Vådfoder fra zooplus

Min kræsenpind Nikita spiser kun Sheba - de små runde dåser.
Og kun med Havets fristelser og tun :tihi:

Robin er nærmest altædende - men yndlingsmaden er vist det, jeg spiser :høhø:

Hi hi, det er vidst Jeppe du beskriver der:tihi:
Efter en tur til tyskland er vi også i fuld gang med at se om der ikke er noget vådfoder der dur:høhø:
Kitekat med, jeg tror det var kalkun, kunne der godt tages et par smagsprøver af, men sovsen var den absolut bedste…
Købte også en enkel dåse Applaws med tun og markral, tror jeg skulle have købt nogle flere, for der blev smasket ude i køkkenet og sidste jeg tjekkede var halvdelen allerede spist:juhu:
De næste par dage skal henholdsvis gourmet gold og JA afprøves, her i første omgang afprøver jeg alt hvad jeg kan komme til, så kvaliteten variere en del, men det lover godt at han ville have applaws, det lyder fornuftigt i forhold til meget af det andet man kan finde:)

Min Snus er nærmest i stand til at gå på væggene for at få Schesir med laks :slight_smile:

:slight_smile: Min kræsenpind spiser foruden sit tørfoder, Felina porta 21 og det allerbedste er Gourmet Gold perle, han har tørfoder hele tiden og får vådfoder 2 gange om dagen. og han elsker de to slags (for tiden):slight_smile:

Og de to mærker rører vores så overhovedet ikke.

Bozita er en behersket succes, de gider det ikke hvis de før det for tit. Miamor kyllingefilet med skinke kan 4 ud af 5 godt lide. Phumba gider det ikke, hun er ellers næsten altædende, men ikke sådan noget rent kød åbenbart.

FP21 har samme succesrate som Miamor :slight_smile: men er dyrere

Mine er helt klart mest til FP 21 og andre af samme type af rent kød… Farvoritten er kylling… :slight_smile:

Her spises der Feline Porta alle varianter, Miamor…især and i kryddersovs, Almo Nature variaten med tun og kylling og seneste hit er Schmysy varianten sardiner i gele…de bliver helt elektriske når jeg serverer den :høhø:

Mine gad absolut heller ikke vådfoder, da jeg startede op med det. KUN hvis det var makrel i tomat og tun i vand. De fik en smule af dette flere gange om dagen, så de havde mulighed for at vænne sig til konsistensen og så fik de en smule tørfoder hver om aftenen. Det tog TID - altså LANG tid inden de forstod at jeg var mere stædig end dem. På et tidspunkt gik jeg over til vådfoder fra supermarkedet. Jeg gik ikke op i hvilke mærker, de skulle bare mærke hvad det var for noget. Jeg prøvede paté, i gele, i sovs, mousse og alt hvad der ellers er. Hurtigt fandt jeg ud af at det skulle være mousse til Balloo, hvis han skal forkæles og ellers skal de have “i sovs” og det skal MOSES og gerne blandes med vand. Derefter gik det nemt med at finde ud af favoriterne i smag - nu kører vi Bozita i sovs med laks eller kanin og de ELSKER det. Det moses stadig og blandes med vand. De ved udemærket at det er deres hovedfoder og at de kun får tørfoder i små omgange i løbet af dagen. Udover Bozitaen er de fleste FP’ere et hit, det samme med Almo Nature…

Men altså… Det tager TID!!! Katte kan være enormt stædige og du er nødt til at være standhaftig! Held og lykke :slight_smile:

Da jeg skulle vænne Gabby til vådmad, fjernede jeg TOTAL tørfoder. Jeg blandede en håndfuld tørfoder i hendes vådmad - Hvor jeg i starten sørgede for at der var tørfoder som var ‘sovset’ ind i vådmad, hvor hun på den måde vænnede sig til smagen af vådmad. Gradvis puttede jeg mindre og mindre tørfoder i hendes vådmad, og inden længe spiste hun glad og gerne vådmad. I dag er hun den første som står og tigger når der serveres både rå kød og fisk og hun spiser MASSER af vådmad. Mine får dagligt en måltid med råt kød eller rå fisk ( gerne lige inden sengetid, så sover de så dejlige :slight_smile: ) - Desuden får de vådmad 2 - 3 gange i døgnet, og deres tørfoder står nu fremme 24/7, det er minimalt ( heldigvis ) hvor meget tørfoder de spiser.

Foruden deres rå kød, som er af alle varianter ( ko, kalv,svin, får,kylling ) får de rå kvarte skrubber eller rødspætter …Råt kød og fisk er verdens bedste katte tandbørste :slight_smile:
I kattenes madskab er der følgende mærker af vådmad : Felina Porta med både tun og kylling. Sheba med fisk. LUX fra Aldi. Animonda ( næsten alle varianter ) Applaws med kylling og ost og ocean fisk. Goumet Perle med kylling og kanin. Og så elsker de whiskas Mmm varianterne, som vi osse altid har på hylderne. Alt vores vådmad køber vi hos zooplus, og kødet køber jeg hos min lokale slagter - Fisk hos min lokale fiskebus :slight_smile:

Miamor er et hit her hjemme sammen med FP21 & Bozita :slight_smile:

Er der ikke nogen der vil sælge mig nogle forskellige varianter af det jeres rigtig godt kan lide? Helst rent kød eller i sovs/gele. Jeg betaler selvfølgelig for det + porto. :slight_smile: Har hørt mange er vilde med bozita, men der kan man ikke købe blandede pakker, kun 6 af en slags. Og det er ret træls at ligge inde med en masse de ikke kan lide.

FP21 og sheba er top favoritterne i casa bjerggården

Tror det i længden blivere dyrere med forsendelse og køb fra mange forskellige brugere herinde, end ved at prøve dig frem via Zooplus selvom du kun kan få f.eks, 6 stk. af samme type. Vil samtidig sige velkommen i klubben :slight_smile: af misseslaver der må forsøge sig frem. Det koster, men mange foliepakker er på f.eks. 85-100 gr, ja de er dyre, men igen bedre end at investere i f.eks. 400 gr dåser, som bestemt er et langt større spild, indtil man finder det mærke missen rigtig godt kan lide.

De typer af mad (mest vådmad) vi brænder inde med, har vi indtil videre givet til andre, hvis katte er så at sige altspisende, sidst en sæk på 5 kg. fejlindkøbt tørfoder, til viderebringelse til et katteinternat.

Hos os leder vi stadigvæk videre i vådfoderjunglen for, at finde en type der kan accepteres uden for stort et madspild, og tro mig, på de 1 1/2 år vi har forsøgt, er der røget rigtig mange produkter gennem her desværre stadigvæk uden held. Men jeg er stædig og bliver ved. Sidst købte vi 2 små dåser hos dyrlægen til kr. 15,00 pr stk for 156 gr. velvidende, at inden for holdbarheden når de er åbnet, vil der max. blive indtaget 50 gr. over 2-3 dage hvis jeg er heldig, resten ryger direkte ud.

Jeg praktiserede i starten det, at så snart en dåse (400 gr.) blev åbnet, frøs jeg størstedelen ned i isterningsbakker, så kunne jeg tage en enkelt terning op dagligt, og spildet var langt mindre. Det var såmend fint nok, bortset fra, at missen stadigvæk ikke synes, at vådfoder uanset type eller mærke er guds gave til “lige” hende.

Efterfølgende er jeg begyndt, at købe mindre protioner af forskellige slags, selvom det er dyrere på den måde, og giver som nævnt overskuddet væk (5 folieposer f.eks.) når jeg konstaterer, at det her kan hun heller ikke li.

Held og lykke med, at finde det helt rigtige :ok:
Mvh
Yvonne

Kan man godt fryse vådfoder? det troede jeg ikke :slight_smile:

Ja, det havde været dejligt hvis man havde katte der elskede vådfoder :wink:

Vi bestiller Applaws med tun/ris, kylling/ost og kyllinng/græskar.
Vores er rigtig glade for at spise Applaws, så vi bestiller altid mange dåser af gangen

[QUOTE=Mille*Manne;902355]Kan man godt fryse vådfoder? det troede jeg ikke :slight_smile:

Ja, det havde været dejligt hvis man havde katte der elskede vådfoder ;)[/QUOTE]

Ja altså det tager ikke skade på nogen måde, har jeg selv erfaret. Det er et spiseligt produkt på linie med alt andet vi mennesker fryser ned. Stillede faktisk spørgsmålet herinde i starten, og selvfølgelig er det da ikke optimalt som, at servere det helt frisk og fra en nyåbnet dåse/pakke. Men det tager ikke skade eller skader missen på nogen måde.

Grunden til, at jeg ikke længere gør det er simpelthen, at der ingen forskel er på, om det serveres fra friskåbnet pakke/dåse, i optøet form af en enkelt terning, eller hvad ved jeg. Derfor forsøger jeg mig med mindre foliepakninger, hvor spildet ikke er så stort igen. Dyrere ja, men er man som os stadigvæk på jagt, efter lige det mærke/den konsistens/smag, der måske kunne ændre damens mening om vådfoder, så må det være som det er lige pt.

Jeg ville også ønske, at vores kunne se lyset og ikke være en ren tørfoderjunkie. Men forsøger stædigt, at få hende til, at indtage lidt vådt hver dag selvom det stadigvæk max. drejer sig om 10-15 gr. Derudover forsøger jeg stadigvæk med rådt kød i en eller anden form hele tiden, dog her 1 1/2 år senere uden succes. Men hvis man ikke prøver så opnår man jo heller ikke noget, måske en dag det lykkes.

Mvh
Yvonne

Hvis du gerne vil prøve at bestille nogle “smagprøver” hjem fra Zooplus.de, så kan du lige nu få det fragtfrit (ved desværre ikke i hvor lang tid) hvis du sætter : EXOTIC-CAT som rabat kode !

så har jeg har bestilt lidt :slight_smile:

Opbevare i bare vådfodret i dåserne i køleskabet eller kommer i det over i bøtter? Hvor længe kan vådfoder holde sig i køle skabet når det har været åben :slight_smile:

De uåbnede dåser/tetra’er har jeg i et mørkt skab. Jeg tror dem jeg har lige nu har september/oktober 2013 som sidste holdbarhedsdato. Når de er åbnet, opbevarer jeg dem i køleskabet i lufttætte plastik beholdere. Tetra’erne bør man vel egentlig kunne nøjes med at “klipse” til - men jeg syntes det er så nemt lige at hælde foderet over i noget andet. Så kan jeg også rigtig røre rundt og få fordelt sovesen, inden jeg hælder op til misserne. Dåser skal du også hælde over i noget andet. Jeg mener der er noget med at åbne dåser - altså metallet - kan gøre varerne dårlige… Jeg vil tro at en åben dåse kan holde ca 2-2½ dag… Måske andre ved det mere sikkert. Efter jeg har lært misserne at spise vådt, har vi til en dag - nogle gange 1½ på en 400 grams…

Håber du fik bestilt en masse godt. Husk nu IKKE at give op. Bare fordi der blir gået fra foderet med Bozita med laks (KUN et eksempel) til et måltid eller 2, kan det altså sagtens være at måltid 4 eller 5 - eller evt næste gang du åbner en pakke, er LIGE den der gør udslaget. Du må ikke fodre én gang og så sige “nå, det gider de ikke - ærgerligt - så smider jeg resten ud” agtigt :slight_smile:

Marianne - jeg prøver :wink: men de vil bare ikke have det. Nu har jeg prøvet over en uge uden der rigtigt er blevet spise noget. Og jeg er rigtig bange for de ikke får det mad de skal have når de jo ikke rigtigt får noget. Jeg syntes allerede den ene har tabt sig.