Vægt?

Jeg har jo to dejlige røde drenge, som er fra August 2009 ( dog ikke i familie med hinanden, eller hvad man siger)

Anyway… De er begge 2 helt (U)Almindelige huskatte. Da jeg her til Aften kom til og kigge på Liam, kom jeg til at tænke på hvor meget de egentlig må veje… selvfølgelig alt efter hvor lange de er osv :ups:

Er ikke bekymret for Aslan da han er en lille kat og er ikke særlig tung…

Men Liam er lidt buttet og en del tungere :ups:

Måske et dumt spørgsmål, men hvor meget må huskatte veje, uden at det er skadeligt for deres helbred?

Huskatte varierer ufattelig meget, så lad være med udelukkende at kigge på deres vægt.

Kan du se ribbenene? Kan du føle ribbenene, hvis du stryger dem let?

[quote=Vivi_Fletcher;380647]Huskatte varierer ufattelig meget, så lad være med udelukkende at kigge på deres vægt.

Kan du se ribbenene? Kan du føle ribbenene, hvis du stryger dem let?[/quote]

:tihi: Ikke på Liam, og heller ikke på Aslan faktisk… Men Aslan er også en lille fin en, hans mor var også en lille kat så giver meget god mening… Liam er lidt buttet dog, men ingen besvær med forskellige ting

Katten skal se slank ud og du skal kunne føle ribben når du stryger den over ryggen og ned over “maven” siden… Du skal ikke trykke for at kunne mærke dem.

Man må ikke kunne se ribbenene, men man skal kunne føle dem :slight_smile:

De er jo stadig killinger… Aslan ser slank ud… Liam ser lidt buttet ud… håbede lidt på at Liam vil vokse fra det

De lyder en anelse buttede -høhø

Er kun Liam der er buttet :tihi: Aslan er en fin lille misser… men man kan da stadig se Liam’s bagben når han sidder ned… :ups:

Ja, men det er langt nemmere at gøre noget ved det nu, end senere når de måske skal tabe 500-1000g… :slight_smile: