Udhæng på indhegning

Som supplement til Guggers tråd…

Ja, mørkt eller ej, så smuttede jeg lige ud og knipsede et par billeder af
vores udhæng. Hegnet er sat for to år siden, og hækken er snart helt
igennem, så det er kun, når man står inde under udhænget, at det er
meget synligt (og det gør man jo trods alt kun, når man vil fotografere det
som nu :tihi:).

Sådan lavede vi oprindeligt også løbegården… det tog Tjalfe sådan ca 3 minutter at forcere den smule forhindring!!! :smiley:

Og jeg har billederne til at bevise det!!! Se selv :slight_smile:

Vores lidet elegante løsning på problemet vises også i billedeserien…

[quote=Ann K;228001]Sådan lavede vi oprindeligt også løbegården… det tog Tjalfe sådan ca 3 minutter at forcere den smule forhindring!!! :smiley:

Og jeg har billederne til at bevise det!!! Se selv :)[/quote]

Dyyyygtig misser :høhø:

Her har det altså virket i to år nu, både med nye og gamle katte.
Mon forskellen gør, at vores står i hækken?

[quote=Ann K;228001]Sådan lavede vi oprindeligt også løbegården… det tog Tjalfe sådan ca 3 minutter at forcere den smule forhindring!!! :smiley:

Og jeg har billederne til at bevise det!!! Se selv :)[/quote]

Er Tjalfe mon en NFO :høhø:?

Nu kommer det også an på om udhænget er så fast/stift af man kan klatre i det - og det ser det ud som om jeres var.

For det fungerer stadig hos mig på 5 eller 6 år med enkelte undtagelser.

/Dorte

[quote=Dorte Birkedal;228021]Nu kommer det også an på om udhænget er så fast/stift af man kan klatre i det - og det ser det ud som om jeres var.

For det fungerer stadig hos mig på 5 eller 6 år med enkelte undtagelser.

/Dorte[/quote]

Nej, nej… vi havde jo netop fået at vide, at det skulle være løst, så det dinglede og vippede og var rigtgit “Wobbly, wobbly”! Faktisk er det på billederne endnu ikke gjort ordentligt fast i siderne…
Men jo - Tjalfe har nogle talenter, som er ganske veludviklede… Og en frihedstrang, som kun kan beskrives som værende STOR :smiley:
Pgr hans Houdini-tendenser har n el-tråd ikke sådan rigtig været inde i vores planer for den planlagte haveindhegning… vi er ret sikre på, at han ganske enkelt vil møffe sig gennem, under eller over tråden!
Så her planlægges indhegning med (net)tag :slight_smile:

Ann - Jeg synes jeres udhæng ser ud som om det går skråt opad, og jeg tror muligvis det er problemet.

Vores går lige ud i en 90 graders vinkel, ligesom det ser ud til at Charlottes også gør.

Der har været flere katte herhjemme der har klatret op for at se om de kunne komme ud, men nej, den gik ikke :slight_smile:

Og så er hønsenet altså fantastisk nemt, at klatre i - derfor jeg vælger delfinhegn.
Som så har det problem, at killinger kan gå igennem - men der er ingen ultimative løsninger.

Enig med Annie - Anns hegn ser skråt ud i toppen. Det er derfor de kan klatre over - det har jeg set før i andre haver.

Det skal være 90 grader 100 %:slight_smile:

[quote=DK Thomani;228103]Ann - Jeg synes jeres udhæng ser ud som om det går skråt opad, og jeg tror muligvis det er problemet.

Vores går lige ud i en 90 graders vinkel, ligesom det ser ud til at Charlottes også gør.

Der har været flere katte herhjemme der har klatret op for at se om de kunne komme ud, men nej, den gik ikke :)[/quote]

Ja - på billederne er udhænget skråt… og vi rettede det, da vi opdagede fejlen.
Efter det tog det så Tjalfe hele 7 minutter at få møffet sig rundt og ud… Jo, han er dygtig :slight_smile: Og så var det at vi lavede det der lige stykke…
Han prøvede i flere dage - uden held :thumbup:

Han er sej!

:slight_smile:

Ej hvor er det flot charlotte:ok: