Udendørs kattetoilet

Da jeg har katte, der godt kan lide at tisse rundt omkring i græsplænen, overvejer jeg at lave et toilethjørne til dem i indhegningen - for ligesom at samle det på et sted :kryds: :cool2:Men er det bare at grave et hul og fylde det med strandsand? Eller skal man bygge “bakken” op med fliser ell. lign.?

Hvordan har du gjort? Hvilket grave-materiale er bedst at bruge? Og hvordan med rengøring? Kunne godt forestille mig, at det kommer til at lugte lidt hvis ikke, man jævnligt gør et eller andet?

Nu har jeg slet ikke muligheden for at grave huller, så det kan jeg ikke hjælpe med :slight_smile:

Til gengæld kan jeg anbefale disse Haubentoiletten für Katzen günstig kaufen | zooplus i stedet for. Det skal være meget voldsom slagregn på mine fliser, før der kommer så meget som en dråbe regn ind i dem og jeg kender flere, der har dem stående ude året rundt med helt almindeligt grus i :slight_smile:

Buster har et udendørs toilet, og det opstod ved et tilfælde. Dengang jeg lagde terrasse var der noget grus i overskud, som så blev lagt i et hjørne af haven, og så var tanken at det skulle fjernes senere, men Buster begyndte hurtigt at bruge det som bakke, så det blev liggende.
Det ligger bare oven på græsset.

Det er rigtig at der skal renses i det jævnligt, for at det ikke lugter, især her om sommeren.
Jeg gør det at jeg tager en alm rive og river bunken igennem, og så fjerner klumperne med den alm grusskovl.
Efter 5 år er der ikke ret meget grus tilbage, så jeg skal have fyldt noget på. Har fået lov til at tage en spandfuld af det gule sand der er på legepladserne i området, det fungerer fint til formålet.

Tak Mette :slight_smile: Det er bestemt en mulighed, men jeg tror, at det netop er det der med at sidde i det fri helt uden tag , de er glade for. Det er et par af huskattene, der godt kan lide at tisse med udsigt :tihi: De gamle damer kunne ikke drømme om at gøre det andre steder end indenfor på de private lukkede bakker :fin:

Her hjemme har vi sand på græsset hvor vores store bade bassin plejer at stå, det bruges flittigt. - Når det kommer op,l vil jeg sætte en lille plast sandkasse op, med huller i bunden og så fylde sand i. Jeg regner med det sagtens kan bruges. :slight_smile:

Det kender jeg godt - Sander synes også, den er bedst, når han har frit udsyn :slight_smile: Men det ville jo kræve, at du tog låget af og på efter vejret og det er nok lidt for besværligt :wink:

Jamen da jeg tidligere brugte løbegården til katte havde vi en sandkasse i træ med låg som gemalen havde foret med stærk pressening, så det blev vandtæt. Ulempen ved den var man skulle tage låget af og på, men da kattene kun havde udgang i godt vejr, så tog jeg den bare af til morgen og igen når kattene alle blev lukket ind igen. Og sandkasser kan man jo købe i flere mål og i både træ og plastik alt efter hvad man syntes er pænt

MVH
Gitte

aEfter min mening er det klart mest hygiejnisk at have de udendørs iform af noget der kan vaskes af ved hver tømning.
Her har jeg købt 4 store hundeplastikkurve, og de er fyldt med dejligt hvidt strandsand. Når de tømmes, tager jeg en spand vand med med virkon S. eller andet rengøringsmiddel og vasker kurvene inden de fyldes igen.
Vi havde engang en ramme vi fyldte sandet i, men det bliver SÅ klamt efterhånden og man graver længere og længere ned i moder jord.

Vi har en hyndebox som vi har lavet et hul i i den ene ende.
Inde i den har vi stillet en lukket kattebakke.
Udenfor bruger vi træpiller i bakken fordi kattegrus laver grimme fliser, træpiller laver bare spåner som er lige til at feje op.:slight_smile:
Alligevel vil de gerne bruge den smule jord der er i kattegården til toilet :surrender1:

[QUOTE=Temple Bar;632994]
Til gengæld kan jeg anbefale disse Haubentoiletten für Katzen günstig kaufen | zooplus i stedet for. Det skal være meget voldsom slagregn på mine fliser, før der kommer så meget som en dråbe regn ind i dem og jeg kender flere, der har dem stående ude året rundt med helt almindeligt grus i :)[/QUOTE]

Sådan en har jeg lige købt - måske man skulle forsøge at stille den udenfor. Kan da lige teste om Fie ikke nok vil sk*** i den, fremfor på græsplænen :kryds:

Man kan altid håbe :kryds::kryds: Hos mine er den da så populær, at de ikke går ind for at gå på bakken, medmindre der er optaget (og de har jo endda en lige inden for terrassedøren :))

Vi har et lukket hus, lidt ala et kaninhus, med taget hængslet og en stor udskæring til at gå ind af. Siderne er med trådnet.

Det er fyldt med strandsand, og jeg tømmer 1-2 gange om ugen for efterladenskaber. Med jævne mellemrum gennemvander jeg sandet.

Vi har gravet huset lidt ned og fjernet græsset under det.

KAttene er helt vilde med, og taget er også godt at ligge på.

Jeg har lavet den simple løsning, bare gravet et hul i et hjørne af græsplænen og kantet det med bedafgrænser. Hullet fyldes med alm. sand, køber det i Jem & Fix.

Sørensen er lykkelig for sit udendørs toilet, han er nemlig den eneste som nogensinde har brugt det, de andre krydser benene og løber indenfor :høhø:

Når det trænger, så fjerner jeg “stort”, og så fylder jeg nyt sand på.

Nu er presset på mit udendørs toilet jo ikke så stor, så min erfaring er baseret på bare en “bruger” :slight_smile:

…og er han så helt stoppet med at tisse på græsset? Nope :stuck_out_tongue: