Vaccine til katte i løbegård

Hej alle sammen :slight_smile:
Vi skal til at bygge hus i Kolding og regner med at få lavet en løbegård til misserne (bimser) :thumbup:
Mit spørgsmål går på hvilken vaccine jeg bør give dem? Har hørt at den mod katteleukæmi har endt ud med nogle frygtelige tilfælde af sygdom, men omvendt vil jeg også gerne have at de er sikret mod leukæmi, da der jo nok vil komme besøg af nogle omstrejfende katte på den anden side af hegnet :?

Håber der er nogen der kan hjælpe :slight_smile:

Mvh. Anita

Hvis du tænker at vaccinere dem mod leukæmi, vil min dyrlæge anbefale at du tester dem herfor først.
Jeg spurgte ham nemlig selv, da jeg overvejede vaccine imod leukæmi.

Hej Anita

jeg har ikke mine løbegårdskatte vaccineret mod leukemi, idet vi ikke har det i området. Og jeg anbefaler aldrig at give mere vaccine end nødvendigt - så jeg ville hoppe fra, hvis jeg var jer. Idet I skal bo hvor der er masser af andre dyr, vil jeg sørge for en overdækket løbegård, så I ikke får fremmede katte ind - det er nemlig ret stor sansynlighed inde i byen, desværre

det bliver så spændende med huset - er lejligheden solgt?

KH Heidi

Tak for svarene :slight_smile:
Heidi: Ok, vi vil helt klart også have den overdækket, delvis af hegn og delvis noget tag af en slags… Men er der slet ingen leukæmi i Kolding området? Er bare så bange for de skulle få noget, da der er en del katte der render rundt ude i Dalby området…
Jeps, lejligheden er solgt og vi er flyttet på landet ude ved Heines forældre i Stepping området - bor på hans gamle “værelse” som er over etagen af deres hus :slight_smile: Og byggeriet regner vi med påbegyndes i maj/juni… Vi glæder os helt vildt…
Følger meget med på din hjemmeside, og er så spændt på hvem du beholder efter Herbie… De er simpelthen for skønne de killinger :slight_smile:

KH. Anita

Hvis det ikke er i området omkring jer, så ville jeg ikke få med leukæmi. Er det, så ville jeg :slight_smile: (kender ikke status på Kolding området).

Ellers så ville jeg bruge kattesygedelen hvert 2.-3. år, og så katteinfluenza delen i alle årene :slight_smile: Det gør jeg selv til mine herhjemme, der ikke bliver udstillet. De er også indekatte med adgang til indhegnet have.

Risikoen for at leukemi ( eller aids) kan smitte gennem et hegn er så ringe at risikoen ved vaccinen er større.

Jeg vil absolut ikke anbefale at bruge en leukemi vaccine med mindre katten er fritløbende.

Teresa