Urenheder på ryggen

hej kattegale.
er der nogle af jer der har samme problem? jeg har bumser og hudorme :blegne: på ryggen… har døjet med det længe, og nogle gange er det bare noget der ligner udslet (men det er bumser) og andre gange er det virkelig store bumser… det gør både ondt, men det er bare rigtig rigtig grimt… har prøvet alle mulige renseprodukter både dyre og billige osv… intet virker.
overvejer at gå til lægen med det. døjer ikke med det andre steder, ej heller i ansigtet… det er bare lidt træls. - og når de store kommer oven i min tattoo ødelægger de sommetider farvekornet og giver en farveændring… :thumbdown:
håber i kan hjælpe :slight_smile:

det er ikke så slemt på disse billeder, men det var lige dem jeg havde. det er meget værre sommetider.

Jeg har samme problem. Mit startede da jeg kom i teenagealderen og homonerne ligesom fik sit eget liv. Jeg havde rigtig rigtig slemme problemer med det, men for 5 år siden fik jeg så p-piller og jeg fik testet blod på hospitalet for at få tjekket hvilke der skulle til for at holde mine hormoner og mit temperament i snor. Det hjalp! Jeg har stadig lidt engang imellem, men nu er dethelt helt selvforskyld hvis der kommer noget.

Acne er typisk hormonbetinget, så prøv at skriv ned når du har ‘anfald’ og se, om det ikke hænger sammen med din cyklus - det kan hjælpe med p-piller i nogle tilfælde … læs mere her: Bumser og acne (Acne vulgaris)

Jeg ville personligt gå til lægen og høre om der kan gøres noget. Ved at mange er blevet hjulpet med en bestemt slags creme. Som de andre skriver kan p-piller også hjælpe imod bumser.

Jeg ved ikke om du har prøvet at bruge en hørsvamp. Svært at beskrive på skrift, men man kan få sådan nogle lange nogle som man kan vaske ryggen med. Den stimulerer huden, hvilket kan afhjælpe bumser og hudorme. Eller bare en god skrubbetur med et håndklæde efter hvert bad, hvor porerne jo er åbne.

tak for jeres svar.

  • jeg er på p-piller allerede, men jeg skal til læge om nogle uger, så må jeg spørge efter en evt. creme der :).
    det er bare underligt det kun er på ryggen og ikke i ansigtet.
  • jeg vil prøve sådan en svamp! men jeg skrubber allerede med håndklæder efter bad :slight_smile:
    :kryds: for at jeres råd kan hjælpe!

Jeg lider også af det og har hormon problemer ,kan ikke tåle p-pille og alt andet hvad hudlægen har prøvet hjælper ikke . især om vinten hvor jeg ikke får sol på huden og derfor også er i d vitaminmangel er det slemt.
Når vi kommer til det halv år hvor jeg får natulig sol tilskud bliver det bedre .

[QUOTE=Noël;867056]Jeg lider også af det og har hormon problemer ,kan ikke tåle p-pille og alt andet hvad hudlægen har prøvet hjælper ikke . især om vinten hvor jeg ikke får sol på huden og derfor også er i d vitaminmangel er det slemt.
Når vi kommer til det halv år hvor jeg får natulig sol tilskud bliver det bedre .[/QUOTE]

mit er heller ikke helt så slemt om sommeren, men ses dog stadig.
jeg har det træls med det, da det er lidt pinligt synes jeg…
især her til sommer hvor man skal bade osv. :frowning:

Jeg har ekstrem mange stor ar på den øverst del ryggen og jeg er meget pinligt berørt af det . :frowning:
Mine bumser/sår vokser desværre meget langsom og grim sammen pga. diabetes :frowning:

[QUOTE=Noël;867225]Jeg har ekstrem mange stor ar på den øverst del ryggen og jeg er meget pinligt berørt af det . :frowning:
Mine bumser/sår vokser desværre meget langsom og grim sammen pga. diabetes :([/QUOTE]

jeg har nemlig også ar, dog ikke vildt store…

  • årh, det lyder træls, troede slet ikke diabetes påvirkede sådanne ting :frowning: ja det er ikke så sjovt især ikke når man er kvinde… tror de fleste kvinder er lidt mere ømme med deres krop og sår osv. er jo ikke særlig feminint.