Urenlighed hos et af plejebørnene :(

Måske vidste moren at der var noget galt med den/dem.

Slog hun dem?

Missemor og killingerne boede hos en kredsformand hos DB. De var nødt til at kun at bo på badeværelset da missemor ikke kun lide kredsformandens hunde, som hun i øvrigt stressede meget over. Det blev så aftalt at hele kattefamilien skulle ned på Fuglebjerg Kattehjem i stedet for, da det andet var en uholdbar løsning.

Men det blev ikke bedre, desværre blev missemor endnu mere stresset af flytningen og begyndte at banke mislingerne og hun var i det hele taget meget skizofren (sød-sur, for det meste meget sur) i sin opførsel overfor dem, og mislingerne var meget trykkede af situationen. Missemor rendte rundt med et kæmpe yver fordi de heller ikke fik lov til at die. Jeg så missemor en 3-4 gange inden hun blev taget fra dem, og det var slemt. Jeg synes ellers at min Bastian herhjemme er styg når han er slem (han stresser også ret hurtigt i mange situationer), men han er vand ved siden af den her missemor. Slutningen blev at mislingerne blev taget fra missemor, og skulle ud i et plejehjem hvor der var masser af omsorg, menneskekontakt, og også gerne andre katte, så de kunne lære at katte godt kunne være venlige og ikke nødvendigvis uddeler bank hele tiden… og så endte de hos mig.

Det var alle mislingerne hun var sådan overfor og ikke kun hende der er urenlig. Men hende der er urenlig er samtidig den mindste af dem, og har været indlagt med maveinfektion så man kan vel principielt ikke afvise at missemor har kunnet mærke det. Den urenlige misling har også været meget kontaktsøgende al den tid jeg har haft dem, så snart man går fra hende så følger hun efter en

Jeg tror ikke moren har været slem ved dem, fordi der er noget galt og det skulle være derfor de er urenlige.

Derimod tror jeg sagtens årsagen kan ligge i, at denne ene killing er meget utryg - og måske er blevet overfaldet af moren under et bakkebesøg?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;952761]Jeg tror ikke moren har været slem ved dem, fordi der er noget galt og det skulle være derfor de er urenlige.

Derimod tror jeg sagtens årsagen kan ligge i, at denne ene killing er meget utryg - og måske er blevet overfaldet af moren under et bakkebesøg?[/QUOTE]

Det er kun den her ene hunmisling der er problemer med, og det kan sagtens være du har ret Vivi, i at moren har gjort noget som det foreslåede.

Men nu her i nat sover den urenlige pige på badeværelset sammen med sin bror - de to er best buddies - som er endnu mindre end køkkenet, også bliver de lukket sammen med de andre i morgen tidlig. De skal alligevel sove sammen to og to når de kommer tilbage til internatet. Så I må gerne krydse fingre for at det kan løse problemet :slight_smile:

ja, altså det er badeværelset der er mindre end køkkenet… og ikke hendes bror der er mindre end køkkenet … haha… total sprogforvirring :slight_smile:

Carina - Og det kan også bare være at denne killing er mere følsom end de andre, og derfor har stresset mere over det :slight_smile:

Den tanke har også været oppe og vende. Men det ændrer desværre bare ikke ved at der muligvis er en aflivning i udsigt til hende hvis ikke problemet kan løses :frowning:

Det synes jeg jo er rigtig trist, selvom jeg sagtens kan se det fornuftige i en aflivning for en urenlig internatkat… åhhh suk :frowning:
Måske skulle jeg bare gå i seng… og krydser så fingre for at der ikke er lavet små søer på badeværelsesgulvet imorgen

En lille opdatering

Første nat på badeværelset udløste en lille sø i det ene hjørne… suk :(, rengøring UrineOff og en bakke på stedet.

Igår efter hun blev lukket sammen med de andre, forsøgte hun et par gange at tisse i køkkenet ved siden af bakkerne hvor hun plejer at gøre det. Men da jeg rendte hende i bagdelen så snart hun bevægede sig ud i køkkenet igår fik jeg stoppet hende alle gange og ansporet hende til at gøre det I bakken, efterfulgt af masser ros.

Steffi havde 4 ekstra bakker med hjem fra kattehjemmet som nu også er stillet op (det er bakkeland her) og i nat her der ikke været uheld på badeværelsesgulvet. Det er et lille skridt i den rigtige retning :slight_smile:

Håber hun bare lige skal fange fidusen :kryds:

Jep, her krydses også alt hvad der krydses kan

:kryds:
Men ellers så er det vel heller ikke udelukket at I kan få lov at beholde hende lidt længere, så hun når at blive renlig?
Tænker ifht at aflevere hende/dem alle på internattet

Jeg krydser fingre for at missepigen klare at blive renlig.

Men ellers så er det vel heller ikke udelukket at I kan få lov at beholde hende lidt længere, så hun når at blive renlig?
Tænker ifht at aflevere hende/dem alle på internattet[/QUOTE]

Sjovt du nævner det, jeg har nemlig tænkt mig at spørge om lige præcis det hvis det fortsat går godt her de næste par dage. I det øjeblik de måske kun er 3 eller 2 killinger er det heller ikke helt så stressende for dem her i huset i forhold til at de er 6, så det kunne jo også give lidt mere ro i forhold til at blive renlig … :kryds:

May - tak det håber jeg virkelig også hun gør. Ville være så trist hvis hun bliver aflivet pga. det, selvom jeg godt kan forstå internatet

Hvad med at give hende lidt zylkene?, hvis hun nu er lidt mere følsom end de andre og stresset over det hele :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;954096]Sjovt du nævner det, jeg har nemlig tænkt mig at spørge om lige præcis det hvis det fortsat går godt her de næste par dage. I det øjeblik de måske kun er 3 eller 2 killinger er det heller ikke helt så stressende for dem her i huset i forhold til at de er 6, så det kunne jo også give lidt mere ro i forhold til at blive renlig … :kryds:

May - tak det håber jeg virkelig også hun gør. Ville være så trist hvis hun bliver aflivet pga. det, selvom jeg godt kan forstå internatet[/QUOTE]

Det kan vel ikke gøre nogen forskel for internatet, om du beholder hende et par uger ekstra, eller hvor lang tid der nu skal til. Det kan højst være et spørgsmål om lidt foder. Det håber jeg, du kan få lov til, hvis ikke I kan hjælpe hende inden da.

Har du nogen ide om dosering til sådan en lille en?

Nej, det skulle man da ikke mene vel

Men det går faktisk allerede bedre som skrevet igår efter hun er flyttet på badeværelset om natten med en af sine søskende og så er jeg blevet udstyret med 4 bakker mere (så nu kan jeg kalde hjemmet for Bakkeland). Hele dagen igår hvor hun så er sammen med de andre hernede - ingen uheld i køkkenet. Og i nat på badeværelset heller ikke nogen uheld :ok:

Dejligt det går fremad :ok:

Ofte skal de bare lige fatte pointen.

Ja, jeg håber virkelig det fortsætter… ville være så trist hvis hun blev lagt til at sove pga. det

Hvor er det godt at hun har forstået at man altså både skal lave det ene og det andet i kattebakken :thumbup:.

Håber at hun bliver ved med at forstå det, for det ville da være super ærgeligt at skulle lade det lille pus sove ind :kryds:

Og også at internatet forstår at videreformidle den viden om katten på en fornuftigt måde, så det nye hjem kan tage sine forholdsregler.

(Endnu en af grundene til at jeg ikke er så vild med at plejekillinger partout skal ud på internatet og finde nye hjem)