Ups - velkommen hjem smukke William (mus)

:ups: Jeg sku aldrig have kælemus - aldrig! for jeg synes de lugter :ups: eller rettere deres urin lugter hurtigt… nu må jeg så bare skifte bur noget oftere lige i det bur :tihi:

men men - så mødte jeg Krølle oppe hos min overbo, Krølle er simpelthen verdens sødeste musedreng… og ja altså så måtte jeg jo liiige høre mig lidt omkring, hos dem jeg kender med mus i lige “min farve” - jeg har noget med blå dyr :ups:
Det endte så med denne ekstremt mørke - og i mine øjne - meget lækre langhåret blue broken han, som er døbt William :ups:

Jeg er dybt forelsket i ham og han er virkelig sød. lidt jumpy, men han får lige lov at falde til og så må jeg se om ikke lidt håndtering kan gøre ham dejlig håndtam :slight_smile: indtil nu viser han sig i hvert fald som en meget sød dreng :wehuu:

Han mega elsker sputnikken (et plastikhus som hænger oppe i tremmerne), som han har rede i :thumbup:


men jeg ku godt lige lokke ham ud i buret med lidt godbidder - jeg synes han er så flot, fordi han har så lidt hvidt:) selvom det måske ikke helt er ønskeligt ift. broken-standard, så er det sådan jeg synes han er smukkest :ups:


og så eeelsker han at klatre i tremmer

“se min smukke mave”

Desværre er billederne altså blevet redigeret på en lidt overbelyst skærm, og dermed snyder de lidt - han er ikke heeeelt så mørk som nogle af billederne viser som næsten sort… han er bare en MEGET mørk blue - præcis som jeg synes de er smukkest :ups:
han er helt dybt koksgrå/blå… må lige se om jeg ikke har overskuddet til at hive noget fotolys frem og få ham ind i teltet en gang, hvor overboen ikke har kidnappet lyset:tihi:

Tillykke med ham - hold op, hvor er han sød.

:hjertehop::hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Nuurh, hvor er han kær. Held og lykke med at få ham helt håndtam osv. :slight_smile: Min veninde har rotter, de er altså også bare charmerende -tihi

han er da bedårende :wehuu:

Nååååå en sød lille mus :inlove:

Ej, hvor er han da kær :inlove:

Kan godt forstå du bare faldt for ham. Jeg har engang haft rotter og de var også bare så søde.

Han er rigtig smuk i sine farver og farvefordeling, synes jeg :ups:

:tihi: dem har jeg også 15 stk af :ups:

gnaverfreak? mig ? naaaarj da :ups:

Årh, han er sød :hjerte: :slight_smile:

Nøøøj hvor er han søøød :wehuu:

Har selv haft mus… denahi og ronja… og lige pludselig en dag… deres 5 babyer :tihi:

[quote=SabSab;455502]Nøøøj hvor er han søøød :wehuu:

Har selv haft mus… denahi og ronja… og lige pludselig en dag… deres 5 babyer :tihi:[/quote]

hehe ja sådan går det nemt :tihi:
Overvejer stadig om man sku komme til at købe to små piger fra Sverige eller Polen når jeg får muligheden her til jul :ups: selvom det bliver en halvdyr julegave til mig selv :tihi:

[quote=PiaB;455507]hehe ja sådan går det nemt :tihi:
Overvejer stadig om man sku komme til at købe to små piger fra Sverige eller Polen når jeg får muligheden her til jul :ups: selvom det bliver en halvdyr julegave til mig selv :tihi:[/quote]

Jaa havde ikke li tænkt over det da jeg satte dem sammen :høhø:

må jeg spørge hvad “race” han er?

ikke nogen særlig - bare helt alm mus musculus (art) :tihi:
mus inddeles ikke i racer - kun i varianter ift. deres farve, pelslængde og -type:)
Det er heldigvis dejligt nemt :slight_smile: og han er langhåret blue broken - jeg har noget med blå dyr :ups:

[quote=PiaB;455515]ikke nogen særlig - bare helt alm mus musculus (art) :tihi:
mus inddeles ikke i racer - kun i varianter ift. deres farve, pelslængde og -type:)
Det er heldigvis dejligt nemt :slight_smile: og han er langhåret blue broken - jeg har noget med blå dyr :ups:[/quote]

Nå jamn jeg fik at vide mine var springmus :ups::tihi:

Denahi var sort med laang hale og ronja grå med laaang hale også… hm…

Nå men sød ser han ihvertfald ud :):inlove:

hehe william er også lidt af en springmus :tihi: men det har nu ikke noget med race at gøre…
dog findes der noget, som kaldes minimus - en genfejl ganske enkelt, som man ofte afliver, idet de typisk dør inden de første 2 måneder af div.ting… :frowning: de er ofte ALT for små og spiser sjældent nok…
men det er også den eneste “inddeling” man laver på mus - minimus og alm mus.

men hvis de er købt i dyrehandleren, så er det nok derfor - dyrehandlere kalder deres dyr de vildeste navne for at få dem solgt til højere pris :thumbdown:
bjørnehamster, kohamster, angorahamster, pandahamster, springmus, guldmus, mini hamster, klovnemus, dansemus - listen er LANG på underlige “race betegnelser” fra dyrehandlere på div. gnavere :tihi:

Hvor er den fiiiiiin !!:wehuu:

Han er sød! - og han ser slet ikke sort ud på min skærm, men derimod ganske blå og dejlig ud :smiley: