Udekat til indekat? HJÆLP

Der er jo ikke andet for, end at prøve og se hvordan det går. Men KLART skal de neutraliseres først - det er super, I gør det :slight_smile:

Kan da godt komme med MIN lille succeshistorie:
Tarzan er 8 år gammel og har altid været fritløber. Han har dog altid været inde om natten, aldrig gidet ud i dårligt vejr, og om sommeren nydt at sove i en speciel busk udenfor… :wink: Nå, men vi er flyttet til en stuelejlighed, kun med en lille lukket gårdhave til. Den er han ude i om morgenen og om aftenen…det er blevet en fin rutine. Det er gået over al forventning. Han råhygger sig…jeg har dog valgt at give ham selskab, nu hvor jeg har taget det “frie” liv fra ham, hvor han mødte andre katte osv. Det selskab ankommer i aften :wink:

[QUOTE=Tine M;688050]Der er jo ikke andet for, end at prøve og se hvordan det går. Men KLART skal de neutraliseres først - det er super, I gør det :slight_smile:

Kan da godt komme med MIN lille succeshistorie:
Tarzan er 8 år gammel og har altid været fritløber. Han har dog altid været inde om natten, aldrig gidet ud i dårligt vejr, og om sommeren nydt at sove i en speciel busk udenfor… :wink: Nå, men vi er flyttet til en stuelejlighed, kun med en lille lukket gårdhave til. Den er han ude i om morgenen og om aftenen…det er blevet en fin rutine. Det er gået over al forventning. Han råhygger sig…jeg har dog valgt at give ham selskab, nu hvor jeg har taget det “frie” liv fra ham, hvor han mødte andre katte osv. Det selskab ankommer i aften ;)[/QUOTE]

Du er en meget, meget modig person, at pådutte en 8 år gammel kat tvunget selskab af 2 nye katte…

Nå, det var lidt off topic ,-))

[QUOTE=Felis;688176]Du er en meget, meget modig person, at pådutte en 8 år gammel kat tvunget selskab af 2 nye katte…
Nå, det var lidt off topic ,-))[/QUOTE]

Og jeg kan så fortsætte i det Off Topic spor med at fortælle, at vores skovkat Milly var 13 år gammel og havde været alenekat i seks år, da Somali-killingen Ivanhoe gjorde sit indtog.
Jo, der blev hvæst i starten, men de fik faktisk glæde af hinanden. :slight_smile:

Jeg har gjort en del gadekatte til indekatte og har kun een,som endnu efter 3,5 år,godt kunne tænke sig ud engang imellem
men det kommer han altså ikke.Aflivning ??jeg syns det er at gå for langt i første omgang.
Jeg har altså katte født på gaden og de ældste var 3,5 år da sde blev idekatte med lukket altan og de nyder faktisk livet i fulde
drag.En kat som er født,har ret til livet så sandt den ikke er meget syg.Det er min mening !

[QUOTE=malene;689745]Jeg har gjort en del gadekatte til indekatte og har kun een,som endnu efter 3,5 år,godt kunne tænke sig ud engang imellem
men det kommer han altså ikke.Aflivning ??jeg syns det er at gå for langt i første omgang.
![/QUOTE]

Og det synes du er i orden…at holde en kat indespærret i 3½ år og den STADIG længes efter at komme ud…i min terminologi kaldes det mildt sagt egoisme for dit vedkommende og i værste fald svineri over for et levende væsen…aflivning…det ville måske havde været bedre for katten

Felis… somme tider er dit korstog for udekatte altså ret anstrengende at læse.

Der står “en gang imellem” - det betyder i min verden ikke at den sidder med snuden mod vinduet 24/7…

Hvis en kat lever et liv, den ikke trives med, skal man naturligvis overveje om det er bedre at aflive.

Men at aflive en kat, fordi man tror den ikke vil trives :?
Hvor faen er vi så snart henne …

Tag problemerne, når de er opstået - det går også livet en smule lettere, helt generelt.

[QUOTE=Felis;688176]Du er en meget, meget modig person, at pådutte en 8 år gammel kat tvunget selskab af 2 nye katte…

Nå, det var lidt off topic ,-))[/QUOTE]

:slight_smile:

Hej alle i kattegale mennesker :slight_smile:
Mine skønne smukke katte skal henholdsvis kastreres og stereliseres på torsdag.
Og vi flytter på fredag - så det kunne ikke passe bedre.
Vi er flyttet ind til min mor i øjeblikket og har taget den lille med. Vores store mis løber stadig frit rundt udenfor, og vi besøger ham hver anden dag. - vi har venner der kommer og fodre ham de dage vi ikke kommer.
Jeg synes selv det er synd at aflive sådan en skøn kat - hvis det ikke går med at have ham i lejlighed er det jo nemmere at give ham væk og så kan han blive en gård kat :slight_smile: det ville han elske!

Nå, jeg skriver nok om en lille uges tid - så i kan hører hvordan det går med ham :slight_smile:
Til jer der har set min tidligere tråd, så er vores katte blevet meget mere glade for hinanden. Og vi kan mærke på den lille at hun savner vores hankat :frowning:
Rigtig god uge til jer alle :slight_smile:

Tak for update’n, :kryds: for at det kommer til at gå rigtig godt

:slight_smile:

tak for din update!! jeg krydser fingre

[QUOTE=malene;689745]Jeg har gjort en del gadekatte til indekatte og har kun een,som endnu efter 3,5 år,godt kunne tænke sig ud engang imellem
men det kommer han altså ikke.Aflivning ??jeg syns det er at gå for langt i første omgang.
Jeg har altså katte født på gaden og de ældste var 3,5 år da sde blev idekatte med lukket altan og de nyder faktisk livet i fulde
drag.En kat som er født,har ret til livet så sandt den ikke er meget syg.Det er min mening ![/QUOTE]
Ja aflivning er nok lidt overkill vil jeg også påstå!!!

Felis,det er jo ikke enten sort eller hvidt og dit ordforråd er ret kras.Spærret inde,sikke da et dumt ord.
Mine katte har en hel lejlighed at boltre sig på og en kattesikker altan som de nyder.Havde du haft kendskab
til trafikken her og kendt til grækernes syn på katte,så havde du nok heller ikke sluppet dine små elskede ud
og nævn mig et menneske som ikke er egoist ??her er nogle katte sågar blevet spist af kinesere for lidt over 2 år
siden.Nu er det jo ikke det denne tråd handler om men jeg vil bare lægge til,at i Grækenland,er det forbudt at aflive raske dyr
så at finde en dyrlæge som ville gå med på,at aflive en dejlig kat som min Oscar…det skule jeg heldigvis ha ledt længe efter !

Hej alle sammen :slight_smile:
Har glædet mig til at komme ind og skrive igen!

Det er simpelthen gået over AL forventning! Min dejlige kat er faldet (næsten) helt til!
Om aftenen sidder han og miawer lidt ved vinduet, men så ved vi at det er tid til at han bliver lidt forkælet.
Vi kan sågar have vinduerne åbne, dog mens katte og vinduer er under opsyn :wink:

I har virkelig hjulpet til at vi traf denne super gode beslutning! :slight_smile: kunne ikke være mere glad.

Mange tak for hjælpen alle sammen :slight_smile:
Rigtig god aften til jer alle.

Tak for opdateringen. Dejligt at høre, at det går godt med ham - men pas på med de vinduer, ikke? :slight_smile:

Tak for en dejlig update :slight_smile:

Og som Finn skriver Pas På Vinduerne, få enten et net at sætte for eller sikkerheds-krog, så vinduet ikke kan åbne mere end en kat IKKE kan komme ud.
Vi har både dem HER og nogle andre, som jeg ikke lige kan finde link til.

:slight_smile:

Og vi har dem her på alle vinduer og altandørene… :slight_smile:

:smiley: Det er dem vi også har :wink:

[QUOTE=malene;691843]Felis,det er jo ikke enten sort eller hvidt og dit ordforråd er ret kras.Spærret inde,sikke da et dumt ord.
![/QUOTE]

Du har faktisk ikke bemyndigelse til at anfægte mit sprogbrug, det er en moderatoropgave, og kan du finde et andet ord end “spærret inde”, for et levende væsen man fratager muligheden for at komme ud og forhindrer i det, såfremt det prøver på det?
Så er jeg da ligeglad med, om det er et dumt ord…det er jo det ord, der i dansk sprog beskriver handlingen

Årh hold nu op, Felis. Du kan da ikke beskylde Malene for at spille moderator. Hun siger bare, hvad hun mener om et af dine udtryk.
Du har også talt om at “sætte katten i fængsel”, hvilket jeg synes er meget dumt sagt. Men hvis du mener, jeg også modererer, må du jo indberette mig.