Urenlig

Jeg kan simpelthen ikke forstå at Sugar er begyndt at tisse uden for bakken?

  • Nogen der har nogen ideer?

Hun tisse ikke mange gange så tror ikke det er blærebetændelse
Hun tisser mange gange lige ved siden af bakken, før havde jeg måske en teori om at hun nogle gange simpelthen ikke kunne nå at komme på bakken, men den tror jeg heller ikke på mere.
Så tænkte jeg om det måske kunne være en protest, når jeg ikke var hjemme, men hun kan finde på at gøre det selvom jeg har været hjemme hele tiden.
Har også overvejet om det er fordi hun er kunstig mht. at bakken er for beskidt, men har lige skiftet bakken fuldstændigt og gjort den ren og igen har hun tisset ved siden af.

Forstår det simpelthen ikke, det har været over lidt tid der har været uheld, men kun sådan en gang imellem, synes det blive hyppigere og hyppigere, ville I få hende tjekket ved dyrlæge? (hun blev sundhedstjekket i feb. tror jeg det var og der var ingen ting)

er det lige uden for bakken hun tisser? altså på badeværelset (eller hvor bakken nu står), eller er det andre steder og i andre rum?
min lille hunkat, har en tendens til at gå i bakken og så baaaakkker hun så langt tilbage at strålen rammer udenfor bakken.
måske du skulle høre dyrlægen omkring emnet for at de kan søge efter noget mere specifikt.
har du i øvrigt forsøgt at skifte grus? :slight_smile:

Det er i samme rum som bakken er i, aldrig i andre, og for det meste ved siden af bakken, bakken er overdækket så det kan ikke være et uheld, og nej har det samme grus som hele tiden.

hmm… min lille hunkat, er MEGET sart hvad angår kassen. så hvis hun mener der er en smule for meget tis og puha i, så nægter hun at gå derop. men kan se at du skriver at det også er når den er ren.
måske du skulle skifte grus. en af mine tidligere katte havde haft det samme grus i flere år, hvor han så pludselig begyndte at tisse ved siden af. han fik hormon sprøjter til mange mange penge til sidst, for at prøve at stoppe det. da vi så kom i tanke om gruset og skiftede det, så gik det hele over. så måske du skulle prøve det? :slight_smile: det er da en relativ billig løsning, hvis det nu skulle virke.

Det kan godt være at jeg skal prøve det, men så er spørgsmålet til hvilket, jeg er rigtig glad for det jeg bruger nu nemlig :stuck_out_tongue:
Det er det billige klumpene fra kiwi

Det kan også være dét, at bakken netop er overdækket. Det er ikke alle katte, der bryder sig om den slags.

vi bruger extreme classic. det koster ca. 169 kroner for 16 kg. så det er jo ikke galt for så meget. og det er virkelig sjældent vi skal bundskifte. og vi har altså 3 katte! :smiley: det var det min gamle hankat, blev så glad for at han ligefrem lagde sig til at sove i det de første par gange :tihi:
og en bonus er at det dufter dejligt at babypudder :rock:

Hvordan rengør du området hvor hun rammer forkert? Altså med hvilke produkter? Tænker om der stadig kan sidde lugt i det som frister måske? Og har din lukkede bakke stadig lågen på eller ej? Mange katte vil gerne have lukket med uden låge…

Rengøre det med ajax eller opvaskemiddel, det kan måske godt tænkes at hun stadig kan lugte det :?

For en kat lugter ajax bare at urin, så der skal man helst tisse igen for det må man da godt når det lugter sådan. Prøv at rengøre med rodalon - og husk at vaske godt efter med rent vand.

Nemlig - helt enig med Dorte. :slight_smile:

Okay, det må jeg prøve havde også tænkt at jeg skulle have fat i noget radalon

Mine råd:

Rengøring af bakken, ny type grus (a la Extreme Classic), fjern overdæknng af bakken, sørg for at bakken ikke er tæt på kattens mad og vand, 2-3 gange tømning af kattebakken dagligt, grundig rengøring med rodalon af de steder udenfor bakken katten har tisset (men husk at rodalon er giftigt for katte). Og gerne en ekstra kattebakke et andet sted.

Det kan ikke udelukkes at katten har ondt, så dyrlæge bør også overvejes.

Jeg tror jeg ville prøve een til bakke og med et andet type sand,såser du hvilket hun evt.vælger.

En lille update: Nu er jeg jo flyttet, så havde håbet på at det var gået over, men nej. 3 uheld inden for den sidste uge
Hun er begyndt igen :frowning:
Hun gør det i periode, stadig et det rum hvor bakken er.

  • Nu tror jeg måske jeg har fundet ud af grunden, for første gang var hun oppe på køkkenbordet, jog jeg hende ned med et fyyy
    Og hun gik lige ud i gangen og satte sig og tissede.

  • Min mor var her i går formiddag, hvor jeg var på arbejde og oplevede det samme + i dag.

Kan katte tisser som protest?

Hvor gammel er hun?
Hvor længe har du haft hende?
Har hun gjort det altid?
Hvad er bakkestatus? (hvor mange pakker, type af grus, overdækket/ikke overdækket)
Andre katte?

Jeg kan ikke se, at det fremgår af dine tidligere indlæg om du stadig har en overdækket bakke…hvis du har, så fjern overdækningen.:slight_smile:

Mange katte kan ikke lide en overdækket bakke…

Hvorfor må hun ikke være på køkkenbordet?
Katte vil jo gerne være i højden og bordet er lige til at tørre af inden brug.
Mine er alle overalt, også på køkkenbordene og det er almindelig køkkenhygiejne, at man tørrer bordene af inden brug, synes jeg.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965503]Hvor gammel er hun?
Hvor længe har du haft hende?
Har hun gjort det altid?
Hvad er bakkestatus? (hvor mange pakker, type af grus, overdækket/ikke overdækket)
Andre katte?[/QUOTE]

Hun er 1 år
Har haft hende siden hun var 8 uger
Ja, sådan i periode, men har ikke set en sammenhæng før nu.
1 bakke (2 når kontoret er åbent), samme grus, har prøvet at fjerne taget på bakken (har ikke skiftet grus, da hun jo som sagt godt kan finde ud af at gå på bakke og har aldrig skidt uden for bakken. - så ville være underligt hvis det hjalp)
Ja en til på samme alder

[QUOTE=Sim-Sim;965506]Jeg kan ikke se, at det fremgår af dine tidligere indlæg om du stadig har en overdækket bakke…hvis du har, så fjern overdækningen.:slight_smile:

Mange katte kan ikke lide en overdækket bakke…

Hvorfor må hun ikke være på køkkenbordet?
Katte vil jo gerne være i højden og bordet er lige til at tørre af inden brug.
Mine er alle overalt, også på køkkenbordene og det er almindelig køkkenhygiejne, at man tørrer bordene af inden brug, synes jeg.[/QUOTE]

Har prøvet det virker ikke

Jeg vil ikke have kattene på køkkenbordet af flere årsager.
Synes det er mega uhygiejnisk (også selv jeg tøre bordet af), og så synes jeg ikke det er så lækkert hvis man står og laver mad, og så kattene lige hopper op så der er hår i maden

[QUOTE=kaslejne;965512]Hun er 1 år
Har haft hende siden hun var 8 uger
Ja, sådan i periode, men har ikke set en sammenhæng før nu.
1 bakke (2 når kontoret er åbent), samme grus, har prøvet at fjerne taget på bakken (har ikke skiftet grus, da hun jo som sagt godt kan finde ud af at gå på bakke og har aldrig skidt uden for bakken. - så ville være underligt hvis det hjalp)
Ja en til på samme alder[/QUOTE]

Desværre kan man konstatere, at killinger, der bliver taget fra for tidligt ofte bliver urenlige senere hen (de 8 uger).
Flere bakker - med og uden tag - og med forskelligt grus. Uanset at det forekommer ulogisk for dig, kan det alligevel være årsagen. Måske hun vil skide i én bakke og tisse i en anden - eller skide i én type grus og tisse i en anden.

Går ud fra kattene har det godt sammen ?