Vaccine

Jeg glemte at høre hvad em vaccination til katten koster. Hun skal vaccineres 30/4. Hvad har i givet ca. ?

Det står evt. på dyrlægens hjemmeside. Prisen hos min dyrlæge, er oplyst til:
Sundhedseftersyn og vaccination kat 869,75 kr.

Mellem
5-800 for en enkelt kat. Men man må gerne ringe rund og høre priser, der kan være store forskelle :slightly_smiling_face:

Det drejer sig ikke kun om vaccination. Det kan enhver dyrlæge - eller veterinærsygeplejerske - ordne. Og hvis det kun er det, så kan man fint vælge den billigste.

Men det vigtigste er, at katten samtidig får et sundhedscheck. Det er også en anledning til at snakke med dyrlægen om de evt. bekymringer, man har, som ikke er store nok til, at man bestiller en separat konsultation: Er katten for tyk eller for tynd? Er tandkødet for rødt? Soignerer den sig for meget eller for lidt? osv.

Vaccination og helbredsundersøgelse er også en lejlighed til at lære dyrlægen at kende, så man ikke møder en helt fremmed den dag, der er et akut problem.

Så jeg ville vælge en dyrlæge ud fra anbefalinger snarere end pris.

11 Synes om

Enig med Andreas. Hvis du har lyst til at oplyse hvilken by I bor i, så kan vi måske anbefale en dyrlæge i området? :smil:

Jeg spurgte lige rundt. Dyrlægerne i din by anbefales IKKE, der er kun én smådyrsdyrlæge, og han anbefales ikke engang til noget så simpelt som en vaccination. :smil: Det bedste nabolaget skulle være Dyrehospitalet Heden i Herning :smil:

Der hvor vi har Mille fra sagde st de samarbejdede med Klovborg dyreklinik.

Ham i Brande bruger vi ikke længere, havde ikke en særlig god oplevelse med vores tidligere kat der. Hellere ikke den dag hun blev aflivet… :smiling_face_with_tear:

Jeg ved ikke hvilken by du bor i. Men mig, jeanette bruger en dyrlæge i ikast som er ret billig. Vi bruger karina blaabjerg.
Hun er kun sig selv og har nok flest heste kunder end katte kunder.

Men hun ved, hvad hun ikke kan selv og der er hun god til at sende en videre…
Vi er meget glade for hende. Og vi bor i holstebro

Vi bor i 7330 Brande… :grinning:

Ja, svaret var også fra en opdrætter i området at man skulle holde sig langt væk fra ham i Brande :slight_smile:

Okay… vi har boet på samme vej som ham. Men Brande dyreinternat samarbejder med Klovborg dyreklinik, så den har vi valgt… så må vi se om det er dem vi vil beholde

1 Synes om

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om dem, og en vaccination er såmænd et udmærket sted at starte, når man lige skal mærke efter, om der er grundlag for fremtidigt klientforhold. Der er grænser for hvor galt det kan gå med vaccinationer :slight_smile:
VH
Susanne