Ude ---> inde kat

Hej

jeg har de sidste par måneder kigget på katte, og nu har jeg forelsket mig i en killing. Problemet er, at killingen kommer ud i en indhegnet have og når den kommer til mig for den ikke mulighed for at komme ud da jeg bor i lejlighed og på første sal.
nu er mit spørgsmål om det bliver et problem? Og om den har fået smag for udelivet som killing og at det derfor vil være synd for ham at komme hjem til mig?

Grundlæggende tror jeg ikke det er et problem, når det drejer sig om en killing.

Jeg har solgt killinger med adgang til vores indhegnede have til rene indekatte. Det har intet problem været :slight_smile:

Jeg købte en 5 mdrs killing som også havde adgang til løbegård, og han bor fint heroppe i min lejlighed. Uden probs. :tihi:

Okay lyder godt. Var nemlig ude at besøge ham i dag og han var så sød. Men blev i tvivl om det ville være et problem :slight_smile:

Som regel kan katte vænne sig til ændrede forhold, når der er en flytning involveret.

Skal killingen være alene-kat? :slight_smile:

Som regel accepterer katte: Ny bolig = Nye regler.

Jeg har ihvertifald fået at vide, at skal man ændre en kats vaner kraftigt, så er det godt i forbindelse med flytning.
Og tja… Min mor rykkede sine 2 fritgående ude/inde halvgamle katte på 7+ år ind i lejlighed for nogen år siden, og ikke een eneste gang har de bedt om at komme ud.

Har aldrig haft problemer med det, selvom Fellini som killing kunne komme i indhegnet have

Jeg har også mine killinger ude i indhegnet have - og derfor sælger jeg dem ikke som inde katte. Kik godt på temperament - nogle katte får mere smag på udelivet end andre - opdrætter kan forhåbentlig vejlede, således at det ikke er den største frilufts entusiast som flytter i lejlighed. Hvis du har altan kan den jo også indhegnes :slight_smile:

Killingen skal ikke være alene kat, da jeg har en ung kat i forvejen :slight_smile:

desværre har jeg ikke altan, så de kan ikke engang komme ud på den måde, desværre :frowning:

[QUOTE=Mecaoni;1076881]Killingen skal ikke være alene kat, da jeg har en ung kat i forvejen :slight_smile:

desværre har jeg ikke altan, så de kan ikke engang komme ud på den måde, desværre :([/QUOTE]

Mine tidligere kat var udekat når den var i sommerhuset og indekat i lejlighed uden altan når den var hjemme.
Den virkede fint tilfreds med begge måder at være kat på. Var glad for at være ude når hun kunne det og når hun ikke kunne var hun glad for at fede den af på sofaen i en solstråle.
Med andre ord min erfaring er at det ikke behøver være et problem.