Værelse 1408

Kender I den novelle af Stephen King?
Den er så uhyggelig, at jeg da jeg læste den måtte læse små bidder, lægge væk og læse igen. Hele beskrivelsen af det der værelse er for klam!

Læs den!

Ang. filmen, så så jeg den i går - jeg var dødbange bagefter - ikke pga filmen men fordi jeg kom i tanke om novellen. Filmen kan på ingen måder måle sig med Kings novelle, der er på ganske få sider og så gysende uhyggelig, at den slet ikke kan omsættes til en film

mvh

Uhh jeg har kun set filmen og jeg synes den er vildt uhyggelig :blegne: Og slutningen er endnu værre -what

I bogen er den endnu værre!

Uh jeg får det skidt bare ved tanken.

Alene det der telefonopkald med "Det er nummer seks. Seks! Vi har dræbt alle dine venner. Det er nummer syv. Syv! Du er den næste. Det er nummer… "

Eller sætningen som han hele tiden tænker på værelset “Min bror blev i virkeligheden dræbt af ulve ved Conneticut Turnpike!”

Det giver ingen mening, men FOR POKKER da det er så det løber en koldt ned af ryggen, når man læser det. Igen og igen og igen.

Jeg hørte King kommentere novellen - den skræmte faktisk ham selv fra vid og sans, som en af de eneste.

Den med ulvene jager mig altså… og jeg aner ikke hvorfor den sætning er så klam…

Tak for tippet…

Jeg har läst nästen alt af Stephen King, men ikke denne og heller ikke set filmen.

Saa nu ved jeg hvad min näste bog blir…

Gys og grummel :slight_smile:

Du kan glæde dig - den findes fx i novellesamlingen Manden med det sorte jakkesæt.

Jeg har ikke læst den eller set den, men vil gerne læse den og se, elsker King.

De sætninger er da vist slet ikke med i filmen:(
Filmen er klam - åh hvor må man gå ud af sit gode skind inde i det værelse!

Jeg har både filmen og bogen til gode endnu. Det lyder som noget der skal skylles ned med et glas nervepiller-what

Jeg har kun set filmen, og jeg syntes det var noget af det værste l*** jeg længe havde set :ups:

Jeg tror faktisk jeg har filmen - men den fangede ikke rigtigt.

Men kunne være jeg skulle have fat i bogen.

Da jeg så filmen, havde jeg lidt svært ved at få hoved og hale på det hele :ups:

Måske man skulle få fat i bogen i stedet :slight_smile:

Den har jeg ikke set eller læst…-what

Jeg skal ikke “have klinket noget”

Efter jeg havde set Ondskabens Hotel -
tænkte jeg på filmen hver dag de næste 5år. -what

Den film skal jeg heller aldrig se igen…Puh-ha…

[QUOTE=Mona Jensen;153363]Den har jeg ikke set eller læst…-what

Jeg skal ikke “have klinket noget”

Efter jeg havde set Ondskabens Hotel -
tænkte jeg på filmen hver dag de næste 5år. -what

Den film skal jeg heller aldrig se igen…Puh-ha…[/QUOTE]

Ihh Mona, nogle film hænger bare på én! Jeg er stadig bange for at være alene i mørket eller i vores stue - pga af exorcisten jeg så tilbage for mange år siden!
Jeg har også set “it” med Stephen King, og i LANGT tid efter, turde jeg ikke lukke øjene i badet, da jeg var bange for at vandet belv til blod og klovnen pludselig stod og ville dræbe mig-høhø

[quote=~Prinsesse~;153369]Ihh Mona, nogle film hænger bare på én! Jeg er stadig bange for at være alene i mørket eller i vores stue - pga af exorcisten jeg så tilbage for mange år siden!
Jeg har også set “it” med Stephen King, og i LANGT tid efter, turde jeg ikke lukke øjene i badet, da jeg var bange for at vandet belv til blod og klovnen pludselig stod og ville dræbe mig-høhø[/quote]

Ja jeg skal ærligt indrømme, klovne ikke virker særlig morsomme, efter man har læst og set It
Den anden kender jeg ikke og jeg ved slet ikke om jeg har mod på at se den.-what-what-what
Knus Elin

[quote=Mona Jensen;153363]Den har jeg ikke set eller læst…-what

Jeg skal ikke “have klinket noget”

Efter jeg havde set Ondskabens Hotel -
tænkte jeg på filmen hver dag de næste 5år. -what

Den film skal jeg heller aldrig se igen…Puh-ha…[/quote]

Igen - intet sammenlignet med bogen!
Jeg tænker stadig med gry på et kapitel der hedder In the Playground, hvor drengen Danny leger uden for hotellet. Det er ikke med i filmen - pludselig begynder de der buske, der er klippet som dyr at bevæge sig mod ham stille, tavse og jagende. Det er Så klamt!

Læs bogen, hvis I ikke har - den trækker tænder ud - generelt kan man sige det om alle Kings bøger - filmatiseringerne stinker gerne:-)

MVH

Pennywise er da sød:-)

[quote=~Prinsesse~;153319]De sætninger er da vist slet ikke med i filmen:(
Filmen er klam - åh hvor må man gå ud af sit gode skind inde i det værelse![/quote]

De er med, men slet ikke som i bogen. Da telefonen ringer og de spørger om han vil “checke ud” dvs hænge sig, så begynder den at tælle ned og slå venner ihjel osv til sidst brænder røret. Men det er slet ikke som i bogen - den der nedtælling puh!

Og sætningen om ulvede - altså jeg får myrekryb og jeg ved ikke hvorfor - den gentages bare til uendelighed i novellen - i bogen går han i gangen mod rummet, så går elevatordøren pludselig op og han ser ned i mappen med alle mordede i værelset - og der står det “my brother was really…”

uh!:uha: Hvorfor gør den sætning så stor indtryk? Der er noget fordækt, blodigt, hemmeligt og total dagligdags klamt ved den. I novellen indtaler han den samme sætning på bånd rigtig mange gange - det ved han bare ikke, det er først, da forlæggeren høre det, at han opdager at han har sagt det.

:blegne:

jeg har set filmen og synes den var helt vildt dårlig men det kunne da godt være man skulle prøve bogen istedet.

[QUOTE=lenschow;153391]De er med, men slet ikke som i bogen. Da telefonen ringer og de spørger om han vil “checke ud” dvs hænge sig, så begynder den at tælle ned og slå venner ihjel osv til sidst brænder røret. Men det er slet ikke som i bogen - den der nedtælling puh!

Og sætningen om ulvede - altså jeg får myrekryb og jeg ved ikke hvorfor - den gentages bare til uendelighed i novellen - i bogen går han i gangen mod rummet, så går elevatordøren pludselig op og han ser ned i mappen med alle mordede i værelset - og der står det “my brother was really…”

uh!:uha: Hvorfor gør den sætning så stor indtryk? Der er noget fordækt, blodigt, hemmeligt og total dagligdags klamt ved den. I novellen indtaler han den samme sætning på bånd rigtig mange gange - det ved han bare ikke, det er først, da forlæggeren høre det, at han opdager at han har sagt det.

:blegne:[/QUOTE]

ej hvad har jeg misset? Jeg har set den to gange. Med venner, menes der på det tidspunkt hvor “rummet” tilkalder hans ekskone eller?
Det jeg synes er mest klam i filmen, er den figur der i starten hjemsøger ham på værelset, shit man jeg var bange!
Jeg læser ikke bøger, men overvejer om denne er det værd:)

Jeg er KÆMPE Stephen King fan, så jeg har læst stort set alle hans bøger og alle de historier der er filmatiseret har jeg naturligvis også liggende…