Undersøgelse om adfærd, Penn Veterinary Medicine

Spørgeskema åbent for ejere af racekatte, op til 3 katte i husholdningen.

Der må være nogen her, der har max. 3 racekatte :høhø:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1205171]Spørgeskema åbent for ejere af racekatte, op til 3 katte i husholdningen.

Der må være nogen her, der har max. 3 racekatte :høhø:
VH
Susanne[/QUOTE]

Man kan nu da godt udfylde det alligevel, bare kun for op til 3 katte? De skriver at man i så fald skal tage dem alfabetisk/skal starte med den kat der er først alfabetisk :slight_smile:

Done!
Og desuden står der ikke noget om at man højest må have 3 katte - bare at man kun kan udfylde skemaet for højest 3 katte :wink:

Den er udfyldt.

Færdig… har brugt tre meget forskellige katte - Brian, Oddy, Ting - ganske interessant, hvor forskellige og alligevel meget ens de faktisk er, når man sådan begynder at tænke over det :slight_smile:

Men Saxo kommer da før Ting alfabetisk? Tror de har sat det op, for at folk ikke selv skal vælge ud fra hvem de synes det kunne være sjovt at have med, men for at gøre det random? :slight_smile:

Sådan læste jeg det ikke.-… Og jeg vil ikke begynde at lave nogen adfærdssvar på en kat, som jeg kun har haft så kort…
Jeg valgte det tre fordi de afspejler mit sædvanlige kattehold - der altså som oftest består af et par ældre katte, et par middelaldrene og et par forholdsvis unge… Der er en kat fra hver gruppe i mine besvarelser :slight_smile:

Hvornår er deadline for undersøgelsen

[QUOTE=NinaA;1205183]Done!
Og desuden står der ikke noget om at man højest må have 3 katte - bare at man kun kan udfylde skemaet for højest 3 katte ;)[/QUOTE]
Jamen jeg nåede aldrig så langt, før nogen insisterede på at fylde mit udsyn, så jeg tænkte at det måske var lige så godt at overlade arbejdet til nogle andre :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg nåede næsten at udfylde heeeele spørgeskemaet…pludselig kom en error-meddelelse om at jeg skulle gå tilbage til den påståede error…jeg kunne ikke finde nogen og jeg har ikke tid til mere nu, så det bliver ikke sendt.

De tror måske, jeg lavede fis med dem…jeg skrev, at Knirke var 249 mdr…:uha: men det er hun jo.:tihi:, desuden kommer hun, rent alfabetisk før Sim-Sim og Sveskebassen. :smiley:

Sådan :slight_smile:

Done :slight_smile:

Puha, det skema er noget af en ørkenvandring. Jeg får en mistanke om, at der ikke ligger nogle skarpe hypoteser bag. Men at man bare skraber data sammen og vil fiske efter korrelationer. Men det vil jo vise sig.

Kraka bliver nok klassificeret som adfærdsforstyrret, eftersom hun ikke gider lege med legetøj. :playkitty1: Men det hænger altså sammen med, at hun er 10 år gammel, og at hun får afløb for sit jagtbehov ved at fange rigtige levende mus.

vh

Andreas

[QUOTE=Eife;1205180] De skriver at man i så fald skal tage dem alfabetisk/skal starte med den kat der er først alfabetisk :)[/QUOTE] Øhh jeg har 7 der hedder Babette´s … . Nå jeg passer nok ikke under alle omstændigheder.

Vel ikke som kaldenavn?

Jeg udfyldte for Alban, og det tog jo 100 år, så jeg gad ikke gøre det for de to andre. :S

Og der var også flere gange, hvor jeg manglede svarmuligheder. Det ender jo med at blive misvisende, når man ikke kan svare korrekt.

Der skal man bare bruge “Unknown” :slight_smile: Jeg kunne f.eks. ikke svare på, hvordan mine reagerer, når der kommer fremmede hunde/katte ind på deres territorium, for det gør der ikke og så trykkede jeg bare Unknown.

Jo, men den mulighed var der bare ikke nødvendigvis. :wink: Fx mht. til hvor længe kattene var alene på en ‘typisk dag’. Der kunne jeg overhovedet ikke svare korrekt, da jeg ikke har en ‘typisk dag’. Jeg er hjemme hele dagen flere dage om ugen, men når jeg er på job, er det jo 15-24 timer af gangen. Det kunne jeg ikke indtaste, og der var INGEN unknown-mulighed. Så jeg var bare nødt til at sætte kryds i noget helt tilfældigt.

Og jeg vil stadig mene, at der er ting, de mangler at have med i deres spørgsmål - netop muligheden for at forklare, hvorfor ens kat ikke interesserer sig for legetøj - fordi der er en have fyldt med flora og fauna, der er mere interessant end legetøj. :wink:
Og det med ‘ind på territorie’ - altså, der kommer jo ikke nogen IND hos mig, men de kan jo mødes ved hegnet ved hækken (hvilket de gør), men hvordan der reageres er jo totalt forskelligt - nabo Georgs ene pigemis er de helt vilde med, men den store provokerende cremefarvede han-skovkat fra længere nede af vejen er de IKKE glade for.
Og der var flere steder, hvor jeg synes, at deres spørgsmål ikke var fyldestgørende. Og man får jo ikke meget ud af en masse ‘unknown’-svar.

Der tror jeg så også, dine arbejdsdage er ret atypiske - trods alt :wink: Men ja, der var kun forskellige tidsintervaller at vælge mellem :slight_smile:

Ja jeg havde også lidt problemer med formuleringen på nogle af dem f.eks. denne

Tolerates but does not solicit (or actively ask for) petting or touch from unfamiliar or familiar people.* *

For McCoy (og såmænd også Athea) tolererer det altid, men kommer også altid selv og hilser på, så skal det så være never som i at han aldrig undlader at bede om at blive snakket med, eller skal det være always, som i at han altid tolerer det… Eller bare unknown som i forvirrende spørgsmål! :wink: