Udenlandske certifikater?

Jeg kan simpelthen ikke huske det og kan af en eller anden årsag ikke sådan lige finde ud af det på hverken FDs eller FIFes sider, så derfor spørgsmål herinde :slight_smile:

Hvordan er det nu lige med den såkaldt “lange vej” til FIFes højere titler?

Pt har jeg to perserdyr, der begge konkurrerer om CAGPIB og dermed titlen GIP… hvor mange udenlandske certifikater kræves der her?
Kattene har netop opnået to udenlandske certifikater…

CAC Gives i kl. 9. Kræver min. 93 points. 3 x CAC givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Champion. (CAC = champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 7

CAP Gives i kl. 10. Kræver min. 93 points. 3 x CAP givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Premier. (CAP = premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 8

CACIB Gives i kl. 7. Kræver min. 95 points. 3 x CACIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Champion. (CACIB = International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 5

CAPIB Gives i kl. 8. Kræver min. 95 points. 3 x CAPIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Premier. (CAPIB = International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 6

CAGCIB Gives i kl. 5. Kræver min. 96 points. 6 x CAGCIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Champion. (CAGCIB = Grand International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 3

CAGPIB Gives i kl. 6. Kræver min. 96 points. 6 x CAGPIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Premier (CAGPIB = Grand International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 4

CACS Gives i kl. 3. Kræver min. 97 points. 9 x CACS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Champion (CACS = Supreme Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 1

CAPS Gives i kl. 4. Kræver min. 97 points. 9 x CAPS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Premier. (CAPS = Supreme Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 2.

Tak Julie :slight_smile:

Så lidt uddybende - ikke at det er aktuelt, men fordi jeg er nysgerrig og stadig lider af teflonhjerne…

CAGCIB

Gives i kl. 5. Kræver min. 96 points. 6 x CAGCIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Champion. (CAGCIB = Grand International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 3

CAGPIB

Gives i kl. 6. Kræver min. 96 points. 6 x CAGPIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Premier (CAGPIB = Grand International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 4

CACS

Gives i kl. 3. Kræver min. 97 points. 9 x CACS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Champion (CACS = Supreme Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 1

CAPS

Gives i kl. 4. Kræver min. 97 points. 9 x CAPS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Premier. (CAPS = Supreme Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 2.

Det står i det fremhævede ikke angivet, hvor mange af disse certifikater, der skal være udenlandske?
Vil det sige, at man i princippet kan klare sig, hvis man kun opnår et udenlandscertifikat? (Det kan jo glippe med to pgr konkurrencen :wink: ) altså 1 udenlandsk og så enten 7 eller 11 danske afhængig af hvilken titel, man aspirerer til?

Det hele står her http://www.felisdanica.dk/Organisation/LoveRegler/FIFeregler/dkudstilling/udstil_s4.aspx

Og udfra det link kan jeg så forstå at der ved opnåelse af CAGPIBcert (for mine kastrater) kan nøjes med 1 udenlandsk cert, mens at man ved opnåelse af CAPS skal have mindst 2 udenlandscert’er…
Underligt med den forskel, men rart at være forberedt på :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1200888]Tak Julie :slight_smile:

Så lidt uddybende - ikke at det er aktuelt, men fordi jeg er nysgerrig og stadig lider af teflonhjerne…

CAGCIB

Gives i kl. 5. Kræver min. 96 points. 6 x CAGCIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Champion. (CAGCIB = Grand International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 3

CAGPIB

Gives i kl. 6. Kræver min. 96 points. 6 x CAGPIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 8 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Grand International Premier (CAGPIB = Grand International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 4

CACS

Gives i kl. 3. Kræver min. 97 points. 9 x CACS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Champion (CACS = Supreme Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 1

CAPS

Gives i kl. 4. Kræver min. 97 points. 9 x CAPS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande (eller 11 certifikater i 2 forskellige lande) giver katten titlen Supreme Premier. (CAPS = Supreme Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 2.

Det står i det fremhævede ikke angivet, hvor mange af disse certifikater, der skal være udenlandske?
Vil det sige, at man i princippet kan klare sig, hvis man kun opnår et udenlandscertifikat? (Det kan jo glippe med to pgr konkurrencen :wink: ) altså 1 udenlandsk og så enten 7 eller 11 danske afhængig af hvilken titel, man aspirerer til?[/QUOTE]

Jeps, hvis du f.eks. har fået 1 udenlandsk cert. i kl. 4, kan du tage de resterende 10 i DK :smiley:

[QUOTE=Ann K;1200909]Og udfra det link kan jeg så forstå at der ved opnåelse af CAGPIBcert (for mine kastrater) kan nøjes med 1 udenlandsk cert, mens at man ved opnåelse af CAPS skal have mindst 2 udenlandscert’er…
Underligt med den forskel, men rart at være forberedt på :)[/QUOTE]

Hvor ser du det?

Kap 4.4
For at opnå titlen Grand International Champion eller Grand International Premier, skal katten have opnået:
(snip)
Eller:

[ul]
[li]8 (otte) CAGCIB respektivt CAGPIB[/li][li]Fra mindst 4 (fire) forskellige dommere[/li][li]I 2 (to) forskellige lande[/li][li]På 8 (otte) internationale FIFe udstillinger[/li][/ul]
Der kan opnås maksimalt 7 (syv) CAGCIB/CAGPIB i det samme land. Der er undtagelser for medlemmers medlemmer som er bosiddende i lande som fremgår af annexerne.

Kap 4.5
For at opnå titlen Supreme Champion eller Supreme Premier, skal katten have opnået:
(snip)
Eller:

[ul]
[li]11 (elleve) CACS respektivt CAPS[/li][li]Fra mindst 6 (seks) forskellige dommere[/li][li]I 2 (to) forskellige lande[/li][li]På 11 (elleve) internationale FIFe udstillinger[/li][/ul]
Der kan opnås maksimalt 10 (ti) CACS/CAPS i det samme land. Der er undtagelser for medlemmers medlemmer som er bosiddende i lande som fremgår af annexerne.

Og da elleve minus ti giver ét, er der de samme krav som ved CAGPIB :slight_smile:

Nå, ja… jeg ved ikke om Danmark er inkluderet i bestemmelserne i annexerne - tror det dog ikke. Der er så vidt jeg husker, ikke noget særligt med DKi FIFesammenhæng :slight_smile:

BLORK… det er mig, der ikke kan tælle :dokdok: havde fået ind i hovedet at der blev krævet tolv cert :klapper:

Undtagelserne vedrører lande, hvor der ikke er krav om, at ét certifikat skal opnås i et andet land :slight_smile:

Det ved jeg skam godt :slight_smile:
Og jeg er ret sikker på at DK ikke er inkluderet i dette! Det er der jo slet ikke belæg for.

[QUOTE=Ann K;1200926]Det ved jeg skam godt :slight_smile:
Og jeg er ret sikker på at DK ikke er inkluderet i dette! Det er der jo slet ikke belæg for.[/QUOTE]

Nej, og derfor gælder den helt almindelige regel om, at der ikke kan opnås mere end ti ud af elleve CACS/CAPS i Danmark - og derfor er der ikke krav om mere end et udlandscertifikat, hvis man går den lange vej.

Ann - Jeg kan tilføje at faktisk er det sådan at hvis man går den lange vej, så SKAL man nøjes med 2 lande, og må ikke tage til GIP 6 i DK, så 1 i Sverige og så 1 i Tyskland. Det er paragraf 4.4 og 4.5 på s. 14 i FIFes show rules. :slight_smile:
Og nej, DK er ikke med i udtagelserne i annexet, det er sådan noget som Grækenland og Island osv. :slight_smile:

Er der mulighed for at tage GIP den “lange” vej og SP den “korte”:? Eller skal man bestemme sig for den “lange” eller den “korte” vej allerede ved start af GIP:?

Hver titel tages jo individuelt, så det er der helt bestemt mulighed for :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1201021]Ann - Jeg kan tilføje at faktisk er det sådan at hvis man går den lange vej, så SKAL man nøjes med 2 lande, og må ikke tage til GIP 6 i DK, så 1 i Sverige og så 1 i Tyskland. Det er paragraf 4.4 og 4.5 på s. 14 i FIFes show rules. :slight_smile:
Og nej, DK er ikke med i udtagelserne i annexet, det er sådan noget som Grækenland og Island osv. :)[/QUOTE]

Damn, der var du nær ved at give mig sved på panden :smiley:
Men har lige tjekket certer og det hele passer med at begge perserdyr kan gå den lange vej, hvis det ønskes…
Var jo kommet i tanke om deltagelsen i SW sidste år, hvor begge fik cert - men det er jo heldigvis kun et 1cert show, så alt er ok. Det cert blev “brugt” til at opnå titlen IP af begge katte :slight_smile:
Og nu altså også to i Italien for begge katte… hmmm… jeg tror altså at Brian er ret så tæt på at være GIP :wehu: tror at der mangler et cert :slight_smile: