Urenlig kat

Jeg forstår ikke helt din argumentation Susanne…
Og måske heller ikke helt hvad det egentlig er du spørger om…

Jeg tror at det du spørger om, er om man kan “tillade” sig at sætte en kat til formidling, hvis man ved at den pt er urenlig i sit nuværende hjem? Og om den vil fortsætte med at være urenlig i et nyt hjem?

Vivi har svaret at en kat sagtens kan være urenlig på grund af antallet af katte - det har ikke nødvendigvis noget at gøre med om katten er fertil eller ej… Dorthe har også ret i at katten sagtens kan lugte, høre og fornemme de andre katte, selv om den er lukket fra i perioder og at dette kan være medvirkende til at katten fortsætter med sin urenlighed…

Hvad en del af os har erfaring med, er at sådan en kat meget ofte (men naturligvis ikke altid!) vil holde op med at være urenlig når den skifter hjem - allerhelst til et hjem uden andre katte eller måske med max en yngre kat…

Har jeg forstået dine sørgsmål korrekt, har du altså nu fået svar på dem… I hvert fald efter de bedste erfaringer, som Vivi, Dorthe og jeg har gjort os…
At svaret så ikek er endegyldigt, og at der er masser af usikkerheder… tja - det er nu engang levende dyr vi har med at gøre, så ikke alt kan sættes på en facitliste…

Det lyder ikke som om du er så interesseret i at løsningen er omplacering… i mit hoved, er der ingen døde dyr som lider, og hvis du har det bedst med at vide “hvor” mislingen er… tjaa…

Du skal leve med beslutningen - og så kan vi andre skrive nok så meget om , hvad vi ville have gjort , hvis nu…

At få andres tilkendegivelser giver mulighed for at fralægge sig ansvaret…

Ja jeg har katte som tisser udenfor bakke og det lever jeg fint med. det er blot et spørgsmål om at finde en løsning som alle kan leve med, hos er det løst ved hjælp at klar voksdug på gulvet, og så aviser

[QUOTE=Ann K;772850]Jeg forstår ikke helt din argumentation Susanne…
Og måske heller ikke helt hvad det egentlig er du spørger om…

Jeg tror at det du spørger om, er om man kan “tillade” sig at sætte en kat til formidling, hvis man ved at den pt er urenlig i sit nuværende hjem? [/QUOTE]

På mig virker det som om Susanne “spørger om lov” til at aflive katten.

Ok Vivi…
Tja - hvis hun mener at katten er bedst tjent med at blive aflivet… eller hun har det bedst med det… så er det da det man gør.
Det er ikke noget vi som sådan kan beslutte for hende…
Jeg ville dog nok forsøge en omplacering først - men jeg er nu også så naiv, så jeg ikke helt kan se det der "kastebold"scenarie for mig, hvis ellers man har nogle klare aftaler mellem oprindelig sælger og køber.

Jeg har haft en kastratpige der pga stress ( og på trods af hun fik lov at komme ud og løbefrit) pissede her og der og allevegne så snart hun var indenfor. Hun kom til et nyt hjem, og er blevet en helt ny kat, som ikke har sat så meget som en våd pote udenfor bakken. Kastrater ligger meget nederst i hireakiet i en flok af fertile katte.

Jeg ville ikke kunne leve med en kat som blev ved med at være urenlig - jeg ville selvfølgelig prøve alle muligheder først…

Jeg ville aflive min kat og det ville være rædsomt :frowning:

Det er lige netop det, der er min tanke.
Tak for en god beretning :slight_smile:

Jeg spørger ikke om lov til noget. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg spørger, hvad I ville have gjort.

Og hvem skriver, at det er min kat?

I er godt nok hurtige til at drage konklusioner, men det er jeg snart vant til :wink:

Iøvrigt kan jeg fortælle, at jeg har oplevet ikke mindre end 3 gange, at katte fra mig er blevet omplaceret, hvor to af dem havde kontrakt på, at jeg skulle have dem tilbudt først. Den ene bad jeg endda om at få retur.

[QUOTE=DK Blackangel;772897]Jeg spørger ikke om lov til noget. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg spørger, hvad I ville have gjort.

Og hvem skriver, at det er min kat?

I er godt nok hurtige til at drage konklusioner, men det er jeg snart vant til ;)[/QUOTE]

Bemærkede du mine anførselstegn :?
Naturligvis er det ikke din kat - det er klart. Du skriver jo aldrig om dine egne katte :wink:

Jeg ville klart forsøge omplacering, men det har jeg vist gjort klart :slight_smile:

Og så havde du naturligvis sat en konsekvens på i kontrakten, så hvis køber ikke overholdt den, ville der være en bod?

Der har været sager i retten, hvor det er fastslået, at kontrakterne (hvis de er udformet korrekt) er gældende.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;772901]Og så havde du naturligvis sat en konsekvens på i kontrakten, så hvis køber ikke overholdt den, ville der være en bod?

Der har været sager i retten, hvor det er fastslået, at kontrakterne (hvis de er udformet korrekt) er gældende.[/QUOTE]

Ja, der VAR bod på kontrakterne.

Hvad gjorde du så?
Gik til en advokat, der kunne opkræve boden for dig?

Denne kat gør som sagt udenfor kassen af vane.

Jeg synes det er svært. Vi havde o Jack der havde en mani med at pisse på min dyne hvis ikke kattebakken var i absolut nyrengjort stand når han skulle bruge den. Og det er jo ikke altid muligt, man står jo ikke op hver ½ time natten igennem f. eks. for at rense bakke.

Så han var godt nok ikke altid speciel populær. Og det at vi vidste hvad problemet var var jo ikke altid nok - man ku’ ikke lade være med at blive ret træt af katten når den IGEN havde tisset i sengen.

Så jeg vil gerne indrømme at der var tidspunkter hvor jeg var så træt af ham at han var tæt på en enkeltbillet til dyrlægen. Men så blev han syg (kræft) og da han så pludselig ikke var her mere… var det altså heller ikke sjovt. Godt nok har jeg nu en dejlig tør dyne hver nat, men jeg savner ham nu alligevel

MEN som det er sagt er det aldrig synd for en kat at være død. Det kan derimod være synd for en kat man er konstant irriteret på hvis den pisser her og der og alle vegne.

Jeg ville selv være meget tilbageholdende med at omplacere sådan en kat. Ja, det kan sagtens være at problemet ikke flytter med, men hvis det gør… hvad så? Hvis den nye ejer IKKE vil ha’ sit hjem overtisset? Skal man tage katten tilbage, vel vidende at den så igen vil overpladre hele ens hjem - eller sende sorteper videre igen?

Hvor mange katte er der i alt, hvor denne kat bor?
Hvad er forsøgt for at afhjælpe adfærden? (andet end dyrlægen, det er fastlagt at den er blevet checket)
Er der sket noget op til adfærden startede?

Disse spørgsmål, og givetvis endnu flere affødt af svarene, er nødvendige at få svar på, for at man kan finde ud, hvad der måske kunne være årsagen til adfærden.

Katten har haft blærebetændelse og krystaller i urinen, i starten da den tissede ved siden af kassen.

Den er så fortsat med at tisse, efter den var rask.

[QUOTE=DK Blackangel;772983]Katten har haft blærebetændelse og krystaller i urinen, i starten da den tissede ved siden af kassen.

Den er så fortsat med at tisse, efter den var rask.[/QUOTE]

Du svarer ikke på, hvor mange katte der er, hvor katten bor.

Og heller ikke på hvad der er gjort - udover at få et dyrlægecheck - for at afhjælpe adfærden …