Update på Mays blærebetændelse

Ja, dengang jeg opdagede at May nok havde blærebetændelse var jeg jo inde med en urin prøve og der blev konstateret at det havde hun. Hun skulle have et antibiotika i 8 dage, og jeg skulle komme ind med en ny prøve 14 dage efter så de kunne tjekke for krystaller.

Det var så i dag. Allerede igår opdagede jeg at May igen rendte hyppigere på bakken og det tog længere tid og der var mindre af gange. Så øv, antibiotikaet virkede kun mens hun fik det.
Jeg var så ude med en ny prøve i dag. Hun har ganske rigtig stadig bakterier i urinen, derudover var der også denne gang krystaller i urinen. Fordi krystallerne inkapsler bakterierne har antibiotikaen ikke har fået taget bakterierne, fik jeg at vide.
Hun skal nu have Hill’s s/d og en ny slags antibiotika.

Åh Eva, sikke da noget møg!!

Held og lykke med det hele!

OG god bedring til din skønne pige

Annette -Ja, det er rigtig øv. Stakkels May.

Som en god nyhed har Diego dog tabt sig. Jeg valgte lige at tage ham med derud, så jeg kunne få ham vejet - min køkkenvægt går kun op til 5 kg, og min egen vægt er aaalt for upræcis.
Han er gået fra 8,46 kg til ca, 7,5 kg, så det er jo super :slight_smile:

Åh det er da fiiint. Nu kan de da bare komme an med at kalde ham fed haha

Hehe, i mine øjne behøver han bestemt ikke blive tyndere…

Fedt at høre at han har tabt sig Eva. Lækkert når det virker, jeg har endnu en gang skåret ned på fodermængden hos Remonce. Hun har tabt sig 100g. Og der er nu gået en måned siden jeg startede. :S Øv Bøv syntes ikke rigtig der er noget der virker.

God bedring med May.

Øv øv med May stakkels misse pige.
Håber at det virker, denne gang. Rigtig god bedrig med hende :slight_smile:

Tine - hehe, ja så kan den steward bare vove at kalde ham fed stadig :wink: Øv at Remonce igen skulle skæres ned, håber hun taber sig nu her så.

Stine - Tak, det håber jeg godt nok også…

Altså hvor er det træls, håber hun snart er frisk igen.

Min erfaring er gentagne blærebetændelser behandles bedst 20 dage med Marbocyl og specielkost

Lis D - Tak, nu kan jeg ikke huske hvad mærket er, men det lyder som noget i den stil hun får…

Pia - Ja, det er så, og tak :slight_smile:

Eva… jeg tager lige lidt opmærksom hed denne vej igennem. Jeg har sendt dig en pb. har du set det?

Ja, det har jeg faktisk, lige nu… hehe… Sidder og laver opgave, så er her ikke lige 100 %.

Eva har I haft skiftet foder? Jeg har nemlig haft oplevet at katte kan få blærebetændelse af foder de ikke kan tåle/med forkert ph-værdi :slight_smile: Rigtig god bedring til din pige :slight_smile:

Justice - Det har vi faktisk. Lige omkring d. 7.9 gik vi over til m/d frem for c/d/alm. hills. Men det har hun dog været på før i foråret uden problemer? (hun fik fraen 5 kg sæk til den var tom, og kom så over på alm hills igen).

Men nu skal hun så have specialfoder, så håber jeg det hjælper…

[quote=Stine A;50887]Øv øv med May stakkels misse pige.
Håber at det virker, denne gang. Rigtig god bedrig med hende :)[/quote]

-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser

Tilbagevendende blærebetænderser kan også skyldes stress. Jeg havde en hankat der havde det i en uendelighed, uden nogen påviselig årsag.
Han blev kastreret og kom i kælehjem og fik det aldrig mere i sine resterende 5 leveår.

En anden kat fik blærebetændelse efter en udstilling - ingen påviselig årsag andet stress - så udstillet bliver han ikke mere:-)

Du må tilbage til C/D, det er vældig godt foder -thumbs

Og god og hurtig bedring til hende -jegkrydser

God bedring med din missepige, det er noget træls noget at døje med.
Fodrer du kun med tørfoder, eller får de våd mad en til to gange i døgnet.
Jeg har nemlig fundet ud af det hjælper på mange urinvejslidelser, at fodre med vådmad af den ene eller anden slags. Det behøver ikke være dyrt eller noget, bare der er godt med vand i.
Jeg har haft kat i hen ved 30 år og kun en gang oplevet bøvl i den retning.
Det skal så siges det først er fornyelig jeg har fundet ud af det er vådmad der kan være skyld i mine misser ikke har haft urinvejslidelser, for jeg har altid brugt at give vådmad ved siden af deres tørfoder
Knus Elin

God point Elin -thumbs
Udelukkende tørmad er heller ikke noget vi gør i, og vi har aldrig på de 5 bortgangne og de 5 nulevende misser haft sådanne problemer - 7-9-13.