Underskriftindsamling mod den nye hundelov

Så protesteres der på verdensplan mod Danmarks nye hundelov: http://www.gopetition.com/petitions/rep … nmark.html

Dyrlægerne vil ikke være med - mange nægter at aflive.
[Samfund – Ekstra Bladet … nt=1255805](Samfund – Ekstra Bladet … nt=1255805)

DF udtaler, at så må ejerne jo selv aflive dem -what

Linket virker ikke

Linket du har brugt eksisterer ikke, og du bliver ledt til forsiden af ekstrabladet.dk ved at klikke på dette link.

Har du brugt et bogmærke eller hyperlink - så husk at ændre det!

Vi undskylder ulejligheden

ekstrabladet.dk

Det må da være en joke :thumbdown:

Linket til underskrift-indsamlingen virker … eller det gjorde det for et øjeblik siden, hvor jeg var inde at skrive under.

Dette skulle gerne virke:

(dyrlægerne vil ikke være med)

Hvad faen sker der - Jamen det skal da nok ende galt, nu det er “lovligt” at aflive hunde selv! Ja, ved snart ikke om de skal have min stemme længere. Trist!

Det er desværre DF i en nøddeskald… Det er frygteligt at erfare at DF som ellers hævder at være et parti der bakker op om dyrevældfærd opfordrer meningmand til at aflive hunde… det er lovstridigt, det er kun dyrlæger der må det. Og hatten af for de dyrlæger der nægter at aflive raske hunde, blot fordi nogle politikere har gjort den til en ulovlig race! Det rabler da mere og mere for DF … stakkels hunde… :ked:

-surrender-surrender

Ved næsten ikke, om jeg tør skrive dette…

Jeg må indrømme, at jeg ikke er så vild med kamphundene - de er ikke helt tilregnelige, hvis du spørger mig.

:sorry:

Min søn og svigerdatter havde den skønneste én af slagsen Coco Chanel - skønnere hund skulle man lede længe efter - men :

Pludselig en dag knurrede den helt vildt af en af barnebarnets kammerater, der var på besøg - og havde min søn ikke fået fat i nakken på den - hvad var der så sket ?

:blegne::blegne::blegne:

Man kan ikke skære alle hunde af bestemte racer over én kam - men de har godt nok gjort sig uheldigt bemærket mere end én gang - og så kan vi diskutere, om det ligger i deres gener - eller om det er den person i den anden ende af snoren, der ikke har evnerne til lige den type hunde ??

:muhaha::muhaha:

For min skyld må de godt være her, bare de altid bærer mundkurv når de er ude i det offentlige rum.

-surrender-surrender-surrender

Og nu forventer jeg seerstorm fra jer - men den må jeg svare på siden, for nu skal jeg i seng - jeg skal op meget-meget tidligt i morgen.

:inlove:

Jeg har ikks sat mig meget ind i den ny hundelov, men udtalelser som at man selv skal aflive sine unde, er bare FOR langt ude.

Derudover synes jeg det er helt Ok, at hundene skal bære mundkurv, når de forlader egen matrikel. Og for min skyld kunne det gerne gælde alle hunde.
Det er et spørgsmål om træning, så kan hunden blive lige så glad for at se mundkurven komme frem, som gåsnoren. Og forbinde begge med en dejlig gåtur.
Og ja - jeg har selv hund :slight_smile:

[quote=Poly-Cats;403324]

Jeg har ikke sat mig meget ind i den ny hundelov, men udtalelser som at man selv skal aflive sine hunde, er bare FOR langt ude.

Derudover synes jeg det er helt Ok, at hundene skal bære mundkurv, når de forlader egen matrikel. Og for min skyld kunne det gerne gælde alle hunde.
Det er et spørgsmål om træning, så kan hunden blive lige så glad for at se mundkurven komme frem, som gåsnoren. Og forbinde begge med en dejlig gåtur.
Og ja - jeg har selv hund :)[/quote]

:inlove:

Jeg er heller ikke inde i den nye hundelov, og synes selvfølgelig at det er direkte absurd at foreslå at man som ejer selv skal aflive sit dyr.

-surrender

Tante Tut - Ja, jeg var på besøg hos min veninde som barn - deres gravhund knurrede ikke, den bed mig bare! (jeg sad ved siden af den og snakkede med min veninde overfor). Så helt ærligt, om det er en kamphund eller gravhund eller en helt tredje race. Det er et dyr, og dyr er aldrig 100% pålidelige, og det må man altså acceptere når man vælger at have kæledyr og så tage ens forholdsregler.

Det er ikke lovligt at aflive hunde selv.
Og det bliver det heller ikke… :S

Man skal ikke tro på alt, de der sladderblade skriver…:frowning:

[quote=Mona Jensen;403828]Det er ikke lovligt at aflive hunde selv.
Og det bliver det heller ikke… :S

Man skal ikke tro på alt, de der sladderblade skriver…:([/quote]
Det var nu ikke sladderbladets udtalelse, men Liselott Blixts (DF) kommentar, at når mange dyrlæger nægter af aflive de forbudte hunde, så må folk jo selv aflive dem.

Jo…men det ved hun jo godt ikke er tilladt. :slight_smile:

Kald mig Mads, om der ikke vil være nogle, som vil opfatte det som en tilladelse :S