Update på Mays blærebetændelse

Den med vådmad er rigtig god - hvis man altså kan lokke det i kræet :rolleyes: Galliano spiser f.eks. allerhøjst to mundfulde om ugen -tommelned

God bedring til May, håber det snart går over for hende.

God bedring med katten -kramer

jepper, vådmad og masser af vandskåle placeret rundt omkring - så husker katten lige at drikke når den går forbi

Jep den med vandskålen havde jeg lige glemt. Vi har også vandskåle til at stå rundt omkring.
Knus Elin

Ja, jeg begyndte at proppe vådmad i hende da jeg opdagede det, så dejligt at høre at det var en god idé. Jeg blander så også lidt vand i maden så hun får ekstra vand der.

Det May var på 1 gang dagligt i 8 dage var Marbocyl. Denne gang får hun så clavubay 2 gange dagligt i 10 dage, og s/d som foder i en månede. Så skal de have en ny urinprøve.
De har tjekket hendes urin igennem flere gange, da de har svært ved at finde ud af om det er struvitkrystaller eller cystiner. De skulle være ret forskellige? Men det kunne også være fordi der var en smule urenhed i prøven?
Nu prøver vi i hvert fald det og så håber jeg det går…

Jeg ved ikke om det er beviseligt - men har engang fået et råd om at mad og vand ikke skulle placeres ved siden af hinanden, for så drikker kattene ikke lige så meget :slight_smile:

Så her i huset står madskåle rundt omkring - og så står vores Drinkwell (vandautomat) et andet sted, og der drikkes rigtig meget af alle sammen -thumbs

Justice - Det kan godt være. Her i huset er det to vandskåle placeret sammen med foderet (der står mad to steder) og så to vandskåle andre steder i huset, så føler mig da nogenlunde dækket ind der.

[quote=Justice;51454]Jeg ved ikke om det er beviseligt - men har engang fået et råd om at mad og vand ikke skulle placeres ved siden af hinanden, for så drikker kattene ikke lige så meget :slight_smile:

Så her i huset står madskåle rundt omkring - og så står vores Drinkwell (vandautomat) et andet sted, og der drikkes rigtig meget af alle sammen -thumbs[/quote]

Ja, ved ikke hvor det kommer fra, ligesom Plasticskåle kan give acne.
Nå men alle vores har og har altid haft vand og mad stående sammen og de både spiser og drikker af deres skåle. :smiley:
Men de har også 5 mad/vandpladser rundt omkring og de benytter det allesammen. -høhø

[QUOTE=Denise;51545]Ja, ved ikke hvor det kommer fra, ligesom Plasticskåle kan give acne.
Nå men alle vores har og har altid haft vand og mad stående sammen og de både spiser og drikker af deres skåle. :smiley:
Men de har også 5 mad/vandpladser rundt omkring og de benytter det allesammen. -høhø[/QUOTE]

Mine misser nægter at drikke samme sted som de spiser.
Hvis man kigger i naturen, ser man jo heller ikke rovdyr slæbe deres bytte ned til et vandhul og fortære det der. Jeg er ret sikker på det er noget der ligger dybt i kattens overlevelsesinstinkt, man drikker ikke samme sted som man indtager føde, det er for farligt.
Knus Elin

Ja, det tror jeg så ikke helt på, mine katte kan ikke huske de har været rovdyr i hvert fald. Og beviset er mine 5 katte og mine tidligere 5 katte. Om det er fordi jeg har mange spise og drikke steder skal jeg ikke kunne sige. Men de har præsteret først at spise og derefter drikke i skålene, der stod ved siden af. Men det mest normale er nu enten at spise eller drikke.
Har du prøvet at stille tingene ved siden af hinanden, og ville de så ikke spise eller drikke ?

[QUOTE=Denise;51774]Ja, det tror jeg så ikke helt på, mine katte kan ikke huske de har været rovdyr i hvert fald. Og beviset er mine 5 katte og mine tidligere 5 katte. Om det er fordi jeg har mange spise og drikke steder skal jeg ikke kunne sige. Men de har præsteret først at spise og derefter drikke i skålene, der stod ved siden af. Men det mest normale er nu enten at spise eller drikke.
Har du prøvet at stille tingene ved siden af hinanden, og ville de så ikke spise eller drikke ?[/QUOTE]

Ja jeg har altid en skål vand ved siden af deres mad, men de bruger den aldrig og det vand der er i bliver bare skiftet hver dag. De drikker af de andre skåle der står rundt om og så selvf. det vand de finder i kattegården der er fyldt med blade og alt muligt andet.
Knus Elin

Ja katte er underlige. Vores skal absolut også drikke af fuglebad og andre steder med ikke særlig rent vand. Nå ja, og meget gerne i vaskene, hvor Dea står og miver indtil man åbner vandhanen. Og man kan ikke gå på toilettet uden hun hopper op i vasken.
Og ja, de har vand 5 andre steder som de også drikker af, så de får da vand nok hehe.

Mine bruger lige meget de forskellige skåle synes jeg? Så for dem gør det nok ikke så meget…