Uren kat?

Jeg har fået et problem med min 1,5 år gamle perser/main coon pige.

Hun er begyndt jævnligt at tisse udenfor kattebakken, aldrig direkte på gulvet men på tøj/viskestykker/håndklæder/reklamer/plastikposer der ligger på gulvet.
Hun er sterliseret.
Jeg er ikke helt sikker på hvornår problemet opstod, men da jeg i april fik en ny main coon killing gik det stødt derfra. dog mener jeg ikke at killingen er problemet, de kommer fint ud af det sammen. Dog er hun blevet væsenligt mere selvstændig og knap så kælen. Hun er heller ikke syg, vi var til dyrlægen for kort tid siden, alt normalt. hun spiser og drikker som hun skal og pels, øjne ect ser fint ud.
Jeg har også prøvet at købe en ekstra kattebakke med noget nyt grus i. hun bruger den også, men sommetider går det stadig ud over gulvet. Det ikke engang fordi det er et bestemt sted, det kræver blot en reklame eller et beskidt viskestykke??

Jeg er meget fustreret, endnu har hun ikke tisset i det rene tøj, sengen sofa osv, men hvis først hun begynder på det eller at den lille begynder at efterligne hendes adfærd??? :frowning:

Hva kan jeg gøre, elsker min lille Ause men det er virkelig et ubehageligt problem.

Hvor mange kattebakker har du?

jeg har to. og der er forskelligt grus i dem…

Så ville jeg nok få hende checket hos dyrelægen for at se om der evt kan være tale om blærebetændelse.

Fik vi tjekket ved sidste dyrlæge besøg for ca en måned siden hvor problemet også var aktuelt. Hun udviser heller ingen symptomer overhoved på blærebetændelse.

hmm…

hvor gammel er killingen nu ?

Hun er fra 15. januar 2009, altså 6 måneder.

Hvor gammel var hun, da du fik hende?

begge katte var 12 uger.

Theresa, kan du ikke i en periode sørge for, at der ikke ligger noget på gulvet hun kan tisse på?
Det lyder nemlig meget “killingeagtigt” - noget killinger sagtens kan finde på når de er helt små, men som regel vokser de fra det.

Det må jeg prøve. har også måtte afskaffe dørmåtten, den var meget udsat :S

Har du skiftet grus omkring samme tidspunkt som du fik killingen?

hmm… jeg skiftede grus omkring en måned inden killingen kom ja, før det brugte jeg noget forskelligt hver gang, men så købte jeg stort ind da den lille sku komme.

Det kan være grunden til at hun er gået fra bakken.

Har du mulighed for at købe en lille portion af det gamle for at se om det kunne være grunden?

jeg brugte noget forskellige hver gang, havde aldrig det samme, ku være både dyrt og supermarkeds billigt, klumpende/ikke klumpende så aner ik hvilken det sku være :S
Det er jo heller ik hver gang hun gør det udenfor bakken, langt fra. Sommetider går der 2-3 uger imellem, andre gange kan det være dagligt 1-2 dage i træk. Har intet mønster at gå efter…

[quote=Theresa;225889]jeg brugte noget forskellige hver gang, havde aldrig det samme, ku være både dyrt og supermarkeds billigt, klumpende/ikke klumpende så aner ik hvilken det sku være :S
Det er jo heller ik hver gang hun gør det udenfor bakken, langt fra. Sommetider går der 2-3 uger imellem, andre gange kan det være dagligt 1-2 dage i træk. Har intet mønster at gå efter…[/quote]

Ok, jeg ejer selv en kat med samme mønster. Hun har været sådanne siden killing og jeg aner ikke hvad der gør at hun pludselig laver ulykker.

Hun er nu 12 år og vi har affundet os med hendes små ‘‘ulykker’’. :slight_smile:

Prøv med en avis ved siden af kassen eller en extra kasse med avis i istedet :slight_smile:

Det hjælper nogle gange her i perioder :slight_smile:

Må prøve at ligge en avis ind i bakken… Men håber virkelig det løser sig. For er hunderæd over hun enten begynder at gå i rent tøj eller seng. Og endnu værre - den lille tager vanen til sig :frowning:

Du skriver, at hun er tjekket for blærebetændelse ved dyrlægen. Vil det sige, at han har udtaget urinprøve? Eller havde du urinprøve med?

Jeg spørger, fordi jeg oplever ALT for tit, at en undersøgelse består af, at dyrlægen kigger på dyret og vurderer, at “det har den da ikke” - i stedet for rent faktisk at undersøge det. Og du skriver ikke direkte, at der er taget urinprøve… :slight_smile:

mvh. tina

Forresten: står de to kattebakker to forskellige steder - eller på samme sted? Hvis de står på samme sted, kan de godt blive opfattet som “en kattebakke” :slight_smile:
mvh. tina