"Ulvetimen" - Altid til sengetid

Jeg har tit undret mig over en sjov adfærd, HELE flokken har.

HVER aften til sengetid, og det uanset klokkeslet, sker der det, at når vi gør klar til at gå i seng, starter noget ukendt “Ulvetimem” hos os. Det tager kun en halv time, men det er det tidspunkt på dagen, hvor jeg er mest nervøs for billeder og genstande, som ikke er kattesikre.

Hele flokken går “amok” de fræser rundt og nærmest løber på væggene… INTET sted er helligt for dem, i den halve time det tager. Det er “jorden er giftig” “du er den” “et-tagfat” og lege i den stil…

Og efter en halv time, er det som om det bliver slukket for en kontakt, og alle som en lister rundt for at finde det bedste sovested…

Vi har for sjov prøvet at lade som om, vi ville i seng, meget tidligt på dagen, for at se hvad der skete og det samme gentog sig igen…

Jeg undrer mig meget over hvorfor de gør det??

Er det for at krudte af, inden de skal sove? Eller??

Det er så sjovt nok Horse, som hver aften stopper legen, og når han stopper den, er det ovre på under et halvt minut…

Så er der så de små (Ja det er de jo ikk rigtigt mere, de er begge 1 år nu) de tager så turen en gang til eller 2, i løbet af natten. Men der er det KUN vores seng og os, det går ud over. De har det hyle sjovt med at hoppe op på klædeskbet, og så jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hoppe ned i sengen… Pyt med at vi ligger der, det er kun såååååå sjovt at høre de vræl fra deres slaver, når de lander strategiske steder-tihi

Det er fordi det er smart at jagte i skumringstiden. Lige når lyset er blevet slukket/solen er gået ned, er fuglene ikke så vagtsomme endnu. Det er min teori.

En lasermus kan hjælpe dig her, hvis dine katte er til lasermus. Så kan du kontrollere deres skumringstids-tosseanfald, og lægge dig til at sove sammen med dem, når de er udmattede. -thumbs

Hvor er du heldig med din ulvetime

Her i huset starter den første med at karte rundt/op/ned osv kl 03.45-doh-doh-doh-doh
Madmor vil gerne sove 2 timer mere,men næh næh,det tager misserne ikke hensyn til -wehuu-wehuu…Ligesom at have småbørn igen :s:S

Tror det er med fuld overlæg de skal larme og lave ballade,for de små uskyldigheder kan jo bare ligge og råhygge når hun er taget afsted på job med små øjne og føle at gå rundt i en glasklokke

Her sker det før - og gerne så igen ved 3-4 tiden… så står den på “fræs” som vi kalder det -tihi Een starter… og det starter så en lavine, og pludselig løber alle rundt med benene på nakken, ørene lagt bagud, siger underlige lyde og så ellers med 130 i timen -LOL

Hvor er jeg glad for jeg har dovne misser der godt kan lide at sove sammen med mor. -tihi

Nej jeg tror faktisk at det er fordi at vi har elektriske skodder så de ikke kan fornemme hverken måne, stjerner eller solen når den står op. Desforuden er de jo også lyddæmpende

Det er først dag når mor siger til -tihi

Jeg kan godt se, at jeg er heldig, selvom jeg har “ulvetime” til sengetid…

Jeg kan osse godt se det der med skumringen, er den bedste tid at jage i…

Men men men, vi har prøvet at lade som om, vi vi ville gå i seng, midt på eftermiddagen, i høj solskin, hvor hele flokken lå dvaske og nød varmen…

Men da vi gjorde klar, skete det igen… I løbet af et splitsekund, var der fræs over det hele og alle hidsede hinanden op… Da vi så viste, at vi altså ikke skulle i seng, men havde drillet dem, væltede de ellers på alle de gode sovesteder og så akkurat så dvaske ud, som kort tid før…

Det er den adfærd, der undrer mig… Kan forstå det til den rigtige sengetid, men at de osse gør det, hvis vi lader som om… Er det mon vanens magt, der træder ind der: Mor og far skal i seng, så skal der fræses…-tihi

Mine har ulvetimen om aftenen klokken 22 - igen klokken 2 og så klokken 4 og når jeg står op kl 6 så sover alle!

:slight_smile: