Update pels

Som lovet en update på pelsen herhjemme.

Siden de kom hjem har jeg børstet hver dag med en langtandet kam (venter på en mere plus en rive som kommer med posten:-))

Jeg er helt overvældet over, hvor meget underuld jeg kan fjerne HVER DAG. Der kommer virkelig store totter af og Nanoq har endda haft tendens til tre uller siden, som jeg så har taget i opløbet og redt ud/fjernet.

Tara elsker plejen - det gode er, at det gør jeg også:-) - Maggie får nu mulighed for at blive trænet i det hver dag - hvilket er et plus:thumbup: - og Nanoq er begyndt i dag at smide sig ned og selv om han stadig er på vagt - han hader det - så er han ved at finde ud af, at det måske er meget dejligt alligevel - så længe der ikke er en hankat udenfor der ser det:tihi:

To gange har jeg måtte småbørste Tip lidt - han føler sig uden for nu-høhø

Så alt i alt må jeg nok sige, at jeg er meget overrasket over så meget der kommer af hver dag - og så lidt arbejde det kræver nu hvor jeg gør det med den rigtige kam.

Tak til alle som hjalp og rådgav. Jeg tror der er håb nu:ok:
Selvom Nanoq godt nok duller til i løbet af en enkel dag… Men nu gør jeg da i det mindste mere rigtigt end før.

Jeg får nok lige Pia herud igen senere, når de får mere pels igen - til at tjekke mig og dem:ok:
MVH Helle

Hvor dejligt at høre :thumbup:
Jeg kommer altid gerne og tjekker og nusser og snakker kat kat kat, og hvad der høre til.

godt at høre det går fremad :slight_smile: der er ikke noget bedre end at vide man gør noget rigtigt for misserne !

Hvor er det dejligt at høre. Det er lige godt utroligt at der er så meget underuld.
Nu har jeg skov katte og ikke nær så meget underuld. Jeg kan nøjes med at børste katte 1 gang i måneden. Men kunne du ikke fortælle mig hvad det er for en kam du bruger, det lyder til den kommer helt i bund.

Dejligt og høre, at det går så godt. :slight_smile:

Jeg fik købt kamme forrige år- bruger også mest en stålkam- kan ikke lige hitte rullekammen. Mangler også lige, at få købt en rive- har set at Lidl har dem pt.

Før den tid brugte jeg mest karten, hvilket Leo ikke havde problemer med- den går jo heller ikke i bund. :ups:

Jeg børster og klipper lidt i ham hver aften, men han bliver så gal efter en 5 min. tid. Der ryger også en god slat underuld af, men må nok erkende, at det nok ender med et dyrlægebesøg for ham igen i år…

Phoebe er tilgengæld nem. Hende må jeg børste alle steder, bare hun kan ælte og sutte tøj imens. Med maven løfter jeg lige hendes forben og så kan jeg rede hende der også.
Med Leo bruger jeg handsker for jeg får både tænder og kløer i hænderne, når jeg begynder på maven. :frowning:

Jeg bruger en stålkam, hvor der er tæt afstand på tænderne i den ene side og lidt større afstand i den anden side. Den er rigtig god imo.
Har også en Sprattkam ( hedder det vist ), en rullekam ( når jeg lige finder den ) og en filtknuser.
Mangler som sagt en rive- sådan en man bruger til hunde. De skulle også være rigtig gode, har jeg hørt.

“To gange har jeg måtte småbørste Tip lidt - han føler sig uden for nu”

Jeg ordner skam også pels på mine huskatte - De fælder nemlig også, og jeg kan godt blive overrasket over, hvor mange løse hår, jeg til tider fjerner.

Tip kan godt lide at blive børstet, det har jeg vist glemt at sige til dig. Han blev tit børstet med en blød børste da han var lille killing. Både ham og Tim elskede det, så jeg kan godt forstå han føler sig udenfor.

Tip kom altid når jeg begyndte at rasle med børsten og kammen:)
Knus Elin

Tak for updaten Helle :ok:

Helle.Fedt.at.høre.
Jeg.har.lige.igår.opdaget.at.Diego.har.fået.en.dulle.under.den.ene.armhule.Pinligt,men.jeg.ved.godt.at.jeg.vist.har.været.lidt.stresset.og.distræt.her.ieksamensperioden.Godt.den.snart.er.overstået.
De.fik.alle.den.store.tur.igår.med.kam.og.karte(Mea)

Her får huskattene også en tur med kam og børste, de har skisme meget underuld.

Synes ikke, at der er så meget underuld på vores Panda og Filur, men de børstes også lidt i fældeperioden, for der er godt nok mange løse hår- især hos Panda. -what

Zilaz har meget, Figaro knab så meget, men han er jo heller ikke voksen endnu.

Rullekam og stor kam med lange tænder er uovertruffent. Jeg supplerer i perioder med underuldsrive og Furminator.
Godt nok er der venner, der hyler ‘jamen persere skal have under-uld’ -høhø, men gammel underuld, der fedter og vil blive til knotter, hvis den ikke fjernes, den må altså godt komme af, synes jeg. Især, når der ikke lige er show på vej.
Min ‘Exotic Longhair’ fælder i perioder så meget, at Furminatoren må igang, selvom han hader den. Jeg vil anbefale en str medium.
Hver 2.-3- dag plejer at være fint her, for perserpigen, og max 1 x i ugen for exo, bare med rullekammen.

Det kan da godt være at Perseren skal have underuld, men mine får altså også en ordenlig tur indimellem både med kam og furminator og børster.

Mine persere er så kun til husbehov :tihi:

‘Exotic Longhair’ ? Hvad mons-tro det er?

I MiSis tilfælde er det en EXO med atypisk lang pels;-)

Læs Exotic Longhair racens indviklede historie her: http://www.petpublishing.com/catkit/breeds/exoticlh.shtml

mvh Camilla

Ja, min huskat har heller ikke vildt meget underuld - men nu nyder nu stadig en tur med karte :slight_smile:

her i den sidste uge har mine drenge fået en RIGTIG dårlig vane… de vælter vandskålen og tager bad i den sø de laver på gulvet…

det har været noget rod for deres pelse - de har filtret… så mor har været der med kammen så alle duller er væk - jeg plejer at have 5 min pr mis hver 14 dag - denne uge har været mindre morsom…

men jeg giver de andre ret - der er ikke noget som en langtandet kam og en rive… det kan løse næsten alt…

og det der ikke løser her - det gør badet som de får meget snart!!! så er det farvel til underulden :slight_smile: (og goddag til afløbsrensen)

Tara ertemmelig fedtet - jeg overvejer et bad…

Men fryser hun ikke så? jeg mener nu, hvor hun er så bar…?