Det er netop blevet annonceret, at Leslie Lyons og hendes team har fundet det gen, der giver kraniedefekten i burmesere
Næste skridt er (selvfølgelig) at få udviklet en DNA-test, så bærerne kan findes
Det er netop blevet annonceret, at Leslie Lyons og hendes team har fundet det gen, der giver kraniedefekten i burmesere
Næste skridt er (selvfølgelig) at få udviklet en DNA-test, så bærerne kan findes
Niice
Det er fantastisk hvad forskningen kan gøre
Hvad er det for en kraniedefekt forresten? Og er den kun hos burmesere?
UC Davis styrer! :klap:
/Mette
Der findes mange variationer af kraniedefekter og jeg har bl.a. set en siameserkilling, der i høj grad havde et defekt kranie (og var i live), så om den fundne defekt er 100% racespecifik ved jeg ikke - men jeg tror det ikke. GM2, som burmesere i FIFé nu skal testes for, findes f.eks. også hos koraterne, der jo er “halvfætre”
Takker for en god og spændende info.
Fedt! et godt og stort skridt fremad
Fedt!
[QUOTE=Temple Bar;830873]Det er netop blevet annonceret, at Leslie Lyons og hendes team har fundet det gen, der giver kraniedefekten i burmesere
Næste skridt er (selvfølgelig) at få udviklet en DNA-test, så bærerne kan findes [/QUOTE]
GO LESLIE Et af de dejligste mennesker jeg kender
VH
Susanne
Det er for øvrigt et af de allerbedste argumenter for altid hvis det overhovedet er muligt at bruge universitetslaboratorierne til at få foretaget diverse tests. De har brug for alle de penge, de overhovedet kan skrabe sammen for at foretage den slags forskning
SÅ enig! Ikke alene skal de bruge pengene, de bruger også prøverne de modtager til at arbejde med. F.eks. har de fundet handskegenet (og i sammenligning med sygdomsfremkaldende gener er det jo ikke epokegørende, men alligevel relevant) på grundlag af de mange SBI prøver vi har sendt i forbindelse med at kradse DNA ind til at de kan køre FIP projekt. Man kan næsten ikke gentage for tit at det er en god forretning for os selv at lægge pengene sådan et sted fremfor et kommercielt laboratorium.
VH
Susanne
[QUOTE=Temple Bar;830873]Det er netop blevet annonceret, at Leslie Lyons og hendes team har fundet det gen, der giver kraniedefekten i burmesere
Næste skridt er (selvfølgelig) at få udviklet en DNA-test, så bærerne kan findes [/QUOTE]
:juhu:
Hov - glemte i min iver lige at spørge, om de har fundet arvegangen? Sidst jeg hørte om den var de i hvert fald ikke sikre på, at det var et spørgsmål om simpel dominans …
[QUOTE=Susanne W;830922]SÅ enig! Ikke alene skal de bruge pengene, de bruger også prøverne de modtager til at arbejde med. F.eks. har de fundet handskegenet (og i sammenligning med sygdomsfremkaldende gener er det jo ikke epokegørende, men alligevel relevant) på grundlag af de mange SBI prøver vi har sendt i forbindelse med at kradse DNA ind til at de kan køre FIP projekt. Man kan næsten ikke gentage for tit at det er en god forretning for os selv at lægge pengene sådan et sted fremfor et kommercielt laboratorium.
VH
Susanne[/QUOTE]
Det lyder alt sammen rigtigt godt, men jeg aner simpelthen ikke hvordan…
Jeg har et enkelt sted jeg ved jeg kan sende test til, og det er kommersielt… Så oplys mig, for jeg vil meget gerne bidrage, med alt hvad der står i min magt til den slags
[QUOTE=DK Sugieh;830951]Det lyder alt sammen rigtigt godt, men jeg aner simpelthen ikke hvordan…
Jeg har et enkelt sted jeg ved jeg kan sende test til, og det er kommersielt… Så oplys mig, for jeg vil meget gerne bidrage, med alt hvad der står i min magt til den slags :)[/QUOTE]
Read all about it: http://www.vgl.ucdavis.edu/
Tak
Ja, arvegangen er fastlagt som værende recessiv. Alle angrebne katte har været homozygote og begge forældre har hver gang været heterozygote.
Super!
Sådan der er bare rigtig godt