Udstilling efter sterilisering - hvor længe?

Jeg har fået en tid til, at Chili kan blive steriliseret den 27. september. Plus hun har en navlebrok, der skal ordnes. Kan hun så nå at blive klar til at have med til Årslev den 20./21. oktober?

Jeg er klar over, at hendes pels ikke kan nå at vokse ud igen inden da, men vil hun stadig kunne deltage, eller vil hun blive afvist? Jeg er bare interesseret i, at hun kan deltage for at vænne hende til at være med, så jeg er ligeglad med, om det trækker ned, at hun har “bar mave”. Bare vi kan få lov at deltage i hele processen.

Og Årslev er så dejligt tæt på, bare lige lidt længere nede ad vejen :slight_smile: så der er ikke en hel masse transport frem og tilbage til at stresse hende.

Jeg absede engang en hunkat fordi jeg syntes hun havde lige lovlig lidt pels på maven efter hun var blevet steriliseret og jeg mener det var 3 uger efter indgrebet. Dommeren spurgte hvorfor jeg havde abset hende og jeg fortalte det så, hvorefter dommeren sagde "Og ? ", så hun syntes ikke det ville ha’ gjort noget :tihi:

Jeg har ikke været ude for at dyrlægekontrollen har nævnt noget når jeg har haft en halvskaldet kat med :slight_smile:

Så længe hun heler fint op syntes jeg ikke det vil være noget problem at tage hende med :slight_smile:

Det vil jeg mene, at hun kan. Så længe at såret er helet fint, og du har god samvittighed ved at tage hende med. Da Skaldepanden var blevet fikset (det var dog en ganske almindelig neutralisering) gik der ikke lang tid før at såret så rigtig fint ud og var helet.

Nogle dommere vil lade det trække ned, men hvis det ikke betyder noget for dig, skal du bare melde hende til.
Medmindre der er infektion eller andet, vil hun ikke blive afvist i dyrlægekontrollen, hvis det er det du tænker på?

Meld hende til og tag det som en hyggetur hvor hun vender sig til at være på show :slight_smile:

[QUOTE=Catika;937927]Jeg absede engang en hunkat fordi jeg syntes hun havde lige lovlig lidt pels på maven efter hun var blevet steriliseret og jeg mener det var 3 uger efter indgrebet. Dommeren spurgte hvorfor jeg havde abset hende og jeg fortalte det så, hvorefter dommeren sagde "Og ? ", så hun syntes ikke det ville ha’ gjort noget :tihi:

Jeg har ikke været ude for at dyrlægekontrollen har nævnt noget når jeg har haft en halvskaldet kat med :slight_smile:

Så længe hun heler fint op syntes jeg ikke det vil være noget problem at tage hende med :)[/QUOTE]

Det er selvfølgelig under forudsætning af, at der ikke opstår komplikationer med såret - eller sårene. Jeg forestiller mig dog ikke, at brokoperationen er noget særlig stort indgreb?

Det er jo også ca. 3 uger, hun så har til at komme sig i - ligesom du nævner. Så det lyder jo meget fint.

Nej, det gjorde der såmænd heller ikke med Cinnamon i sin tid, og hun opførte sig allerede næste morgen, som om intet var hændt. Hvis Chili har det på samme måde, synes jeg selv, det vil være forsvarligt nok at tage hende med.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;938098]Nogle dommere vil lade det trække ned, men hvis det ikke betyder noget for dig, skal du bare melde hende til.
Medmindre der er infektion eller andet, vil hun ikke blive afvist i dyrlægekontrollen, hvis det er det du tænker på?[/QUOTE]

Ja, nu er jeg jo ikke så godt inde i procedurerne, så jeg ved egentlig ikke præcis, hvad jeg tænkte på. Det kunne jo også være, at dommeren ville afvise at bedømme hende og skælde mig ud for at tage hende med i den tilstand (manglende pels, mener jeg, for jeg tager hende selvfølgelig kun med, hvis hun er 100 % frisk) :ups:

Det var lige præcis det, jeg havde forestillet mig. Jeg har jo fundet ud af, hvor vigtigt det er, at de kommer af sted, fra de er helt små, så de kan blive vant til det, mens de stadig er tillidsfulde og nemt håndterbare :slight_smile: