Væltende kradsetræer?

Jeg ved ikke helt hvad jeg ønsker at høre… Jo vil da gerne høre at det er sket for alle og at der aldrig sker noget alvorligt… Men tror bare jeg får de modsatte historier…

Min kradsetræ væltede nemlig forleden nedover katten… Jeg har ikke pt råd til et nyt, så er det bedre at kyle det ud eller hvad ??

Ærlighed søges!!

KYL DET UD - eller gør det fast i væggen med syvtommersøm.

En kat jeg har solgt endte med et brækket ben, da kradsetræet væltede ned over ham. Det gjorde ondt på katten - og på ejerens pengepung!

Også selvom det er det eneste hun har ??

Tja … nu har jeg fortalt, hvad der kan ske - så skal du da selv afgøre, hvad du vil :rock:
Har du ikke råd til et nyt kradsetræ, har du så råd til 13.000 for operation på et brækket ben?

Personligt ville jeg nok skille det ad og lægge en stolpe på gulvet hun kan kradse i.
Eller som jeg skrev før - fastgør det i væggen.

jeg valgte at korte mit gulv-til-loft træ ned…
det sku enten skrues fast til væg/loft - i stedet valgte jeg at korte ned i en højde af ca. 120… der stod det ok stabilt og kattene ku stadig bruge det til krads:ok:

kan du ikke korte det ned - så ud med det… lad evt. bundplade med en enkelt kradsestamme stå :ok: så er der stadig lidt til kløerne:ok:

[quote=Vivi_Fletcher;466150]Tja … nu har jeg fortalt, hvad der kan ske - så skal du da selv afgøre, hvad du vil :rock:
Har du ikke råd til et nyt kradsetræ, har du så råd til 13.000 for operation på et brækket ben?

Personligt ville jeg nok skille det ad og lægge en stolpe på gulvet hun kan kradse i.
Eller som jeg skrev før - fastgør det i væggen.[/quote]

Et nyt kradsetræ kan hun få om ca 10 dage. Manden har lige været forsøgskanin så han får snart en del penge for det… hihi

Men så ryger det ud… IMORGEN!!!

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket klatremiljø du har, men jo… det ville dø en sikker død her i huset, hvis det først var braset ned over en af mine katte!!!
Hvis det er muligt så bevar en enkelt stolpe, så de har noget at kradse i til du får råd til at købe noget ordentligt…

[quote=PiaB;466153]jeg valgte at korte mit gulv-til-loft træ ned…
det sku enten skrues fast til væg/loft - i stedet valgte jeg at korte ned i en højde af ca. 120… der stod det ok stabilt og kattene ku stadig bruge det til krads:ok:

kan du ikke korte det ned - så ud med det… lad evt. bundplade med en enkelt kradsestamme stå :ok: så er der stadig lidt til kløerne:ok:[/quote]

Det her er et gulv-til-loft træ… Det er blevet afkortet og derfor er nogen af skuerne løse, så stængerne er skæve… og når hun leger så kan hun være uheldig at ramme forkert så det vælter…

så var det røget ud herhjemme…
en enkelt stamme havde fået et liv liggende på gulvet indtil nyt træ kom hjem :ok:

en liggende stamme kan nemlig ikke vælte :tihi:

[quote=Ann K;466157]Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket klatremiljø du har, men jo… det ville dø en sikker død her i huset, hvis det først var braset ned over en af mine katte!!!
Hvis det er muligt så bevar en enkelt stolpe, så de har noget at kradse i til du får råd til at købe noget ordentligt…[/quote]

Det ryger også ud nu… Puha… Havde lidt ønsket at få en masse solstråle historier så hun ikke skul undvære et kradsetræ i nogen uger… Meeeeeen… Det skal helt sikkert ikke være på beskotning af hendes sikkerhed!

[quote=PiaB;466161]

en liggende stamme kan nemlig ikke vælte :tihi:[/quote]

Det værste der kan ske ved sådan en er at det ruller hen over hende… Men så er hun virkelig også selv skyld i det! hihi

Men nu kan jeg vel passede spørge om nogen ved hvor lang leveringstid der ca er på ting fra zooplus.de ?

2-6 hverdage typisk :ok:

hvis du ikke kan bolte det til væggen - så skil det ad i atomer så katten kan kradse uden at komme til skade

Det lyder godt…! Så håber jeg at have et nyt omkring d. 1 herhjemme :kryds:

Men argh… Det er som at finde vand i sahara at skulle købe udstyr til hende… Hun gider INTET nyt…!!

Mine er sat fast i væggen udover loftet.
Vi har brugt sådan et vinkel beslag, og skruet det i pladerne og i væggen (husk at skruerne i pladen ikke mp være for lange). Det holder ubeklageligt.

[quote=Eife;466186]Mine er sat fast i væggen udover loftet.
Vi har brugt sådan et vinkel beslag, og skruet det i pladerne og i væggen (husk at skruerne i pladen ikke mp være for lange). Det holder ubeklageligt.[/quote]

Vi har gjort præcis det samme :slight_smile:

Vi havde et kradsetræ på ca. en meters penge. Det var sådan et med en kasse hule i bunden, en kort kradsepind og så en platform øverst. Den kostede os en større syrlæge regning og en forstuvet kattepote.

Nu er den i to dele, en hule og pinden med sisal som står skråt på gulvet, læner sig op af platformen. Det er forresten blevet Basils ynglings kradse sted…

[quote=Eife;466186]Mine er sat fast i væggen udover loftet.
Vi har brugt sådan et vinkel beslag, og skruet det i pladerne og i væggen (husk at skruerne i pladen ikke mp være for lange). Det holder ubeklageligt.[/quote]

Årh okay… Det er også en rigtig god ide :slight_smile: Tror jeg vi gør med det næste :thumbup:

[quote=Bamse;466191]Vi havde et kradsetræ på ca. en meters penge. Det var sådan et med en kasse hule i bunden, en kort kradsepind og så en platform øverst. Den kostede os en større syrlæge regning og en forstuvet kattepote.

Nu er den i to dele, en hule og pinden med sisal som står skråt på gulvet, læner sig op af platformen. Det er forresten blevet Basils ynglings kradse sted…[/quote]

Hvad er en sisal ? :?

Vores kat fik heldigvis ingen skader… hun landede under en søjle mellem 2 plader, så der var massere af plads til en lille kat…