ubehag ved vaccination

Hej,
Jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med at deres kat har ubehag efter den årlige vaccination?

Jeg havde begge mine katte til dyrlæge igår til sundhedstjek og vaccination. Den ene kat har det fint idag, mens den anden virker, som om den har ondt - den piver når jeg vil røre den som om den har smerter, ligger og kigger ud i luften (ellers meget aktiv) og har ikke spist hele dagen.

Jeg mener at kunne huske at det har været sådan hvergang en er blevet vaccineret det har bare ikke varet så længe før (over 24timer).

Hilsen en bekymret missemor

begge mine var sløve efter vaccinen sidste sommer - de fik så også en ordentligt omgang med rabbies oveni, så de var lidt ekstra sløve…

Men det tog dem bare lidt en eftermiddag, en aften og en god nats søvn, så var de helt på toppen igen :slight_smile:

Der er rigtig mange katte der regerer på dræbte vacciner. Katten bør have en anden vaccine næste gang.

Jeg har aldrig - og jeg mener aldrig i alle de år jeg har opdrættet og fået vaccineret rigtig mange både killinger og voksne haft en eneste reaktion

Jeg har haft en reaktion ved to katte i al den tid, jeg har haft kat. Og det har primært været en reaktion på rabiesvaccinen.

Wrappen fik rabiesvaccine i mandags.
Eneste reaktion var et hyyyyl da hun blev stukket :slight_smile:

Tak for svarene, jeg vil snakke med dyrlægen om at han får en anden vaccine næste gang. Han begyndte i øvrigt at blive sig selv i går aftes og her til morgen var han næsten sig selv igen.