Uro i benene

Nogen der ved hvad der hjælper mod det ? :S

Magnesium
Siden jeg er begyndt at tage det har jeg ikke så meget uro i benene. Og hjælper også mod kramper

Min bedstemor sværgede på en kartoffel i ben enden i sengen . :rock:

[quote=Noël;484647]Magnesium
Siden jeg er begyndt at tage det har jeg ikke så meget uro i benene. Og hjælper også mod kramper

Min bedstemor sværgede på en kartoffel i ben enden i sengen . :rock:
[/quote]

Nogen råd som kan hjælpe her og nu ? Det er heeeeelt ulideligt… :ked:

massage og ved mig hjælper et varmt brusebad. Når jeg har det slemt.
Men det er nok forskelligt fra person til person

To til tre baldrian piller skulle gerne give dig ro i kroppen!

Min mand døjer ofte med uro i benene, det eneste som hjælper akut, har været massage eller et varmt karbad

MVH
Gitte

  1. Magnesium
  2. Kinin
  3. Anti-parkinsonmidler.

1 og 2 fåes i håndkøb. Men jeg kan næsten forstå at det er dig selv der lider af det?
Normalt er det noget der kommer med alderen, af mere eller mindre uforklarlige årsager.
Uanset hvad, er du næsten “for ung” til at lide af uro i benene, bare sådan uden årsag.

Du kan selvfølgelig prøve magnesium og kinin, men jeg vil opfordre dig til at snakke med din læge om det, for at få afklaret hvorfor du har det sådan.

Når det så er sagt, så arbejdede jeg som teenager ved en bager. Hver tredje uge havde vi weekend-morgenvagter, hvor der virkelig var tryk på. Fordi det netop “kun” var hver tredje uge, kom benene virkelig på overarbejde. På hverdagsvagterne (morgen eller eftermiddag), havde vi langt større mulighed for at hvile benene.
Og det var stensikkert - efter min “morgenweekend” havde jeg urolige ben, og vågnede med ulidelig benkramper. :frowning:
Nu er vant til skrankearbejde på apoteket, så jeg mærker intet til det.

Så er det dig der lider af dig, vil jeg anbefale dig at prøve at finde årsagen i din hverdag.
Er der ikke en åbenlys årsag, så gå til lægen. :slight_smile:

Håber jeg har forklaret mig ordentlig, ellers må du endelig spørge.:slight_smile:

Baldrian og husk at drikke en masse vand.
Tit når man har uro i benene er det fordi man har drukket for lidt.
Knus Elin

Jeg får det så, når jeg har lavet for lidt - altså fysisk :slight_smile: Jeg har haft det on/off i mange år snart og gør som regel det, at jeg tager en enkelt Ipren før sengetid (det tidspunkt, hvor det generer mig mest) og så går fokuserer jeg ikke på det i stedet for at sove. Næste morgen er det væk for denne gang.

Jeg ved godt, hvorfor mit kommer, så jeg vil helt klart også anbefale en tur til lægen - gerne med en grundig undersøgelse af bevægeligheden i kroppen.

[quote=Tea;484667]1. Magnesium
2. Kinin
3. Anti-parkinsonmidler.

1 og 2 fåes i håndkøb. Men jeg kan næsten forstå at det er dig selv der lider af det?
Normalt er det noget der kommer med alderen, af mere eller mindre uforklarlige årsager.
Uanset hvad, er du næsten “for ung” til at lide af uro i benene, bare sådan uden årsag.

Du kan selvfølgelig prøve magnesium og kinin, men jeg vil opfordre dig til at snakke med din læge om det, for at få afklaret hvorfor du har det sådan.

Når det så er sagt, så arbejdede jeg som teenager ved en bager. Hver tredje uge havde vi weekend-morgenvagter, hvor der virkelig var tryk på. Fordi det netop “kun” var hver tredje uge, kom benene virkelig på overarbejde. På hverdagsvagterne (morgen eller eftermiddag), havde vi langt større mulighed for at hvile benene.
Og det var stensikkert - efter min “morgenweekend” havde jeg urolige ben, og vågnede med ulidelig benkramper. :frowning:
Nu er vant til skrankearbejde på apoteket, så jeg mærker intet til det.

Så er det dig der lider af dig, vil jeg anbefale dig at prøve at finde årsagen i din hverdag.
Er der ikke en åbenlys årsag, så gå til lægen. :slight_smile:

Håber jeg har forklaret mig ordentlig, ellers må du endelig spørge.:)[/quote]

Tak :slight_smile:

Tror hellere jeg spørger lægen, for det eneste jeg kan komme på som en mulig årgsag, er som bivirkning på noget medicin… Og det kan også give blodpropper og andre “sjove” ting, så det ville nok være godt at stoppe i tide hvis min krop reagere så “godt” på det…

Et varmt fodbad kan være en god idé.

Nu ved jeg jo ikke hvorfor du har ondt men jeg have selv det samme problem mens jeg arbejdede på hotel, hvor man stod op mange timer i træk.

[quote=Babyrex;485224]Tak :slight_smile:

Tror hellere jeg spørger lægen, for det eneste jeg kan komme på som en mulig årgsag, er som bivirkning på noget medicin… Og det kan også give blodpropper og andre “sjove” ting, så det ville nok være godt at stoppe i tide hvis min krop reagere så “godt” på det…[/quote]
Ah, ja, det ville være en god ide… Der er medicin der giver de problemer.
Hvis medicinen bliver frikendt, så kig på, om du overbelaster benene.
Hvilke sko bruger du, og hvis du skal stå længe, f.eks. i forbindelse med arbejdet, husker du så at stå “uroligt”? Venerne i underbenene, der fører blodet tilbage til kroppen, virker kun som de skal, hvis man bruger benmusklerne, så hvis man skal stå længe, skal man huske at vippe på fødderne eller noget lignende :slight_smile:

Nogle har held med at binde en uldtråd om benet inden de går i seng