Urolig kat

Protein er 54% og fedt er 16,8 % af tørstof, så ja ikke det værste MEN så absolut heller ikke noget at råbe hurra over især ikke når proteinkilderne er “animalske biprodukter” og det plejer at være pivdyr.

Topic fra Aldi er faktisk bedre. Det er også kød og animalske biprodukter, men 50% er kød. Det har lidt mindre protein 51,3% men til gengæld har det 29,4% fedt og det koster 6 kr for 400gram.

Mine spiser med stor glæde Topic og jeg er stor fan af at de faktisk bedst kan lide denne billige vådkost.

Så sammenligner vi kun Topic og Royal Canin intense Beauty er Topic bedre.

4 Synes om

Tusind tak! Det er virkelig sødt af dig. Det bliver meget bedre for min økonomi og forhåbentlig også mine katte. Jeg tænker at supplere med lidt lakseolie ovenpå foderet til hendes hud og pels. Nu skal jeg bare vænne mine kræsne katte til at spise det :sweat_smile:

Her er ingredienserne til royal canin sterilised kitten:

SAMMENSÆTNING: Kød og animalske biprodukter, vegetabilsk proteinekstrakt, vegetabilske biprodukter, korn, mineraler, olie og fedtstoffer, gær, sukker.

TILSÆTNINGSSTOFFER (pr. kg): Tilsætningsstoffer med ernæringsmæssige egenskaber: D3-vitamin: 155 IE, E1 (Jern): 2,7 mg, E2 (Jod): 0,28 mg, E4 (Kobber): 2,2 mg, E5 (Mangan): 0,8 mg, E6 (Zink): 8,6 mg. ANALYTISKE BESTANDDELE: Protein: 11 % - Råfedt: 3,4 % - Råaske: 1,5 % - Træstof: 1,2 % - Vand: 80,5 %.

citat @Susanne_W måske ikke helt ordret, men så skal jeg nok blive rettet :wink:

Nå men citatet er “der er endnu ikke en kat der er død af at være kræsen”. Pointen er at server det for dem og er de sultne skal de nok spise. Nogengange kan der så gå en dag inden de bliver sultne nok, så er det bare med at du holder dig fra at blive taber i stædighedskampen :slight_smile:

2 Synes om

Det er jo helt skidt dette her - for det første er der sukker i. Katte kan ikke smage sødt, så det er spild at putte det i. Det er sikkert tilsat for at kattene skal blive “høje af det” på sammevis som mennesker, skaber det afhængighed. Så i min verden er tilsat sukker og salt absolut no go. Det er heller ikke mange mus og småfugle der lige er dyppet i sukkerskålen inden katten hapser den… :wink:
Protein er 55% og fedt 17% af tørstof.
Så den variant ville jeg slet ikke bruge til mine katte.

Jeg har skrevet et par ord om den logik som jeg fodrer mine katte efter.
Der er mange måder at fordre katte, men helt grundlæggende at finde noget der er så tæt på mus og småfugle kan, efter min mening, ikke gå helt galt.
Men læs selv mere her hvis du har lyst https://www.chicha.dk/hvad-indeholder-det-perfekte-kattefoder/

3 Synes om

Mange tak! Det er en kæmpe hjælp og tak for listen med godt foder :smiling_face_with_three_hearts:
Mærkeligt at dyrlægen anbefaler det, når de kommer sukker i. Det kan jeg godt se er helt skørt. Det kan heller ikke være godt for deres tænder. Men dejligt der findes billig foder som de har godt af :blush:

3 Synes om