Hvor er det egentlig upraktisk med hemmelig nummer på katteregister.dk
Jeg har desværre lige fundet en flot stor hanmis død opad grenåvej, så jeg tjekker selvfølgelig for øremærke, og det har han. Men når jeg slår det op så skal kontakten formidles via katteregister eller dyrlægen, og det ville da være mere praktisk hvis jeg kunne ringe og fortælle dem det her i aften, fremfor at skulle vente til i morgen… Han er allerede begyndt at lugte noget, og det går altså hurtigt her i varmen.
Jeg kan godt se, at det ville være nemmere i lige netop den situation, hvis personen ikke havde haft hemmeligt nummer - men det er nok ikke noget, ejeren havde kalkuleret med (uanset om katten var fritgående eller ej :)) og som nævnt i en tidligere tråd er der jo mange årsager til, at folk har hemmeligt nummer.
Uanset ejer burde Falck da kunne tage katten :?. Jeg har haft to trafikdræbte katte - den første blev fjernet af Falck og den anden skete lige ud for mit hus, så der ringede genboens børn på
“her i byen” kontakter vi folk, hvis vi ved hvis kat det er. Men i dag da vi skulle handle, så vi der lå en kat på vejen - vi kørte og kunne kun se den var grå. Min faster bor på den vej, og har to grå katte så skyndte mig at ringe til hende. Det var ikke en af hende katte, men hun fjernede den og begravede den hjemme ved hende - fordi den ikke var mærket.
Da Emma blev kørt ned, var det også naboen der kom og spurgte om ikke det var vores…
Jeg synes det er synd at lade den være ved dejen ihvert fald… :S
Abaddon - Lige præcis, men den lå pænt inde ved siden et sted hvor der ikke kan komme til at køre en bil over den. Og er pt bare død med lidt blod ved næse og bagben.
Det er nok bare mig, men havde det været min kat, så ville jeg i hvert fald sætte pris på selv at have mulighed for at hente den hjem. Kan ikke lide tanken om at Falck bare skaffer den af vejen, men nu er jeg selvfølgelig også skør nok til at have to urner stående herhjemme.
Det bunder nok mest i at jeg helt personligt har behov for at se min kats afsjælede krop for at fatte at den rent faktisk er død.
Jeg vil gerne have besked hurtigst mulig, hvis nogen finder en af mine katte, så når jeg modtager registreringspapirerne fra registret, ringer jeg altid og beder om “åbne” oplysninger om ejer.
Det kan nemlig ikke gøres på selve registreringsblanketten. Der er ikke afsat plads dertil, og dyrlægerne sender elektronisk.
Mega - Ja, jeg har også bedt om at få åbnet før via mail, men har opdaget at de altså åbenbart kun har gjort det på den ene af mine, selvom jeg bad på dem alle, så nu har jeg mailet igen. (de står så alle i dansk katteregister også, hvor oplysningerne er der)