Vådfoder - Bliver snart sindssyg!

Mine 2 drenge Liam og Aslan har fået den fikse idé at de ikke vil spise deres vådfoder mere. Fra den ene dag til den anden! :dokdok:

De er normalt helt vilde med Lux, men ikke om de vil spise det… Prøvede så noget andet fra Aldi, noget pate, har prøvet noget andet også, men de vil kun lige snuse til det! Kiggede på noget applaws eller hvad pokker det nu hedder men det koster 10 Kr!!! for én lille bøtte

Er ved at blive sindssyg, for jeg begyndte at give dem mere, da Liam skulle slanke sig… de vil ikke have råt oksekød, de vil ikke have kylling. De vil faktisk kun have deres tørfoder!

What to do? :bebe:

på FP 21 - det kan man lokke i de fleste - ikke alle…

jeg har udviklet en teori… for jeg havde fodret med FP21 i 3 år - og ikke andet… og fra den ene dag til den anden - så var det game over… jeg fik halen…

så indkøbte jeg testpakker fra stort set alle mærker og har fodret med ALT muligt forskelligt de sidste 6 uger . og da jeg gav dem FP21 igår ryddede de fadet… jeg tror ganske enkelt at de bliver trætte af ensformig fodring…

[QUOTE=Battlestar;709863]på FP 21 - det kan man lokke i de fleste - ikke alle…

jeg har udviklet en teori… for jeg havde fodret med FP21 i 3 år - og ikke andet… og fra den ene dag til den anden - så var det game over… jeg fik halen…

så indkøbte jeg testpakker fra stort set alle mærker og har fodret med ALT muligt forskelligt de sidste 6 uger . og da jeg gav dem FP21 igår ryddede de fadet… jeg tror ganske enkelt at de bliver trætte af ensformig fodring…[/QUOTE]

Se det var jo en smart idé… så skal jeg måske bare lade være med at give dem LUX i den tid jeg tester med de andre mærker? :slight_smile:

Enig med Regitze: Forandring fryder, især i kosten - også for katte :slight_smile: Sådan da: Gia vil ikke have vådmad, men veksler mellem at spise lidt og meget af de forskellige slags tørkost, der står fremme. Nogle dage er 1-2 bestemte skåle ryddet, andre gange noget andet :slight_smile:

jeg tror tricket er at finde 3-5 mærker de gider og give dem en ny hver dag…

jeg har fundet 3 shebaer, 1 bozita, 1 cosmo og FP21 de gider nu… smilla, whiskas og miamor er udelukket her - de giver mig halen… de 6 andre er et hit

Mange tak for jeres svar :slight_smile:

vil prøve at finde nogle forskellige mærker når jeg handler i dag :slight_smile:

Har endelig fundet et mærke de vil spise… som de faktisk mæsker i sig som om de aldrig har fået mad før :høhø:

Mærket er kitekat… og når jeg læser på dåsen ser tingene faktisk udmærket ud… Men hvad siger i? Er det et godt nok mærke at fodre dem med? Er selvfølgelig kun vådfoderen de får af det mærke :slight_smile:

Mine får også Kitekat og det er faktisk udemærket! Der er ikke sukker i som der tit er i den slags og mine katte elsker det. …og så er det billigt. :slight_smile:

De har spist det i et år og så har deres royal canin til persere ved siden af.

Variation er guld. Jeg giver selv mine katte forskelligt kattemad - i weekenden får de noget lidt bedre end i hverdagene (hvor de kun får tørkost) og de bliver ellevilde. :slight_smile:

Vi andre gider jo heller ikke spise hakkebøf hver dag, uanset hvor godt det kan smage :wink:

I et pænt stykke tid har det eneste vores har gidet spise til *aftensmad" Lidl’s Opticat poser. Men Miamor, Sheba’s lilla, eller enkelte sære ideer jeg får for at teste det - med mere eller - som regel - mindre succes - Men til MORGENMAD spiser de gerne f. eks.Animonda Carny… Det skal bare IKKE serveres som aftensmad… der skal det helst være “noget” i sovs…