Udstillingskarantæne?

Synes da det er en fin tråd :slight_smile:

Når du tilmelder dig en katteudstilling så vedkender du dig også udstillingsreglerne og de siger at du skal være tilstede fra tjek ind tidspunktet til slut tidspunktet eller til når der bliver sagt i mikrofonen at man gerne må gå hjem.

At begynde at pakke ned før tid, er som en anden skriver mangel på respekt over for både klub og medudstillere.

Jeg synes det er en god tråd der skaber lidt fokus på er punkt som er til stor gene for arrangørerne og medudstillerne, når denne ene simple regel ikke bliver overholdt bare fordi man ikke har en kat der skal på scenen.

Så må man være en god kammerat og ønske tillykke til sine modstandere, så hårdt er der altså heller ikke!!
Det andet er simpelthen så respektløst at man ikke lige kan vente et øjeblik mere så vi alle slipper for sen uro der uundgåeligt bliver skabt blandt burene når der er nogen der pakker ned før formanden har sagt tak for idag.

[QUOTE=Helene C;1087471]Jeg synes det er en god tråd der skaber lidt fokus på er punkt som er til stor gene for arrangørerne og medudstillerne, når denne ene simple regel ikke bliver overholdt bare fordi man ikke har en kat der skal på scenen.

Så må man være en god kammerat og ønske tillykke til sine modstandere, så hårdt er der altså heller ikke!!
Det andet er simpelthen så respektløst at man ikke lige kan vente et øjeblik mere så vi alle slipper for sen uro der uundgåeligt bliver skabt blandt burene når der er nogen der pakker ned før formanden har sagt tak for idag.[/QUOTE]

:inlove:

Måske var det mere relevant at tage op i jeres klub/arrangører af udstillinger/ - altså på rette sted ??

Det ændrer vel ikke det helt store at lave en tråd om det her på KG ?? :gruble:

KG er et stort forum, så her er et lige så godt sted at tage det op!

Ja, det er da udmærket, at advare om, hvilken konsekvens, det kan have at bryde reglerne.

Susanne W. gjorde det for øvrigt også fra scenen i dag, så ingen kunne være i tvivl. :ok:

Måske var det mere relevant at tage op i jeres klub/arrangører af udstillinger/ - altså på rette sted ??

Det ændrer vel ikke det helt store at lave en tråd om det her på KG ?? :gruble:[/QUOTE]

Jo det kunne man sagtens.
Ligesom man kunne med 99% af andre tråde her.

Den handler da om katte - i modsætning til så meget andet her.

Du kan jo vælge at blive ude af tråden, hvis du ikke gider høre om det.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1087478]Jo det kunne man sagtens.
Ligesom man kunne med 99% af andre tråde her.

Den handler da om katte - i modsætning til så meget andet her.

Du kan jo vælge at blive ude af tråden, hvis du ikke gider høre om det.[/QUOTE]

:høhø::høhø::høhø:

Jamen, det har du da fuldstændig ret i Vivi men nu ER det her jo et debatforum - hvor vi ikke altid er enige - og jeg har vel også ret til at have en mening.

Synes bare, at man skal tage tingene der hvor de hører hjemme - så er der en chance for at blive hørt og at få lavet om på det, man er utilfreds med !

[QUOTE=Tante Tut;1087481]
Synes bare, at man skal tage tingene der hvor de hører hjemme - så er der en chance for at blive hørt og at få lavet om på det, man er utilfreds med ![/QUOTE]

Jamen helt sikkert …
Så hvorfor var det lige du oprettede en tråd om murerfejlen i stedet for bare at kontakte mureren, så du kunne få den rettet :wink:
Men det gælder måske kun udvalgte personer?

Der er intet i denne tråd, hvor man gerne vil høres og ændre noget. Det er et spørgsmål, som der så bliver svaret på. Og som med så mange andre tråde, kommer der lidt mere til undervejs.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1087483]Jamen helt sikkert …
[B]Så hvorfor var det lige du oprettede en tråd om murerfejlen i stedet for bare at kontakte mureren, så du kunne få den rettet :wink:
Men det gælder måske kun udvalgte personer?

[/B]
Der er intet i denne tråd, hvor man gerne vil høres og ændre noget. Det er et spørgsmål, som der så bliver svaret på. Og som med så mange andre tråde, kommer der lidt mere til undervejs.[/QUOTE]

:inlove:

Det der niveau gider jeg SLET ikke at synke ned på, Vivi… jeg kunne sagtens nævne andre tråde, der heller ikke handler om katte - men hvor man har brug for et godt råd - men det har jeg ikke brug for :thumbdown:

Det der niveau gider jeg SLET ikke at synke ned på, Vivi… jeg kunne sagtens nævne andre tråde, der heller ikke handler om katte - men hvor man har brug for et godt råd - men det har jeg ikke brug for :thumbdown:[/QUOTE]

Ja, og jeg synes de er velkomne - jeg har intet imod de tråde (heller ikke din).

Det er dig, der mener man ikke bør oprette tråde, men i stedet “gå til rette sted”, så jeg synes egentlig blot du skulle feje for egen dør :wink:

Jeg synes i skal stoppe med at fortælle hinanden om hvad der må og ikke må skrives om på KG. Den del skal vi som ADMINS nok tage os af :slight_smile:

Jeg tror måske vi lige skal kaste et blik på den officielle show flyer til Nr. Åby. Der står stort set det samme i bekræftelsen, som man får ved tilmelding, og de vigtigste pointer er: Man må ikke gå før tid. Til- og frameldingsfrist er klart meldt ud ligesom betalingsfrist er. Man kender altså betingelserne, når man tilmelder. Det er frivilligt at tilmelde, men det er ikke frivilligt at følge reglerne, hvis man vælger at tilmelde :wink:
VH
Susanne

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1087483]Jamen helt sikkert …
Så hvorfor var det lige du oprettede en tråd om murerfejlen i stedet for bare at kontakte mureren, så du kunne få den rettet :wink:
Men det gælder måske kun udvalgte personer?

Der er intet i denne tråd, hvor man gerne vil høres og ændre noget. Det er et spørgsmål, som der så bliver svaret på. Og som med så mange andre tråde, kommer der lidt mere til undervejs.[/QUOTE]

Rødt kort givet for overtrædelse af §1 stk 3

[QUOTE=Susanne W;1087634]Jeg tror måske vi lige skal kaste et blik på den officielle show flyer til Nr. Åby. Der står stort set det samme i bekræftelsen, som man får ved tilmelding, og de vigtigste pointer er: Man må ikke gå før tid. Til- og frameldingsfrist er klart meldt ud ligesom betalingsfrist er. Man kender altså betingelserne, når man tilmelder. Det er frivilligt at tilmelde, men det er ikke frivilligt at følge reglerne, hvis man vælger at tilmelde :wink:
VH
Susanne

[/QUOTE]

Og man skriver endda under på at man kender udstillingsreglerne når man tilmelder …

Så da en Nordmand gå rimelig tidligt… Om han havde fået lov til at gå, skal jeg ikke kunne sige :slight_smile:

Jeg gik selv ud i bilen med stol og små ting, men burgardiner og kat bliver aldrig pakket ned før det er sagt tak for i dag…

[QUOTE=Baileyhusmis;1088158]Så da en Nordmand gå rimelig tidligt… Om han havde fået lov til at gå, skal jeg ikke kunne sige :slight_smile:
[/QUOTE]
Nordmændene spørger altid og uden undtagelse om lov til at gå, så de kan nå færgen allerede ved tilmeldingen. Og vi giver altid og uden undtagelse lov til at de må gå, for hvis vi tvinger dem til at misse færgen og dermed ekstra udgifter til en hotelovernatning mere, så er det begrænset hvor attraktivt det er at tage til Danmark at udstille. HVIS man har en valid grund, så er det som regel ikke noget problem at få lov - man får så et stempel på hånden hvor der står “Må gå før tid”, så man ikke risikerer at fælden klapper ved udgangen.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1088161]Nordmændene spørger altid og uden undtagelse om lov til at gå, så de kan nå færgen allerede ved tilmeldingen. Og vi giver altid og uden undtagelse lov til at de må gå, for hvis vi tvinger dem til at misse færgen og dermed ekstra udgifter til en hotelovernatning mere, så er det begrænset hvor attraktivt det er at tage til Danmark at udstille. HVIS man har en valid grund, så er det som regel ikke noget problem at få lov - man får så et stempel på hånden hvor der står “Må gå før tid”, så man ikke risikerer at fælden klapper ved udgangen.
VH
Susanne[/QUOTE]

Har selv en gang været nødt til at gå tidligt fra en katteklub udstilling, da jeg havde en syg dreng hjemme der skulle til vagtlægen, og der var selvfølgelig heller ikke noget problem :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1088161]Nordmændene spørger altid og uden undtagelse om lov til at gå, så de kan nå færgen allerede ved tilmeldingen. Og vi giver altid og uden undtagelse lov til at de må gå, for hvis vi tvinger dem til at misse færgen og dermed ekstra udgifter til en hotelovernatning mere, så er det begrænset hvor attraktivt det er at tage til Danmark at udstille. HVIS man har en valid grund, så er det som regel ikke noget problem at få lov - man får så et stempel på hånden hvor der står “Må gå før tid”, så man ikke risikerer at fælden klapper ved udgangen.
VH
Susanne[/QUOTE]

Og vi gjorde det samme, med at skrive inden tilmelding og spørge om det kunne lade sig gøre at få lov at gå senest der og der, da vi skulle udstille i Sverige og tog færgen til/fra Gøteborg, og det var heller ikke noget problem :slight_smile:
(Vi endte så faktisk med at blive nogle af de sidste der gik, da der var temmelig meget sne den weekend, så søndag fik udstillerne lov til at tage tidligt hjem (medmindre de havde en kat der var NOM - ville de tidligt hjem skulle de lade være at tage katten med op til det, som jeg husker det) for ikke at risikere at sidde fast i sneen. Men vores færge sejlede jo ikke tidligere af den grund, hehe)

Skal det debatteres her så lad os gøre det her. At langt de fleste udstillere godt kunne tænke sig at bryde den regel er der jo en grund til og det er set fra min stol at hele showet er strikket sådan sammen at sidste kat på scenen nødvendigvis sker så sendt at udstillerne er ved at dratte ned af stolen af træthed. At dommerne skal gøre deres job ordentligt kan vi jo kun alle være enige om og være tilfredse med, men enten burde der være en deadline for hvornår de indledende bedømmelser skal være færdige eller også skal der inviteres flere dommere så de der er får færre katte til bedømmelse og vi på den måde bliver hurdigere klar til scenen. En anden mulighed: Når vi nu har splittet racerne, op som vi har, og ikke alle dommere kan bedømme alle racer kunne der være mere end en scene igang med de afsluttende bedømmelser af gangen. Reelt behøves der kun 3 dommere til hver scene. Det ville også gi arrangørene en mulighed for at nå sidste ord hurtigere. At der er behov for revision/nytænkning er indlysende når man er nød til at skrive og sige det så tydeligt og ofte som det gøres. Flere har i tråden givet udtryk for deres undren. En undren som helt klart deles af nutidens nye og kommende udstillere i hvert fald indtil de får tingene skåret ud i pap og forklaret.