Vaccination?

Jeg skal til at bestille dyrlægens årlige besøg på matriklen og er derfor ved at tjekke op på de forskellige Bandemedlemmers vaccinationsstatus.

Dise og Nanna blev begge vaccineret i 2009… Mener at DKK anbefaler 4 år mellem vaccinationer for hundesyge…
Jeg kan ikke huske det præcis,men mener dog at vacc for Parvovirus kun gælder for et år, og jeg har derfor tænkt mig at bede om den - simpelthen fordi der er mange hundehandlerhunde her i området og jeg ikke aner, hvad der florerer af sjove ting…

Men jeg KAN simpelthen ikke huske, hvordan det lige er det hænger sammen… Nogen som kan?

Jeg aner det ikke, mine bliver normalt vaccineret hvert andet år. Men sidste gang sagde min dyrlæge at Klarissa ikke behøvede mere, pga hendes alder, at hun var så vaccineret som hun kunne blive. Han siger i hvert falde hvert andet år til unge hunde til de er 6-8 år også igen alt efter hvor meget de er ude blandt andre hunde og hvor der færdes andre hunde.

Min dyrlæge siger hvert 2 eller 3 år er fint nok, sålænge hundene ikke rejser rundt, hvor der er risiko for div. sygdomme. Skal de med til udlandet skal de selvfølgelig være fuldt vaccinerede.

Vores hunde får et skud med godt 2 års mellemrum, så føler jeg mig sikker :slight_smile: