Udstillingskarantæne?

Jeg har hørt en lille fugl synge om, at flere valgte at gå fra Nr. Aaby idag uden tilladelse og at det er blevet noteret.

Så vidt jeg ved, udløser det automatisk udstillingskarantæne fra samtlige klubber i en periode og så kom spørgsmålet: Gælder det også World Show?

Det gør det vel karantæne er vel karantæne

Det var også mit bud

Får man egentlig besked hvis man er blevet karantæneramt? Altså kommer der et brev eller hvordan foregår sådan noget?

(jeg var “heldigvis” på arbejde så det er ikke af personlige grunde jeg spørger, bare gemen nysgerrighed :wink: )

[QUOTE=Temple Bar;1087123]Jeg har hørt en lille fugl synge om, at flere valgte at gå fra Nr. Aaby idag uden tilladelse og at det er blevet noteret.

Så vidt jeg ved, udløser det automatisk udstillingskarantæne fra samtlige klubber i en periode og så kom spørgsmålet: Gælder det også World Show?[/QUOTE]

Det er da for dumt, og ja, hvorfor skulle det ikke gælde WS?

[QUOTE=Temple Bar;1087123]Jeg har hørt en lille fugl synge om, at flere valgte at gå fra Nr. Aaby idag uden tilladelse og at det er blevet noteret.

Så vidt jeg ved, udløser det automatisk udstillingskarantæne fra samtlige klubber i en periode og så kom spørgsmålet: Gælder det også World Show?[/QUOTE]
Spændende rygte - gad vide hvordan de opstår? Gå tilbage til kilden og bed vedkommende om at moderere rygtet lidt, for det er ikke helt korrekt. Én udenlandsk udstiller, der har for vane at se lidt løst på den del af FIFe show rules, gik før tid igen og får en venlig hilsen fra Felis Danica via 1. DEKZV. Så vidt jeg llige husker koster det 6 måneders time out - vi kan ikke tvinge tyskerne til at følge karantænen, men den er gældende på alle danske udstilllinger inkl. WS.
HVIS der er andre der er gået andre, så har vi ikke fanget dem - men vær ikke i tvivl om at hvis man går før tid uden at have fået lov og det opdages, så klapper fælden!
VH
Susanne

“Der er fem høns,” hed det, “som alle har plukket fjerene af sig, for at vise, hvem af dem der var blevet magrest af kærestesorg til hanen, og så hakkede de hinanden til blods og faldt døde ned, til skam og skændsel for deres familie og til stort tab for ejeren!”

:tihi:

På den anden side er det - på de udstillinger, jeg har deltaget på - ikke unormalt, at der er udstillere, som efter eget udsagn ‘ikke gider vente, til der bliver givet lov’ og derfor pakker sammen og når at forlade hallen, før der bliver givet lov. Jeg taler ikke om halve timer, men før tid kan også være 5-10 min. og hvor flydende skal grænsen så være?

Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at ‘sladre’ om nogen af dem, men har blot sagt til dem, at er nogle fjolser, for de risikerer at blive taget og få karantæne.

At folk stille og roligt pakker nogen af tingene sammen hvis det trækker ud, det genere ikke mig. Men det er altså dårlig stil at gå før der er sagt det er ok, så går man inden inden, så er det for mig ligegyldigt om de er gået 2 minutter før eller 20 minutter før… Man bliver til formanden har sagt farvel.

[QUOTE=Susanne W;1087171]Spændende rygte - gad vide hvordan de opstår? Gå tilbage til kilden og bed vedkommende om at moderere rygtet lidt, for det er ikke helt korrekt. Én udenlandsk udstiller, der har for vane at se lidt løst på den del af FIFe show rules, gik før tid igen og får en venlig hilsen fra Felis Danica via 1. DEKZV. Så vidt jeg llige husker koster det 6 måneders time out - vi kan ikke tvinge tyskerne til at følge karantænen, men den er gældende på alle danske udstilllinger inkl. WS.
HVIS der er andre der er gået andre, så har vi ikke fanget dem - men vær ikke i tvivl om at hvis man går før tid uden at have fået lov og det opdages, så klapper fælden!
VH
Susanne[/QUOTE]: Jeg synes, at det er helt rigtigt!! Udstillingen er jo først forbi efter sceneshowet, - - - og der kan jo være betalende publikum, der vil have det hele med!!

OK , jeg skal ikke" pudse glorien" ,
Der har været mange udstillinger hvor sidste time har været ØV især hvis man ikke har en kat på scenen, - - -
- Men det er vilkårene og er der behov for, at gå før tiden, må man jo anmode om tilladelse, - - - og gælder det om at nå et fly ell… lign. er der næppe nogle problemer!

Cats og Conni

Øhhhh…hvorfor pokker må folk ikke gå?? der er da ingen der skal bestemme om jeg har lyst til at forlade en hal, er jeg stavnsbundet? ej, det forstår jeg virkelig ikke…det vil sige, at hvis man er til gymnastik opvisning og så bliver nød til at gå før tid, skal man så også have karantæne i et halvt år, det er da dybt godnat, eller er der noget jeg fuldstændig har misforstået, hvad er anderledes her??? nu har jeg jo aldrig været til udstilling :wink:

Du kommer med din kat og publikum betaler for at komme ind og se den - så kort kan det siges :slight_smile:
Man kender betingelserne før man melder til - så man kan bare blive hjemme, hvis man ikke synes om det.

Jamen betaler folk penge for at se jeres katte? det anede jeg ikke :wink: Hold da op, jeg har meget at lære, he he…

Jep, det gør de/vi. Ikke svimlende summer, men det ville da være ærgerligt hvis der kun var de katte tilbage der skulle til NOM, hvis man kom lidt ud på dagen. Det er så kedeligt at se på tomme bure!

Jep men så forstår jeg det hele meget bedre :wink: for selvfølgelig skal folk have hvad de har betalt for, det er klart, så bare glem mine andre indlæg, igen uvidenhed kan gøre man stiller mange spørgsmål, fnis…

   Ja, det må jeg sige !!!   Publikum  betaler ( selvfølgelig) for, at komme ind og se på de mange katte der er på en udstilling, - -  og ofte for, at finde ud af, hvilken race (ell. huskat) deres næste kat skal være !!   Desuden har alle udstillede katte betalt for. at være på udstillingen, og blive bedømt af dommere , der kan komme fra hele verden !!

Så selvfølgelig er det vigtigt, at alle kattene bliver til udstillingen er slut, som udstillerne også ved gælder for deres kat!!

Cats og Connui

Du må gå alt det, du vil.

Bare din kat bliver, og der er nogen, som holder lidt øje med den. Og så skal du selvfølgelig hente den, når udstillingen er slut.

Hvis gymnasterne går hjem midt under deres opvisning - eller hvis et fodboldhold går hjem midt i anden halvleg, fordi de er bagud 0-5 :klapper:

  • så bliver der nok også uddelt karantæne.

vh

Andreas


“Der er fem høns,” hed det, “som alle har plukket fjerene af sig, for at vise, hvem af dem der var blevet magrest af kærestesorg til hanen, og så hakkede de hinanden til blods og faldt døde ned, til skam og skændsel for deres familie og til stort tab for ejeren!”

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Jæp !!

Sikke en gang sladder at rende med :thumbdown:… men hvis man ikke kan finde på andet, så er det vel guf… ??

Dem, der er gået før tid - kender vel også reglerne ??

[QUOTE=Tante Tut;1087407]
Sikke en gang sladder at rende med :thumbdown:… men hvis man ikke kan finde på andet, så er det vel guf… ??

Dem, der er gået før tid - kender vel også reglerne ??[/QUOTE]

Tydeligvis ikke - eller også er de rent ud sagt p*sse ligeglade :thumbdown: Ja, sladder er der masser af i verden (ikke mindst i kattedelen af den) men hvis du ellers har været på nok udstillinger rundt omkring, ville du såmænd også være pænt træt af, at midtvejs i sceneshowet (sådan ca.) begynder folk at pakke sammen og udvandre. Foruden den uro det giver i burrækkerne er det også ualmindeligt respektløst overfor arrangerende klub og de personer, der har været på stikkerne hele dagen for at få det hele til at glide samt de med udstillere der skal have deres katte præmieret :argh:

:inlove:

Jeg har været på 2 - siger og skriver 2 katteudstillinger - og kommer det nok aldrig mere.

Bryder mig ikke rigtigt om konceptet.

Synes bare, at det måske er lidt unødvendigt at puste til ilden med sådan en tråd - for så er man jo lissom selv med til at skabe den sladder, du omtaler.