Udstillinger - bedømmelser

Når ens kat har været på udstilling, og den er blevet bedømt, sender man så resultatet af bedømmelserne ind, uanset hvor god en bedømmelse, den har fået?

Det er vel kun en kopi, der bliver sendt ind, eller scanner i det bare ind og sender pr. mail?

Hvor sendes det hen?

Hvad betyder det for fremtidige udstillinger, når en kat har fået en bedømmelse før?

Bedømmelserne er så vidt jeg ved bare til dig selv. Sammen med diplomet kan man gemme dem i en mappe eller hænge dem op til pynt :slight_smile:

Når en kat har f.eks. tre CAP er den champion (tror jeg nok…)

Det holder klubben (eller FIFe?) styr på for dig.

[QUOTE=DK Blackangel;824367]Når ens kat har været på udstilling, og den er blevet bedømt, sender man så resultatet af bedømmelserne ind, uanset hvor god en bedømmelse, den har fået?

Det er vel kun en kopi, der bliver sendt ind, eller scanner i det bare ind og sender pr. mail?

Hvor sendes det hen?

Hvad betyder det for fremtidige udstillinger, når en kat har fået en bedømmelse før?[/QUOTE]

Det betyder kun noget for fremtidige udstillinger, hvis den har fået et certifikat.

Har den fået f.eks. et CAC eller CAP, så sender man resultatet ind når den har tre af dem og dermed har opnået en titel.
Man sender kun samlet ind på titler, og ja, man sender en kopi af diplomet ind, og det er pr snailmail som jeg husker det.

Ok så lærte jeg noget nyt :slight_smile: jeg vidste ikke man selv skulle sende dem ind efter de tre :slight_smile:

[QUOTE=Eife;824373]Det betyder kun noget for fremtidige udstillinger, hvis den har fået et certifikat.

Har den fået f.eks. et CAC eller CAP, så sender man resultatet ind når den har tre af dem og dermed har opnået en titel.
Man sender kun samlet ind på titler, og ja, man sender en kopi af diplomet ind, og det er pr snailmail som jeg husker det.[/QUOTE]

Tæller en Ex 1 med for ungdyr, når man tæller certifikater?

Det behøver man heller ikke, kun hvis man vil have titlerne registereret.

Vi sendte ikke Jellys ind, før hun havde samlet nok til at bliver International Champion, hvilket vil sige 3 til Champion og så de 3 næste til International Champion.

Det skal man :slight_smile: Og når den så stiger i klasserne (efter de to første klasser), skal den jo have flere certifikater for at opnå titlen. Der er i øvrigt intet krav om at man sender ind for en registrering, så ved jeg husker :slight_smile:
For Diego sendte jeg først ind da han var Grand International Premier, og det var kun fordi jeg alligevel skulle sende ind på Atheas Champion titel (som jeg gerne ville have på killingernes tavle) :slight_smile:

Jeg mente nok, at jeg havde hørt noget i min øresnegl :tihi:

Her er Felis Danicas forklaring på hvor og hvordan: Felis Danica – Racekatte – udstilling og opdræt – medlem af Federation Internationale Féline (FIFe)
Og så skal man være opmærksom på, at man IKKE må udstille katten mere i samme klasse, når en har opnået det nødvendige antal certifikater - fx. hvis den har fået 3 x CAC, så den er champion, så SKAL den udstille i klasse 7 næste gang.
VH
Susanne

Tæller Ex 1 hos ungdyr som et certifikat?

Nej, de får først certifikater fra de er 10 måneder :slight_smile:

Ok, så forstår jeg ikke linket.

[QUOTE=Susanne W;824382]
Og så skal man være opmærksom på, at man IKKE må udstille katten mere i samme klasse, når en har opnået det nødvendige antal certifikater - fx. hvis den har fået 3 x CAC, så den er champion, så SKAL den udstille i klasse 7 næste gang.[/QUOTE]

Jeg har engang i tidernes morgen fået det at vide - men kan ikke huske det…hvad sker der egentlig, hvis man glemmer at skifte klassen og måske kommer til at tage et cert? Og hvad hvis der er andre indklagelsen som ens kat har slået ved dette cert?

Hvad er problemet? Er det dette?

Hvis katten i klasse 12 (killinger 3 til 6 måneder) eller i klasse 11 (ungdyr 6 til 10 måneder) har opnået BIV, NOM eller BIS kan dette også påføres titelbladet. Send først ind når katten er ude af disse klasser og ikke efter hver udstilling.

For så handler det om at der kan opnåes andre titler end lige dem på certifikaterne. Der er f.eks. Junior Winner, DVM, DSM etc. hvor resultater fra killinge- og ungdyr tiden tæller :slight_smile:

Man pådrager sig en advarsel med risiko for karantæne hvis det gentager sig. Uanset om det er bevidst eller et uheld såmænd. Der smutter sikkert af og til et certifikat for meget, der er jo ingen central registrering af når katte udstilles, så det kan sagtens ske - men hvis det gør og det opdages, så kan det altså få konsekvenser (eller rettere gør det hvis hovedkluben orienteres). Vi har sidste år måttet uddele en advarsel til et medlem, der bevidst overtrådte denne regel.
VH
Susanne

Jeg opgiver bare at få svar, men tak til dem der har ulejliget sig med at svare :slight_smile:

Nej. Certifikater opnås (med lidt held) fra katten er 10 måneder gammel / fra klasse 9 for fertile hhv. klasse 10 for kastrater.
VH
susanne

Du har da fået svar? Der er ikke nogen, der kan svare dig på, hvad du ikke forstår ved linket - så længe du ikke specificerer, hvad præcist du ikke forstår.

Hvad er det du ikke forstår? EX1’ere (og 2, 3, 4 osv.) registreres ikke alene, men hvis killingen/ungdyret også får fx BIV, NOM, BIS eller bliver JW eller lignende, så kan man sende certifikaterne ind og få registreret dem.
Jeg ved ikke om det måske forvirrer, at vi kalder de stykker papir, som tingene står på for certifikater, når certifikater (altså, selve resultaterne) i resultatøjemed er forbeholdt voksne katte?

Dvs. at man kan lige så godt lade være med at udstille ungdyr, for det tæller ingen steder, før de er voksne?