[QUOTE=Rikke N;1193343]hvor tit giver i vådfoder eller råt om dagen?
mine har tørfoder til at stå hele tiden, og får vådt morgen og aften… MEN de æder vildt meget tørfoder - alt for meget - fordi de har trænet mig til at hælde op når bare man kan skimte bunden af skålen 
Og tænker sådan lidt at i naturen ville der jo heller ikke stå en fyldt skål med mad altid, så jeg har tænkt om jeg skal komme lidt førfoder i deres aktiveringsbolde, som de så får om morgenen når vi skal ud af døren, så har de noget at muntre sig med…
Tænker om det kunne være en ide at give dem hver sin skål med vådfoder i, så har jeg mere en fornemmelse af hvor meget de æder, for Misse Møghe har lidt for “store knogler”
og skal ned i vægt…
Nogen der fodre dem i hver deres skål??
Mathilde, Emma og Frodo vil gerne ha rå mad, så det får de også sommetider og spiser de ikke op ryger det ud[/QUOTE]
nu eksistere tørkost slet ikke her i huset, men vådmad gives om morgenen, råt til frokost, daggamle kyllinger til aften og nyt vådmad inden sengetid.
dvs lige i øjeblikket hvor det er så varmt bliver vådmaden skiftet lidt flere gange i døgnet.
ALLE har deres egen tallerken, dvs der bliver stillet det antal tallerkner ned som der er katte, men som lykke også oplever pendler de mellem tallerknerne.
mine går også og småspiser hele dagen (og natten) lige som de jo ville i naturen.
mht din mis der er lidt erotisk buttet - førhen da jeg også fodrede med tørkost havde mine katte også en vægt der var lidt til den gode side, men efter at jeg har bandlyst alt hvad der hedder tørkost er de alle i fin form, dvs hverken for tykke eller tynde. ikke at jeg har haft så mange katte at der kan laves statestik over det, men alligevel værd at tage med i overvejelser.
så hæld du bare masser af vådfoder op til dem og lad dem evt få tørkosten i aktiveringsbold som snack:)