Vådkost

Nogel der bruger dette foder? Erfaringer

Vi tænker at prøve det. Det virker som godt vådkost.

Tag lige et billede af ingredienserne, så skal jeg nok lige kigge på det

Det enste jeg kan finde. Har ikke købt dem.

Du finder sammensætningen under “Produktdetaljer” (i hvert fald hvis du åbner siden fra PC):

44 % kylling (af hjerte, lever, kød, mave, hals, fedt), 28,8 % kyllingebouillon, 20 % ged (af hjerte, lunge, lever), 4 % gåsehjerter, 2 % tranebær, 1 % mineralstoffer, 0,1 % linolie, 0,1 % katteurt.

Analytiske bestanddele:
Protein 10,8 %, fedtindhold 6,5 %, råaske 2,4 %, træstof 0,5 %, vand 79 %, kalcium 0,29%, fosfor 0,26 %.

Tilsætningsstoffer med ernæringsmæssige egenskaber:
Vitamin D3 200 IE, taurin 1500 mg, jod (calciumjodat, vandfrit) 0,75 mg, (mangan(II)sulfat, monohydrat) 3 mg, zink (zinksulfat, monohydrat) 15 mg.

https://www.maxizoo.dk/real-nature-adult-wild-open-land-alu-kylling-gaas-ged-100-g.html

1 Synes om

Jeg forstår ikke tallene… er det okay? 🤦🤷

Er ikke den helt store foder-haj - men tænker det nok snarere er den type ingrediens-info, @HolmeInc efterspørger… :wink:

Nårh… tak… :+1:t2:

Fuldstændig korrekt at det var dette jeg var på udkig efter.

@MajaH når man sammenligner foder, så gør man det altid ud fra de enkelte værdier i tørstof delen.

Så dette indeholder 51,43%protein, 30,95% fedt og er dermed energimæssigt et rigtigt fint valg!
Der er ikke tilsat salt og sukker - igen et meget fint valg.
Det er reelt kød der bliver brugt (ikke kød og benmel osv) - igen et meget fint valg.

Så hvis prinsessen ellers godkender det, så er det så absolut et godt valg!

3 Synes om

1000 mange tak… vi håber hun vil spise det. :cat2: dejligt at i vil hjælpe, når man vil sit 4 benet ven det bedste.

3 Synes om

Ville hun spise det? Jeg prøver også at finde noget mine 2 kræsne katte vil spise :blush:

Vi har ikke købt det endnu… men skal nok lige give feedback… :+1:t2: