Underlig opførelse

Min exotic perser, som var vokset op med en hellig birma han, som desværre blev aflivet for 2 måneder siden, har været alene med mig, indtil her i søndag’s hvor jeg fik en lille birma hun killing hjem…

Men nu er exoticen begyndt at opføre sig lidt sært… Hun er bange for killingen, og nu også mig, hun gider ikke rigtig kæle mere, og går sin vej i andet rum… Hun virker meget nervøs over de mindste ting nu. Der er som sagt kun gået 2 dage nu, med den lille nye i hjemmet… Men er der nogle gode råd, for hvad jeg kan gøre, eller er det bare at se tiden an. !?

Nå jeg leger med killingen, prøver jeg også altid at få exoticen med, og giver hende ligeså meget opmærksomhed som den lille får…

Min Gizmo var også “bange” for mine små tøser de første par døgn.
Han hvæste, knurrede og tjattede ud efter dem og han ville bestemt heller ikke snakke med mig - Men nu er der ingen problemer :wink:
Vi havde killingerne med i soveværelset de første 5 døgn om natten, så Gizmo fik lidt ro fra dem indimellem, men nu er de alle 4 i stuen om natten, og han leger også med dem af og til :wink:
Jeg tror måske bare, at din perser har behov for lidt mere tid og måske lidt fred for den lille indimellem - Du kunne måske lægge den lille ind i soveværelset, når det er middagssøvns tid, så din perser har din fulde opmærksomhed imens :wink:
:kryds: fingre for at det snart er :ok: mellem dem :wink:

Din kat opfører sig ikke sært …Faktisk helt som man skal forvente når man får en lille ny misling i huset. Den må godt gå og være lidt sur i nogle dage, den skal lige vænne sig til den nye. Det er VIGTIG at du bruger mest tid på din gamle kat, den nye har alligevel så travlt med at undersøge sit nye hjem. Fortæl din gamle missepige, at hun stadig er den bedste i verden …Og lad hende bare fortælle den lille, at det er hende der bestemmer.

Når man sammenfører så er det vigtigste, at man lader misserne selv klare paragrafferne, forsæt de daglige gøremål, som INTET er hændt, det får den gamle til at slappe af …Hvis man derimod pludselig er meget obs, på både den nye og gamle, så signalere man at der er sket noget ‘ukendt’ i hjemmet, og så vil katten være lidt nervøs.

[QUOTE=Alice;635000]Din kat opfører sig ikke sært …Faktisk helt som man skal forvente når man får en lille ny misling i huset. Den må godt gå og være lidt sur i nogle dage, den skal lige vænne sig til den nye. Det er VIGTIG at du bruger mest tid på din gamle kat, den nye har alligevel så travlt med at undersøge sit nye hjem. Fortæl din gamle missepige, at hun stadig er den bedste i verden …Og lad hende bare fortælle den lille, at det er hende der bestemmer.

Når man sammenfører så er det vigtigste, at man lader misserne selv klare paragrafferne, forsæt de daglige gøremål, som INTET er hændt, det får den gamle til at slappe af …Hvis man derimod pludselig er meget obs, på både den nye og gamle, så signalere man at der er sket noget ‘ukendt’ i hjemmet, og så vil katten være lidt nervøs.[/QUOTE]

Det gjorde jeg også i starten, altså lod som om alt var som det plejede… Nå jeg tar på job, er jeg væk fra dem i 7 timer ca. Og igår da jeg kom hjem, virkede de begge glade og tilfredse og kom ud søvnige… Men ja, jeg er meget obs på min gamle kat, ikke føler sig tilsidesat… Men jeg skal bare have noget mere tålmodighed tror jeg, hvad angår hun tør op for den nye kat… :slight_smile:

Og tak for svaret … :slight_smile:

Man vil jo bare det bedste , for sine små missebørn… Men i forvejen er min gamle kat lidt speciel, altså hun er lidt nervøs ved nye ting, og bestemt ikke en kælekat som man tar op… Hun kommer nå hun har lyst… Men ligenu tør hun slet ikke komme, fordi hun er bange for killingen… Og killingen vil så gerne lege med hende, så hun forstår ikke at hun bare løber sin vej fra hende… :slight_smile:

giv tid… små killinger ÆDER voksne kastrater til frokost… de er en slem styg grim lille ting som store voksne misser slet ikke kan forholde sig til… ISÆR ikke hvis du spørger min Ramses - han har prøvet det et par gange…

men det er helt normal adfærd :slight_smile: du har bragt en fredsforstyrrer ind i den voksnes ro go mag… hvad pokker bilder du dig ind!!! - det tager tid, kærlighed og mange rejer at få det på plads men no worries - det skal nok gå :slight_smile:

Skal så også lige siges, at min exotic ikke kommer fra verdens bedste hjem… Fik dem fra tidligere ejer, da de var knap og nap, 2 år… Og der havde de bare fået lov til at gå og passe sig selv, og exoticen var sky hos dem, og havde egentlig ikke noget kontakt til de mennesker i huset, for de gad hende ikke, fordi de synes hun var tosset, fordi hun bare lå og gemte sig…

[QUOTE=Battlestar;635048]giv tid… små killinger ÆDER voksne kastrater til frokost… de er en slem styg grim lille ting som store voksne misser slet ikke kan forholde sig til… ISÆR ikke hvis du spørger min Ramses - han har prøvet det et par gange…

men det er helt normal adfærd :slight_smile: du har bragt en fredsforstyrrer ind i den voksnes ro go mag… hvad pokker bilder du dig ind!!! - det tager tid, kærlighed og mange rejer at få det på plads men no worries - det skal nok gå :)[/QUOTE]

Ja, jeg kunne godt se , det blik jeg fik af min gamle kat, første dag med den nye killing… Hvad har du dog nu gjort ved mig… Hvilken pine… :smiley: