Undslyld jeg blev lokket

Jeg blev lokket til at melde mig ind på et andet forum :dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok:
, og hold nu op det har jeg efter under et døgn godt nok fortrudt.:mad:
jeg blir på KG hvor folk har en fornuftig indstilling til langt de fleste ting.:tihi::tihi:

så undskyld undskyld undskyld at jeg lod mig lokke. :ups::ups::ups:
håber jeg er tilgivet.

Du er mere end velkommen til at blive her og være mere aktiv :kram:

Ude er godt, men hjemme er bedst, ikk’ ? :slight_smile: …Godt du blev her hos os :slight_smile:

jaaa hjemme på KG er bedst.

Den oplevelse havde jeg også for nylig med et andet forum… jeg var ude af døren meget hurtigt igen :slight_smile:

ha ha velkommen hjem. Hvor formastede du dig til at kigge hen ?

På katteifokus - men fordi folk ikke lige er enige med dig i et emne, så kan der nok findes udmærket råd derinde. Selv om jeg da også ofte foretrækker kattegale. Men tvivler da også på de herinde kan se fornuften i en hankat har 5-7 hjem fordi opdrætter ønsker at holde ham fertil…

Vi har sagt det før og vi siger det igen…
Hvad der foregår på andre fora, bliver på andre fora!

MVH Ann . med adminkasketten på.

Tak for støtten.

Tja, jeg ville først og fremmest overveje om det nu også overhovedet er sandt, for det ville trods alt være en ret usædvanlig begivenhed - og der kommer ret hurtigt gang i en hel masse sludder ude på nettet, som kun afspejler en del af sandheden. Jeg understreger lige at jeg aner IKKE en skid om hvad det går ud på, men når du kommer med sådan et udsagn, så tænker jeg automatisk “aaah, ka´ det nu også passe…” - det gør jeg tit når tingene begynder at lyde liiidt for fantastiske.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1203015]Tja, jeg ville først og fremmest overveje om det nu også overhovedet er sandt, for det ville trods alt være en ret usædvanlig begivenhed - og der kommer ret hurtigt gang i en hel masse sludder ude på nettet, som kun afspejler en del af sandheden. Jeg understreger lige at jeg aner IKKE en skid om hvad det går ud på, men når du kommer med sådan et udsagn, så tænker jeg automatisk “aaah, ka´ det nu også passe…” - det gør jeg tit når tingene begynder at lyde liiidt for fantastiske.
VH
Susanne[/QUOTE]

Ikke engang nudivine, som endda forsvarede opdrætter indædt, benægtede, at han havde været i mange hjem. Eneste disput var, om et ophold på to timer mellem to ejere gjaldt som at have været i det pågældende hjem. Så når begge sider af sagen er enige om det punkt, tror jeg godt, man kan regne med, at det er sandt. Man er så bare ikke enige om, hvor mange hjem en fertil hankat skal flyttes rundt til, før det er bedst for ham at blive kastreret.

Tja, jeg tænker stadig ka´ det nu også passe. Enten er der tale om 5 hjem, eller også er det 7 hjem - eller hvad? Ikke at jeg synes levende dyr er en slags ludobrikker man bare kan flytte rundt på brædtet med efter forgodtbefindende, tværtimod - men det er så tilpas unøjagtigt at jeg stadig tænker det er en ret usædvanlig begivenhed. Måske er jeg bare for naiv - eller mistroisk…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1203019]Tja, jeg tænker stadig ka´ det nu også passe. Enten er der tale om 5 hjem, eller også er det 7 hjem - eller hvad? Ikke at jeg synes levende dyr er en slags ludobrikker man bare kan flytte rundt på brædtet med efter forgodtbefindende, tværtimod - men det er så tilpas unøjagtigt at jeg stadig tænker det er en ret usædvanlig begivenhed. Måske er jeg bare for naiv - eller mistroisk…
VH
Susanne[/QUOTE]
Eneste grund til der ikke er enighed om det er 5 eller 7 hjem der tales om. Det er om længden af opholdet de pågældende steder, tæller man alle med - har katten nu på lidt over 1 år boet 7 steder

hvis et 2 timers ophold hos en potentiel ejer skal tælles som hjem har katten haft ialt 7 hjem

jeg har for sjov lavet udregningen for Polka der er 8 år og udstillings kat. hvis 2 timer udgør et hjem har han haft 97 hjem. inkl. hoteller, showbure, biler og tog.

men jeg skal gerne poste kattens historie her så i selv kan tage stilling.

opdrætter P får et kuld killinger og har svært ved at sælge dem, inden de er solgt kommer hendes udlejer og til trods for en aftale om hun gerne må ha kat og fortæller hun har for mange og hvis ikke hun kommer ned på 3 katte øjeblikligt vil hun blive smidt ud med en uges varsel med sine 2 mindre børn.

En opdrætter kollega T siger ja tl at tage de 3 mdr gamle killinger til der er fundet nye hjem. og T har dem bla med på udstilling for at vise dem frem.

En ung pige N henvender sig og da hun ikke har pengene til en kat blir det aftalt at hun kan få ham på fodervært. Efter et stykke tid hos N viser det sig at katten ikke kan med hendes hunde og derfor ikke kan blive.

(her har han et 2 timers ophold hos A)

han blir hentet tilbage til opdrætter, der stadig ikke kan ha flere katte pga udsmidningtrussel,
og derfor flytter han ind hos familien i et hankatterum, for at undgå han skal stresse unødigt over familiens andre katte.

så henvender TS sig, og til trods for flere advarsler omkring TS ry og opførsel vælger P at gi hende en chance og sende katten ned til hende medio maj på en fodervært aftale. ultimo juni har han sin første parring. i sep får han i samråd med en dyrlæge en promon sprøjte for at dæmpe hans hormon niveau TS siger på intet tidspunkt til P at hun har hørt dårlige ting ang promon og dets bivirkninger. men hun har 3 gange skrevet til P for at få hende til at hente katten, for så at trække i land, når hun blir bedt om at aflevere katten. Slutteligt forlanger TS at katten skal kastereres fordi den er stresset, og P siger ok, men da kontrakten ikke er overholdt skal der betales en pris for katten. dette nægter TS

og derfor henter P katten og aflevere den til nyt hjem. hvor han nu stortrives. om han nu blir kastrat er helt op til P og ny ejer.

dette var så fakta. nu kan i danne jer et billede af hvad der rent faktisk er sket.

Skal den her diskussion nu også herind? Sorry men synes den burde være imellem de to pågældende opdrættere, ikke på forums…

Vi ved ikke hvad der er foregået ml. De to opdrættere, vi kan gætte… Egentlig er jeg personligt ligeglad…
hurra for man har så travlt med hinanden :frowning:

Nej, det skal den ikke!
Fnidder fra andre fora skal ikke sprede sig ind her på KG!
Denne gang er der tale om en henstilling til samtlige, der læser denne tråd… Hold jer til emnet! som er glæde over at være medlem af KG.
Det vil være så dumt at få et kort, blot fordi man ikke vil følge denne generelle henstilling.

Ann - igen med Adminkasket

Undskyld - jeg reflekterede ene og alene på et udsagn der er fremsat på KG. Der stod ikke noget om at man ikke måtte gøre sig nogle tanker i den anledning. Som tydeligt understreget ved jeg ikke en skid om hvad der foregår - jeg HAR læst det efterfølgende og synes stadig ikke det giver særlig megen mening.
Men jeg undrer mig yderligere over at hvis alle alligevel færdes på alle fora derude, hvorfor i alverden er det så nødvendigt med så mange? Jeg er åbenbart den eneste, der ikke følger med på samtlige kattefora og facebook - der vil sikkert være en del, der mener jeg går glip af noget, men efterhånden tvivler jeg fakisk en del. Og jeg fatter heller ikke hvordan man skulle få tid til at følge med så mange steder, men det er måske bare et prioriteringsspørgsmål.

[QUOTE=Susanne W;1203150]Undskyld - jeg reflekterede ene og alene på et udsagn der er fremsat på KG. Der stod ikke noget om at man ikke måtte gøre sig nogle tanker i den anledning. Som tydeligt understreget ved jeg ikke en skid om hvad der foregår - jeg HAR læst det efterfølgende og synes stadig ikke det giver særlig megen mening.
Men jeg undrer mig yderligere over at hvis alle alligevel færdes på alle fora derude, hvorfor i alverden er det så nødvendigt med så mange? Jeg er åbenbart den eneste, der ikke følger med på samtlige kattefora og facebook - der vil sikkert være en del, der mener jeg går glip af noget, men efterhånden tvivler jeg fakisk en del. Og jeg fatter heller ikke hvordan man skulle få tid til at følge med så mange steder, men det er måske bare et prioriteringsspørgsmål.[/QUOTE]

Det er du absolut ikke…jeg følger ikke med i noget på andre kattefora. :slight_smile:

Det har jeg hverken lyst eller tid til…og desuden er jeg jo ikke på facebook. :tihi:

AHA! Der må være basis for et nyt forum her: Danske kattefolk der ikke er på facebook :slem: