Underboens hunde

Nu ligger landet sådan, at min underbos (eller dem nede i stuen) har 2 gravhunde, som hyler det hele ned HVER dag i ca. 1 time i træk.

Jeg ved, at andre har snakket med dem, og jeg ved også, at de har modtaget klager.

Dette har faktisk fundet sted i flere år…:yikes::yikes:

Jeg får det skidt hver gang, jeg hører dem hyle. Får sådan en knude i maven.

Jeg ved, at de har prøvet at gå længere ture om morgenen, og de har også prøvet noget medicin, men det virker åbenbart ikke.

Nogle gode råd? Synes bare det er så forfærdeligt at høre på, :frowning:

Jeg ved også at hende der er nabo til dem, kan høre de kradser på væggen:S eller sådan noget, så de trives bare ikke.

Nogle gange har jeg bare lyst til at klage eller sådan noget, men hjælper ikke så meget, kan jeg jo se.

De bør få en adfærdsbehandler ud.

Men de bør selv henvende sig, for dette kræver ARBEJDE - og der findes ingen nemme genveje - desværre…

[quote=lenschow;526669]De bør få en adfærdsbehandler ud.

Men de bør selv henvende sig, for dette kræver ARBEJDE - og der findes ingen nemme genveje - desværre…[/quote]

Jeg synes, det er så synd…

De bruger åbenbart samme dyrlæge som os. Når de sidder i bilen gør de også.

Det er bare hjerteskærende at høre på

HVIS der er tale om separationsangst elelr alene hjemme problemer, så kan man træne det væk, men det kræver en kæmpe indsats, og pasning af hundene i perioden

Afhængig af hvor længe de har haft det sådan, tager det tid at vænne. Ikke alle ejere gider dette arbejde. Desværre for hunde med disse problemer, for det har skide dårligt

Ved du, om hundene er placeret i hvert sit rum, når ejeren ikke er hjemme?
Er de det, kan det muligvis være problemet.

[quote=lenschow;526703]HVIS der er tale om separationsangst elelr alene hjemme problemer, så kan man træne det væk, men det kræver en kæmpe indsats, og pasning af hundene i perioden

Afhængig af hvor længe de har haft det sådan, tager det tid at vænne. Ikke alle ejere gider dette arbejde. Desværre for hunde med disse problemer, for det har skide dårligt[/quote]

Det her har stået på i hvert fald 2 år :(:frowning:
Jeg har også tænkt på separationsangst…

[quote=Mega;526754]Ved du, om hundene er placeret i hvert sit rum, når ejeren ikke er hjemme?
Er de det, kan det muligvis være problemet.[/quote]

Det er de ikke… Tror jeg i hvert fald ikke.

Kan man godt tillade sig at give dem gode råd egentlig? :slight_smile:

Jeg tror det bedste ville være, hvis du spurgte dem om der var noget du evt kunne hjælpe med.

Har du tid og lyst, kunne du måske sidde lidt ved hundene i løbet af dagen. Måske kunne du tilbyde dem at gå en lille tur med dem i løbet af dagen (hvis du vel at mærke har tid og overskud til det) På den måde skaber du en positiv kontakt til familien, hvilket kan gøre det nemmere for dig, at foreslå en adfærds behandler til dem.

Personligt tror jeg ikke på det hjælper at klage over det, for det er i forvejen hårdt for familien, at deres hunde ikke trives når de er på arbejde.

[quote=Annette O;527264]Jeg tror det bedste ville være, hvis du spurgte dem om der var noget du evt kunne hjælpe med.

Har du tid og lyst, kunne du måske sidde lidt ved hundene i løbet af dagen. Måske kunne du tilbyde dem at gå en lille tur med dem i løbet af dagen (hvis du vel at mærke har tid og overskud til det) På den måde skaber du en positiv kontakt til familien, hvilket kan gøre det nemmere for dig, at foreslå en adfærds behandler til dem.

Personligt tror jeg ikke på det hjælper at klage over det, for det er i forvejen hårdt for familien, at deres hunde ikke trives når de er på arbejde.[/quote]
Den har jeg også tænkt på… Jeg går jo også med Charlie så at lige lufte dem eller lege med dem er ikke et problem.
Desværre tror jeg, at det er os der har klaget. Har mødt manden et par gange. Han siger hverken Hej eller noget… Plejer de ellers. :(.

Men det løser jo ikke rigtig på problemet for dem. Hvis der fx er seperationsangst.
Men måske man skulle snakke med dem. Jeg er dog den eneste i opgangen der hører det da jeg går hjemme.
Klage vil jeg heller ikke… Tænk hvis der bliver noget med mine dyr, som de skal holde ud… Tror også på man kommer bedst frem med venlighed…

Stakkels hunde. Jeg ville så klage. For det løer jo intet ofr hundene at gå som katten om den varme grød.

Så enten så tilbyd at have dem i dagpleje eller også så klag over hyleriet. begge dele vil hjælpe hundene. De har det i hvert fald ikke godt som de har det nu.