Udstilling og løbetid

Må man udstille en hunkat i løbetid?

Generer det hannerne?
Eller de andre hunner?

Jeg tænker mest de fertile her - altså om det generer dem?

MVH

Jeg kan i hvert fald ikke udstille Wulfi. Hun går i løbetid øjeblikket vi kommer til en udstilling, og så uddeler hun altså lussinger. Det er ret ærgerligt, og når vi kommer hjem står den på løbetid for fuld hammer, men her klarer Ninjo det heldigvis.

Men jeg tror det er meget forskelligt hvordan hunkatte er i løbetid.

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=16061”]Udstilling Spørgsmål om løbetid - De Kattegale Debatterer[/ame]

Kan ikke forestille mig noget der kan gøre en mere upopulær. Teenage kattene kan i forvejen have svært ved at håndtere alle de fertile katte med nye lugte.

Den problemstilling du her tager op er den største årsag til at jeg ikke udstiller mine voksne katte. Jeg gider simpelt hen ikke risikere at de går i løb op til udstillingen eller tager dommeren for en gramsende hankat.

Det kan jo dog klares ved at starte på p-piller en uge før. (Altså 2 piller ialt).

Man må gerne, men jeg gør det helst ikke, har en højfertil race der er på p-piller og hvis jeg planlægger parring og derfor har lagt p-piller på hylden, så udstiller jeg ikke de/den pågældende kat.

KH
Linda

Tusind tak - det slog mig i går, for nu faldt Fie jo, så vi kommer ikke afsted, men hun gik faktisk i løb i går også, da vi kom hjem - og hendes adfærd i løb ville jeg personligt helst ikke stå med på en udstilling, hvor jeg også er ny, så ville lige spørge jer andre.

Hun er 8 mdr.

Tak for gode svar!