Vaadfoder med sovs?

Jeg har koebt en masse forskelligt hjem til mine katte siden jeg fik dem, baade for at bedoemme hvad de kan lide, og for at se hvilke forskellige muligheder der er indenfor vaadkost.

Jeg begynder at fornemme en tendens: sovs er bare sagen! Gele er yt, det gider de ikke aede.

Jeg har koebt Kitekat (portionsposer, 100 g) hjem, og ja, jeg er godt klar over at der er korn heri, men kattene eeelsker det! (altsaa sovsen, hovedsageligt).
Jeg har fundet to varianter af whiskas (ogsaa portionsposer, 100 g), som er kornfri, men problemet med dem er, at koedet her ligger i gele - og det er meget begraenset hvor meget de gider aede af det.
Nu har jeg saa fundet en variant af Kitekat, som ogsaa er kornfri. Jeg taenkte “Yes!”, og koebte det selvfoelgelig hjem. I gaar proevede jeg saa at give dem en pose, men ak - det laa ogsaa i gele, og blev stort set ikke spist.

Er der andre maerker, som er kornfri, hvor koedet ligger i en sovs, der minder om den, der er i Kitekat (den alm. kornvariant)?
Jeg er paa SU, og har ikke taenkt mig at spendere i dyre domme for at koebe portionsposer af de dyreste maerker - men daaser ville ogsaa vaere helt fint hvis det er til ok penge :ok:
Jeg har koebt en hel del daaser, men jeg synes at stort set alt sammen er pate eller ren koed - og kattene bliver traette af det efter ca. en halv daase, hvorefter jeg begynder at blande det op med Kitakat, for at de gider spise det.
Det er lidt traels at smide saa meget mad ud - tror jeg smider mere kattemad ud end af vores egen mad :ups:
Jeg begynder lidt at overveje bare at fodre med Kitekat selvom der er korn i - de faar jo ogsaa kornfrit toerfoder. Men hvis der er andre muligheder vil jeg i hvert fald gerne hoere om det. :slight_smile:

Herhjemme er det også sovs der er sagen… men ak… Divaen nægter at indtage mad fra dåser…
Nogle gange kjan vi narre hende med at opløse geleen i lidt afkølet kogt vand (som altså er linkent)… hæld lidt vad i og rør rundt… så bliver det accepteret som sovs.

Gucci spiser generelt ikke særlig meget vådfoder… vi kan på en god dag få en enkelt pose af 100g ned, men oftest er det kun sovsen der forsvinder, så læser lige med på sidelinjen om der kommer gode forslag vi skal have prøvet af :wink:

Jeg blander ogsaa vand i det jeg serverer for dem (med tanken om, at de skal have nok vand), men geleen er stadig ikke ligesaa populaer som sovsen! Pateerne har vaeret mere populaere, men de kan stadig godt spise det.

Hos mig kan de godt lide Bozita i sovsevarianten. Den er meget rimelig i pris.

LINK

[QUOTE=Charlotte Oeh.;877684]Hos mig kan de godt lide Bozita i sovsevarianten. Den er meget rimelig i pris.

LINK[/QUOTE]

Super, staar nemlig lige og skal bestille noget hjem fra zooplus, og det kan jo saa lige komme med i pakken. Men er tidligere gaaet uden om de papkartoner, fordi jeg taenker at det skal bruges hurtigere end daaserne. Hvor laenge kan saadan en pakke vaere aaben? Det smarte ved de smaa poser paa 100 g er at man bruger det hele paa een gang. 370 g vil nok tage 1,5 dag at faa brugt.
Har proevet Bozitas daasemad med kylling, og det kan de ogsaa godt lide.

Mine er også glade for Bozita :slight_smile: Kartonerne kan godt holde sig 1,5 døgn i køleskab.

Det lyder super! :ok:

Nu har jeg i hvert fald bestilt et par pakker med Bozita i sovs

  • er der andre ideer til lettere kraesne katte, saa kom endelig med dem. :thumbup:

“Lurer” også lige med fra sidelinien, har det samme problem som jer…sovs er guf, gele og paté kan måske gå an…

Her er Kitekat et OK - Hills små portionsposer hitter, men det koster også, når der er 6 stk.´s 4-benede…

Et andet hit hos mig er den blå Lux fra Aldi, blandet godt med vand, så du får en mudder-lignende suppedas…dog er det så i store dåser,

  • her er en variant fra Sheba også OK, de der små firkantede, mener den er lyserød, den de bedst kan li´ - det er dog også paté og skal blandes med vand for at de vil spise det.

Det er mit indtryk, at sådan er det med mange katte: Enten kan de lide sovs, eller gele. Leise er også til sovs, helt klart. Jeg har både RC poser, Pussi/Felix, og Whiskas - det er så bare som guf om aftenen. Deres kost består hovedsagelig af tørfoder.
Men om man vil fodre vådt, tørt, kød eller barf, det er lidt af en religiøs ting. Det afhænger af, hvad man tror på som det bedste for katten :slight_smile:

Jeg fodrer heller ikke udelukkende med vådkost, de får begge dele. Men derfor er det stadig irriterende når de ikke gider spise op - det bliver jo dyrt i længden. :slight_smile:

Mine katte elsker Schmusy Vollwert Flakes i 100 g pakker.Der er godt nok korn i ,men jeg har forsøgt med forskellige kornfri produkter og de vil ikke spise dem.Miamor Ragout Royale med sovs spiste de også til at begynde med,men nu har de så godt nok besluttet at det kan de ikke lide mere.Og de vil helst heller ikke spise mad der har været i køleskabet,så jeg køber kun posemad inde på zooplus.de.