Update pels

[QUOTE=lenschow;105347]Tara ertemmelig fedtet - jeg overvejer et bad…

Men fryser hun ikke så? jeg mener nu, hvor hun er så bar…?[/QUOTE]

hvis du vasker dem i vinterperioden - så skal du selvfølgelig sørge for at huset er gennemvarmt og at der ikke er nogen vinduer og døre åbne når mis er våd…

jeg vil anbefale at du tørrer katten hvis den vil finde sig i det - det er godt at være 2 - en der pakker katten ind i et håndklæde og hyggesnakker med den mens en anden gradvist nærmer sig med en tændt føntørrer… + føntørring er der hvor du får redt alle de små duller ud der kommer under badet… det er det tidspunkt de er lette at få ud…

nu har jeg en professionel tørrer, og de første par gange hadede mine katte den, men nu nyder de den - de synes den er dejlig varm :slight_smile:

hvis katten bliver kold mens den er våd kan den blive syg - men såsnart den er tør så vil den ikke fryse…,

Tak:-)

Jeg har tænkt lidt - ja pral:-)

Mon hun fedter fordi hun IKKE går ud fortiden fordi det er koldt?

Jeg har naturligvis varme en mas nu hvor de er klippet ned og alle vinduer lukket osv.
Ind imellem går hun lidt ud men ikke som hun plejer - hun er god til at holde sig inde og lege med killinger i stedet.

MVH

[QUOTE=lenschow;105351]Tak:-)

Jeg har tænkt lidt - ja pral:-)

Mon hun fedter fordi hun IKKE går ud fortiden fordi det er koldt?

Jeg har naturligvis varme en mas nu hvor de er klippet ned og alle vinduer lukket osv.
Ind imellem går hun lidt ud men ikke som hun plejer - hun er god til at holde sig inde og lege med killinger i stedet.

MVH[/QUOTE]

pels fedter af mange grunde - ligesom vores hår. Diæt, vejr, klap/kæl, leg, tungevask LIGE efter maden … alle mulige grunde.

hvis katten aldrig har været vasket før og du lige har taget underuld af i stor stil - så vil den virke MEGET fedtet for det ses især på dæk-pelsen.

Min Ramses ligner en der har været i smør-dritlen fordi hans dæk-pels er gennemfedtet og mængden af underuld er ringe… (sidste bad var før Kolding - har med vilje trukket den i ørene fordi jeg snart skal rejse)

HVis hun er god til at holde sig inde pt - så benyt dig af det og få hende ren… en ren pels er også lettere for katten at holde selv… :slight_smile:

Tak:-)

Ja hun har stort set ingen underpels pt - hun er nøgen:-)

Bortset fra ryg, hale, poter og ansigt/krave

MVH

Gitze, har du overvejet at skifte til hundeskåle som er svære at vælte? Jeg bruger dem til tørkost og så slipper jeg for mad overalt.


Helle, tror du ikke at Tara fedter lige nu fordi hun lige er blevet klippet ned. Jeg tror hvis du venter lidt så kommer der helt automatisk en normal ballance igen. Ud over det, så syntes jeg da også at det vil være synd at bade hende nu når hun lige er blevet klippet :ked:

Ja de skåle er gode!

Birthe: Nej jeg gør det heller ikke nu - hun skal have ro først. Helt enig

[QUOTE=birtheras;105376]Gitze, har du overvejet at skifte til hundeskåle som er svære at vælte? Jeg bruger dem til tørkost og så slipper jeg for mad overalt.

[/QUOTE]

jamen den jeg har ligner den der - og der er endda stænkkant på toppen - det er en blå en i plast - de fleste jeg har været hos har dem…

men kattene TAGTEAMER :doh::doh::doh::doh: for at vælte den… det er Sethi og Obelix der har fundet ud af at hvis den ene skubber mens den anden stemmer imod så tipper den hvis den ikke er alt for fuld…

det har aldrig været et problem før nu og der har aldrig været spildt en dråbe :frowning:


Dem her har jeg som drikkeskåle. Når der er vand i vil jeg vove at påstå at de er for tunge til at vælte.

De er fra zooplus Tyskland.