Vaccine og kastration samtidig - godt?

Jeg har faktisk aldrig prøvet andet end tidlig neutralisering i hele min tid som opdrætter, fordi min mentor jo altså var hurtig på aftrækkeren :slight_smile:
Jeg har altid fået mine killinger neutraliseret når de vejer 1 kilo ( ca 10 uger) min dyrlæge er super dygtig. Et lille sutur hos pigerne indvendig, huden limes. Drengene limes. Killingerne tonser rundt bagefter og kun lige det lille barberede område afslører at de er blevet snippet.

Jeg ved godt, at der stadig sidder både opdrættere og dyrlæger derude, der endnu ikke er gået over til Tidlig Neutralisering og måske heller ikke har tænkt sig at gøre det, fordi de er af “den gamle” overbevisning. = bedre imunforsvar, bedre for hunkatten at have været i løb først osv.
Det er synd at de ikke følger med i alt “det nye” som jo slet ikke er så nyt endda, for det sætter end bremse ud i flere led, da venner/opdrætterkollegaer og som nu dig, killingekøbere, jo selvfølgelig tror på det der siges og har svært ved at tro, at det ikke er helt sandt.

Fik du beviser af din opdrætter på hendes påstand? Jeg mener, nu hvor du så skråsikkert tilbageviser Lis´s udtalelser.

[QUOTE=Khin-Mya;671938]Jeg har faktisk aldrig prøvet andet end tidlig neutralisering i hele min tid som opdrætter, fordi min mentor jo altså var hurtig på aftrækkeren :slight_smile:
Jeg har altid fået mine killinger neutraliseret når de vejer 1 kilo ( ca 10 uger) min dyrlæge er super dygtig. Et lille sutur hos pigerne indvendig, huden limes. Drengene limes. Killingerne tonser rundt bagefter og kun lige det lille barberede område afslører at de er blevet snippet.

Jeg ved godt, at der stadig sidder både opdrættere og dyrlæger derude, der endnu ikke er gået over til Tidlig Neutralisering og måske heller ikke har tænkt sig at gøre det, fordi de er af “den gamle” overbevisning. = bedre imunforsvar, bedre for hunkatten at have været i løb først osv.
Det er synd at de ikke følger med i alt “det nye” som jo slet ikke er så nyt endda, for det sætter end bremse ud i flere led, da venner/opdrætterkollegaer og som nu dig, killingekøbere, jo selvfølgelig tror på det der siges og har svært ved at tro, at det ikke er helt sandt.

Fik du beviser af din opdrætter på hendes påstand? Jeg mener, nu hvor du så skråsikkert tilbageviser Lis´s udtalelser.[/QUOTE]

Jeg vil slet ikke i diskussion med jer opdrættere :slight_smile: Det jeg har at holde mig til, er jo bare hvad min opdrætter www.chankaja.dk samt dyrlægen fortæller mig. At der så er en på et forum, det siger det modsatte, ja, så kan I vel nok forstå, at man bliver helt forvirret…

Det er slet ikke for at nedgøre nogen eller deres vide, jeg bliver bare rundforvirret over alle de modsat rettede anvisninger…

Håber det er til at forstå :hjerte:

Jeg kan nu sagtens forstå dig…nu kan jeg så fortælle dig en god ting…og det er at din opdrætter på ingen måde mener at tidlig neutralisering er en dårlig ting. På hendes hjemmeside står der faktisk at man kan vælge at få killingen neutraliseret inden den flytter hjemmefra. Så måske har du bare misforstået hende :slight_smile:

[QUOTE=MisMilo;671987]Jeg vil slet ikke i diskussion med jer opdrættere :slight_smile: Det jeg har at holde mig til, er jo bare hvad min opdrætter www.chankaja.dk samt dyrlægen fortæller mig. At der så er en på et forum, det siger det modsatte, ja, så kan I vel nok forstå, at man bliver helt forvirret…

Det er slet ikke for at nedgøre nogen eller deres vide, jeg bliver bare rundforvirret over alle de modsat rettede anvisninger…

Håber det er til at forstå :hjerte:[/QUOTE]

En, altså mig = Lis, mener ikke - jeg ved det (og er ikke den eneste herinde der ved det) …

Men mener du ikke det er oplysning du kan bruge til noget kan du jo bare springe den over istedet for at fejlinformere og blive mopset …

Fatter ikke din autoritetstro - ej heller manglende nysgerrig til at undersøge nærmere. Bandt min dyrlæge mig sådan en på ærmet - så var jeg gledet …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;672020]En, altså mig = Lis, mener ikke - jeg ved det (og er ikke den eneste herinde der ved det) …

Men mener du ikke det er oplysning du kan bruge til noget kan du jo bare springe den over istedet for at fejlinformere og blive mopset …

Fatter ikke din autoritetstro - ej heller manglende nysgerrig til at undersøge nærmere. Bandt min dyrlæge mig sådan en på ærmet - så var jeg gledet …[/QUOTE]

Kære Lis

Må jeg bede dig om at tage det helt roligt og tale i et sobert sprog, tak.

Jeg klandrer ingen for deres viden. Jeg kender jer ikke, så derfor har jeg ingen baggrund for at gøre det.

At få sådan en modtagelse af nogle garvede brugere er en smule chokerende for mig… Jeg skal hurtigt trække mig igen, hvis det er dén chagon der kører herinde.

Mvh. Helle

[QUOTE=MisMilo;672027]Kære Lis

Må jeg bede dig om at tage det helt roligt og tale i et sobert sprog, tak.

Jeg klandrer ingen for deres viden. Jeg kender jer ikke, så derfor har jeg ingen baggrund for at gøre det.

At få sådan en modtagelse af nogle garvede brugere er en smule chokerende for mig… Jeg skal hurtigt trække mig igen, hvis det er dén chagon der kører herinde.

Mvh. Helle[/QUOTE]

Jeg synes det er rigtig træls at du føler dig chokket, glemmer du ikke at tænke på, at kattegale er FYLDT med brugere med rigtig rigtig mange års erfaring og viden …Det er ALTID klogt at lytte til dem der har været kattesporten i mange år - Og hvilken formål skulle brugerne have med at vildlede dig ?

At du stoler på din opdrætter er fint, men der må være en misforståelse imellem jer, da det fremgår af din opdrætters hjemmeside, hun skriver følgende :
Citat
Hvis du / i køber en killing til kæl :
- vil den blive neutraliseret inden den flytter hjemmefra eller
- skal den neutraliseres inden den er 10 måneder.
Citat slut

Prøv at give kattegale en chance, jeg er sikker på at du bliver glad for at være her …Her er faktisk fyldt med søde brugere som altid står klar til at hjælpe, hvis man pludselig står med noget sygdom eller andet man måske ikke har erfaring til at kunne løse selv.

[QUOTE=MisMilo;672027]Kære Lis

Må jeg bede dig om at tage det helt roligt og tale i et sobert sprog, tak.

Jeg klandrer ingen for deres viden. Jeg kender jer ikke, så derfor har jeg ingen baggrund for at gøre det.

At få sådan en modtagelse af nogle garvede brugere er en smule chokerende for mig… Jeg skal hurtigt trække mig igen, hvis det er dén chagon der kører herinde.

Mvh. Helle [/QUOTE]

Helle, at betegne en anden person som “en” - det er temmelig nedladende.

Klandrer - nej - men du skriver jo selv:

[QUOTE=MisMilo;672027]Okay, det var jeg ikke klar over Jeg har hørt noget andet fra min opdrætter.

Og hende vælger jeg nu at stole på :wink: [/QUOTE]

ergo, siger du på en meget pæn måde jeg er fyldt med løgn

Måske du skulle stikke en finger i jorden inden du kommer med temmelig personlige og urigtige postulater.

Jeg ved ikke hvorfor det chokerer dig der er nogen, deribandt mig selv, der forsøger at forklare dig du tager fejl, er fejlinformeret eller hvad du er.

En rigtig god metode, hører man til det mistroiske (hvad er sundt) er at undersøge det selv - det man selv har brugt til og energi på at lære mere om - det hænger på.

Jeg vil bede dig læse fra du kom ind i den her tråd igen - så vil du måske kunne se den chagon du nævner - den er ikke ensidig

Ej Lis, nu må du altså holde op!

Jeg har aldrig sagt, at det du siger er løgn…du lægger ord i munden på mig, og det bryder jeg mig ikke om.

Meget kan misforståes på skrift, og det er det åbenbart blevet her.

…og lidt udenom…:høhø:
Man ser det meget tydeligt når han vralter med halen højt og man ser ‘tingene’ blottet - og på sådan en “popo” han har, ligner han en lille bavian…:høhø:
…og desuden et lille stykke af den ene arm er barberet - jeg går ud fra at det var til drop eller narkosen…

[QUOTE=Apollo;672079]…og lidt udenom…:høhø:
Man ser det meget tydeligt når han vralter med halen højt og man ser ‘tingene’ blottet - og på sådan en “popo” han har, ligner han en lille bavian…:høhø:
…og desuden et lille stykke af den ene arm er barberet - jeg går ud fra at det var til drop eller narkosen…[/QUOTE]

Åhh, så kommer Milo altså til at se endnu underligere ud på fredag ved klipning af bollerne… Ja, han får vel lagt narkose i armen ligesom vi menesker gør?

Jeg får garanteret en helbarberet Mulski hjem (det er hans kælenavn) - stakkels Milo. Jeg håber han klarer narkosen godt. Birmaer er nemlig ikke så gode til at tåle narkose, de skal helst doseres lidt mindre efter vægt - men det ved dyrlægen :slight_smile:

Interessant tanke i det hele taget. Tror simpelthen aldrig jeg har fået en hankat hjem, der har været barberet for at blive kastreret… eller også kigger jeg umanernligt lidt i den ende af katten…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;672111]Interessant tanke i det hele taget. Tror simpelthen aldrig jeg har fået en hankat hjem, der har været barberet for at blive kastreret… eller også kigger jeg umanernligt lidt i den ende af katten…
VH
Susanne[/QUOTE]

Ihh jeg har travlt med at se de er væk - kan godt være svært på killinger:-)

Har engang ca. 14 dage efter kastration skulle udtille en voksen - der blev håndplukket hår - det kunne slet ikke ses-

Men normalt er der bare barberet et smalt spor. Og nej det har jeg af en eller anden årsag ingen billeder af :stuck_out_tongue:

SIkkert dumt spørgsmål, men er katte med lang pels også mere pelsrige på “kuglerne”? Dem har jeg nem’li’ ikke kigget bagi:-)

[QUOTE=MisMilo;672098]Åhh, så kommer Milo altså til at se endnu underligere ud på fredag ved klipning af bollerne… Ja, han får vel lagt narkose i armen ligesom vi menesker gør?

Jeg får garanteret en helbarberet Mulski hjem (det er hans kælenavn) - stakkels Milo. Jeg håber han klarer narkosen godt. Birmaer er nemlig ikke så gode til at tåle narkose, de skal helst doseres lidt mindre efter vægt - men det ved dyrlægen :-)[/QUOTE]

Whauu - så ligner de måske en Sphynx - de er et særsyn fertile siger jeg bare - jeg nægter at tro mine ville se sådan ud uden pels:-)

Kastrationer er normalt bare en injectionsnarkose i benet (jeg har kun set benbarbering er der givet væske) . Det skal nok gå helt fint - så prøv at slappe af i maven …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;672119]Whauu - så ligner de måske en Sphynx - de er et særsyn fertile siger jeg bare - jeg nægter at tro mine ville se sådan ud uden pels:-)

Kastrationer er normalt bare en injectionsnarkose i benet - det går hurtigt. Det skal nok gå helt fint - så prøv at slappe af i maven …[/QUOTE]

Jeg slapper skam helt af :slight_smile: Det virker dog ikke som om, at du gør det samme…

Jeg er glad for dine erfaringer og synspunkter. Ingen tvivl der. Men dine nedladende kommentarer kan jeg ikke bruge til noget. Ér dette noget der fortsætter, er jeg bange for at du bliver meldt til Support.

Mvh. Helle

[QUOTE=MisMilo;672145]Jeg slapper skam helt af :slight_smile: Det virker dog ikke som om, at du gør det samme…

Jeg er glad for dine erfaringer og synspunkter. Ingen tvivl der. Men dine nedladende kommentarer kan jeg ikke bruge til noget. Ér dette noget der fortsætter, er jeg bange for at du bliver meldt til Support.

Mvh. Helle[/QUOTE]

Nedladende? - vil du prøve at læse igen - det var faktisk et forsøg på at være morsom, men det ved man sikkert kun har man set en Sphynx bagfra (undskyld det ikke virkede) og venlig (undskyld det heller ikke virkede)

Du skal selvfølgelig bare rapportere mener du jeg har brudt nogen regler på den ene eller anden måde, eller krænket dig personlig. Det har aldrig været min mening.

Tænk, jeg ser ikke noget som helst nedladende i Lis’s kommentar.
Tvært imod læser jeg den som både venlig og imødekommende - til trods for den mindre uoverensstemmelse I har haft i en anden tråd.

[QUOTE=MisMilo;672145]Jeg slapper skam helt af :slight_smile: Det virker dog ikke som om, at du gør det samme…

Jeg er glad for dine erfaringer og synspunkter. Ingen tvivl der. Men dine nedladende kommentarer kan jeg ikke bruge til noget. Ér dette noget der fortsætter, er jeg bange for at du bliver meldt til Support.

Mvh. Helle[/QUOTE]

Ai Helle nu må du altså tage de glade læsebriller på.
Der er INTET nedladende i Lis´s kommentar…hun forsøger oven i købet at berolige dig.

Lis jep en sphynx bagfra er du vimmer mand.:yikes:

Første gang jeg så det, var på en udstilling i tyskland og jeg må indrømme, at selv om det ikke var pænt gjort, kom jeg til at ytre mig om min tid hvor jeg arbejdede på plejehjem og så nøgne gamle mænd…det ligner præcis.:klapper:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;672115] (…) Men normalt er der bare barberet et smalt spor. Og nej det har jeg af en eller anden årsag ingen billeder af :stuck_out_tongue:

(…) [/QUOTE]

Nok af samme årsag har jeg heller ikke tænkt mig at tage billeder af min Aslans “popo” - :slight_smile: :høhø:hmmm…:uha: