Urenlig kat

Ville i kunne leve med, hvis i havde en kat, der var urenlig, og der ikke lå sygdom eller manglende kasser mm. til grund for dette?

Hvis katten var tjekket af dyrlægen både her og der uden at finde noget?

Jeg ved ikke, om jeg ville kunne leve med dette, for er det en dårlig vane, forsvinder den nok aldrig.

Miljøskifte vil sandsynligvis afhjælpe problemet - men det afhænger naturligvis af, hvad årsagen grundlæggende er.

For jeg er af den overbevisning, at der er altid en årsag :slight_smile:

Hvis det var helt udelukket (af flere dyrlæger) at der var et sundhedsproblem som kunne afhjælpes så nej - jeg ville ikke kunne leve sammen med en urenlig kat.

Hvis nu katten er tjekket med urinprøve, hvad ville i ellers lade den tjekke for?

Ville i lave en blodprøve også? Og i så fald teste den for hvad?

Ville i omplacere sådan en kat, selv hvis den havde en række specielle ting, der skulle tages hensyn til?

Ville i risikere, at den blev kastebold?

Dt kommer meget an på, hvordan katten er urenlig…
Er det et spørgsmål om at den ikke vil bruge bakken, men fx sætter sig ved siden af, kan promlemet oftest afhjælpes ganske let, og så har jeg ingen problemer med at leve sammen med katten…
Er der derimod tale om at katten strinter OVERALT i hele huset… tja - da jeg selv stod i situationen gav jeg altså op efter ca 4 år…

Hvis katten tisser her og der (ikke strint), og den har gjort det længe.

Jamen, hvis katten gør sådan, så er der en GRUND og den kan man som regel altid finde frem til og dermed afhjælpe…
Evindelig strinten overalt har skam også en grund - den kan man som regel bare ikke gøre noget ved…

Din kat er sandsynligvis stresset. Ikke alle katte synes om at bo sammen med mange andre, så det er mit bedste bud.
Er dette korrekt, vil katten ikke være urenlig i nyt hjem.

Dyrlæger kan helbrede sygdomme, men adfærdsmæssige problemer er de sjældent gode til.

Katten har mulighed for at trække sig tilbage alene i ro og fred.

Katten lever på specialfoder, og den har tendens til dårlige tænder.

Ville i risikere at omplacere sådan en kat, og dermed risikere at den bliver kastebold?

Hvor stor er chancen for, at den ikke forbliver urenlig ved en omplacering?

Det skal siges, at katten ER neutraliseret og har været det længe.

[QUOTE=DK Blackangel;772814]Katten har mulighed for at trække sig tilbage alene i ro og fred.
[/QUOTE]

Det er bare ikke godt nok for rigtig mange katte. Du har mange katte - og det er der bare katte, der absolut ikke trives med.

Det er gældende for mange andre katte også. Sørg for at oplyse køber og sæt prisen efter det.

Kastebold? Hvorfor skulle den blive det? Du sikrer dig i din kontrakt, at katten ikke kan videreformidles - så sikrer du samtidig, at den aldrig bliver kastebold.

[QUOTE=DK Blackangel;772814]
Hvor stor er chancen for, at den ikke forbliver urenlig ved en omplacering?[/QUOTE]

Det kan ingen spå om.

Jeg er helt enig i at der næsten altid er en grund til at katten er urenlig.

Jeg har siden lidt før jul haft Akilah mere eller mindre i løbetid konstant, og hun både strintede og pissede alle steder - især hvis jeg ikke var hurtig nok til at lukke hende ud i haven. Hun blev kastrat i onsdags, og der har intet været siden, så der var grunden helt klart løbetid.

[QUOTE=Dorte Birkedal;772818]Jeg er helt enig i at der næsten altid er en grund til at katten er urenlig.

Jeg har siden lidt før jul haft Akilah mere eller mindre i løbetid konstant, og hun både strintede og pissede alle steder - især hvis jeg ikke var hurtig nok til at lukke hende ud i haven. Hun blev kastrat i onsdags, og der har intet været siden, så der var grunden helt klart løbetid.[/QUOTE]

Den her er kastrat.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;772816]Det er bare ikke godt nok for rigtig mange katte. Du har mange katte - og det er der bare katte, der absolut ikke trives med.

Det er gældende for mange andre katte også. Sørg for at oplyse køber og sæt prisen efter det.

Kastebold? Hvorfor skulle den blive det? Du sikrer dig i din kontrakt, at katten ikke kan videreformidles - så sikrer du samtidig, at den aldrig bliver kastebold.

Det kan ingen spå om.[/QUOTE]

Ingen kontrakt kan sikre en mod noget som helst, det har jeg set rigeligt af eksempler på, desværre.

Ja det så jeg du havde skrevet mens jeg skrev :slight_smile:

Men måske vil den hellere bo med mindre antal katte, eller måske som enekat.

Den bor i perioder i 2 rum for sig selv, og den vælger selv, om den vil ud i resten af huset.

Hvad er det du har oplevet, der gør at kontrakten ikke sikrer dig mod “noget som helst”?
Hvis den er korrekt skrevet, er den juridisk gældende - og så sikrer den dig altså.

Men er det argumentet, kan du jo ikke sælge nogle katte overhovedet.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;772831]Hvad er det du har oplevet, der gør at kontrakten ikke sikrer dig mod “noget som helst”?
Hvis den er korrekt skrevet, er den juridisk gældende - og så sikrer den dig altså.

Men er det argumentet, kan du jo ikke sælge nogle katte overhovedet.[/QUOTE]

Når først katten er solgt, kan man intet gøre, for køber var i god tro. Det er set så mange gange før.

Jo, men den kan sagtens høre/lugte de andre katte.

Sludder!
Hvor er det du har set det så mange gange :?