Ude i mørket - må de det?

Hvis I har indhegnet jeres have til jeres katte og de ikke i forvejen har fri adgang til den via fx. kattelem…

Må de så være ude om aftenen i mørket?

Her må de godt, men i starten var vi meget bekymrede for om de mon fandt et smuthul ud gennem hegnet, over hegnen, gravede en tunnel under hegnet og monterede fakler på tunnelens væg osv osv,

Nu har vi forbarmet os. De ELSKER at sidde ude i mørket og glo :uha: og det får de lov til…de laver ikke rigtig noget andet end at opleve den sene aften og tidlige nat ind til vi lokker/lukker dem ind, når det er sengetid.

Jeg har også været på den med de dårlige nerver over det - især fordi mine jo har haft fundet adskillige smutveje (og et par af dem i mørke) :S

Men især Sander nyyyyder at sidde og lytte til verden og med naturen rimelig tæt på, er der mange lyde at forholde sig til og så må jeg leve med, at de måske kan finde vej over :slight_smile:

Vores sidder også helt stille og stirrer ud i skumringen og mørket… der er ingen tvivl om at de nyder det i fulde drag… og lytter til fuglene der går til ro osv… :slight_smile:

Altså med mindre at indhegningen var checket af hæren, luftvåbnet og søværnet så turde jeg ikke gøre det, men jeg er også en pyllemor der ikke har løbegård -høhø

Mine må være ude hele natten, men jeg har heller ikke indhegnet have kun løbegård :tihi: Havde jeg indhegnet have så var det kun sølvmisserne der fik lov til at være ude når det blev mørkt, dem kan man nemlig se i mørke :thumbup:

Alle mine har fri adgang til den indhegnede have døgnet rundt :slight_smile:

Til gengæld koster det mig helikopterovervågning fra såvel forsvaret som politiet, Søværnets Operative Kommando er periodevis tilknyttet, ligesom hjemmeværnet konstant har udstationeret vagter hele vejen rundt om hegnet.

…det er hvad kattene har fået at vide, og de har (7-9-13) ikke sat spørgsmålstegn ved det udsagn.

Da vi boede i huset, havde vi løbegård, som blev lukket ved 22-tiden - så var det Go’nat misser :uha:
Der blev lukket fordi vi i starten oplevede, at både Mikkel Ræv og andre løsgående huskatte kom forbi og provokerede til slagsmål og andre sjove ting om natten - og det var bare for meget både for os og for naboerne :venter:

Nu er vi jo flyttet i lejl. med et lille frimærke, som i nær fremtid bliver indhegnet - og vi agter at bibeholde reglen om, at ved 22-tiden (så er der natmad) bliver alle kommanderet inden døre -kaisålæredet
Her er naboerne jo også rykket noget tættere på, og reglerne om husdyrhold sku’ jo nødig gå hen og blive forringet, fordi der er kattejamme fra vores lille matrickel -what :græde:

[quote=Charlotte Oeh.;167727]Alle mine har fri adgang til den indhegnede have døgnet rundt :slight_smile:

Til gengæld koster det mig helikopterovervågning fra såvel forsvaret som politiet, Søværnets Operative Kommando er periodevis tilknyttet, ligesom hjemmeværnet konstant har udstationeret vagter hele vejen rundt om hegnet.

…det er hvad kattene har fået at vide, og de har (7-9-13) ikke sat spørgsmålstegn ved det udsagn.[/quote]

Fantastisk at de har forstået beskeden -høhø

Ah ja forresten, er her syngende hunkatte bliver der også lukket til løbegården om natten så naboerne i det mindste kan få deres nattesøvn :sshh:

Godt nok får Sander (og andre med de lyster) lov til at gå ud og sige godnat til fuglene og alle de andre dyr, men alle er inde om natten. Jeg ville ønske, det kunne være lidt anderledes - om ikke andet så for udluftningen om sommeren - men der er grænser for galskaben :stuck_out_tongue:

Her er der adgang døgnet rundt via kattelem, men det er også en løbegård.

Vi skal jo have indhegnet forhaven her om ikke så længe, og der får de til at starte med kun lov til at komme ud når vi er der. Indtil jeg lige får set om den er sikker. De får dog heller ikke ubegrænset adgang når jeg er sikker, derfor bibeholder vi løbegården, da vi har en dreng som stort set altid er ude i løbegården. Han kommer kun ind når han skal kalde på damerne :tihi:

Jeg kan godt lide mine små pus er inde, når det er mørkt.
I hvert fald nu, hvor døren ikke står åben om aftenen :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;167727]Alle mine har fri adgang til den indhegnede have døgnet rundt :slight_smile:

Til gengæld koster det mig helikopterovervågning fra såvel forsvaret som politiet, Søværnets Operative Kommando er periodevis tilknyttet, ligesom hjemmeværnet konstant har udstationeret vagter hele vejen rundt om hegnet.

…det er hvad kattene har fået at vide, og de har (7-9-13) ikke sat spørgsmålstegn ved det udsagn.[/quote]

Det er da det de skal have at vide! :thumbup:

Jeg tror jeg vil supplere med noget hegns-udsmykning…den kommer her:

Hvad siger I??? Læse ??? Selvfølgelig kan de da det tsktsktsk

[quote=Dorthe Andersen;167750]Det er da det de skal have at vide! :thumbup:

Jeg tror jeg vil supplere med noget hegns-udsmykning…den kommer her:

Hvad siger I??? Læse ??? Selvfølgelig kan de da det tsktsktsk[/quote]

-høhø

[quote=Dorthe Andersen;167750]

Hvad siger I??? Læse ??? Selvfølgelig kan de da det tsktsktsk[/quote]

Ja, og hvis Hampus-mindste-mis ikke kan læse det svære ord, så kan en af hjemmeværnsfolkene, der går vagt ved hegnet, nok læse det for ham :slight_smile:

Mine dyr har lemog går ud og ind som de lyster - de tilbringer nætterne udenfor med at sidde og trone, se mystiske ud og nedstirre vildkatte og fange mus og endda fugle:-)

Eddie og Tip går ikke ud - det er for koldt endnu, siger de:-)

Men de tre pelsdyr - de bor derude fra nu af og … ja hen i november stort set:-)

Vores er kun i haven og løbegården når vi er hjemme. Men haven får de ikke lov at være i når det er mørk. Der sidder de ude i løbegården i stedet for.

Skal du genere Hampus bare fordi han er lidt blond :venter::venter::venter:

:sorry: …hvis jeg lover, at det aldrig sker igen, vil du så love ikke at sladre til Hampus :bebe:

Vore katte går og kommer som de har lyst til, både nat og dag.
Hvis i har hørt Leopold brokke sig over han ikke måtte være i kattegården når det er aller sjovest, så ville i omgående kyle ham derud-høhø-høhø
Knus Elin