Værelse 1408

Her venner -læs :slight_smile:

http://silveraspen.net/1408.html

PS

“My brother was actually eaten by wolves one winter on the Connecticut Turnpike!”.

:ok:

[quote=~Prinsesse~;153397]ej hvad har jeg misset? Jeg har set den to gange. Med venner, menes der på det tidspunkt hvor “rummet” tilkalder hans ekskone eller?
Det jeg synes er mest klam i filmen, er den figur der i starten hjemsøger ham på værelset, shit man jeg var bange!
Jeg læser ikke bøger, men overvejer om denne er det værd:)[/quote]

Nej han snakker i telefon med “personalet ved skranken”… hvad hedder de nå ja “roomservice”

Så begynder den der mand, som også er ham, der står på den modsatte side af gaden og efterligner alle hans bevægelser, og som også er ham, der logger ind på messenger og snakker med ekskonen og lokker hende hen - at tale i røret :

He closed his fingers around the handset and picked it up. His other hand dove, as deliberate as the first, and dialed 0. As he put the handset of the phone against his ear, he heard a series of clicks as the dial spun back to its original position. It sounded like the wheel on Wheel of Fortune, do you want to spin or do you want to solve the puzzle? Remember that if you try to solve the puzzle and fail, you will be put out into the snow beside the Connecticut Turnpike and the wolves will eat you.
There was no ring in his ear. Instead, a harsh voice simply began speaking. “This is nine! Nine! This is nine! Nine! This is ten! Ten! We have killed your friends! Every friend is now dead! This is six! Six!
Mike listened with growing horror, not at what the voice was saying but at its rasping emptiness. It was not a machine-generated voice, but it wasn’t a human voice, either. It was the voice of the room. The presence pouring out of the walls and the floor, the presence speaking to him from the telephone, had nothing in common with any haunting or paranormal event he had ever read about. There was something alien here.
No, not here yet… but coming. It’s hungry, and you’re dinner.
The phone fell from his relaxing fingers and he turned around. It swung at the end of its cord the way his stomach was swinging back and forth inside him, and he could still hear that voice rasping out of the black: "Eighteen! This is now eighteen! Take cover when the siren sounds! This is four! Four!"
He was not aware of taking the cigarette from behind his ear and putting it in his mouth, or of fumbling the book of matches with the old-fashioned gold-frogged doorman on it out of his bright shirt’s right breast pocket, not aware that, after nine years, he had finally decided to have a smoke.
Before him, the room had begun to melt.
It was sagging out of its right angles and straight lines, not into curves but into strange Moorish arcs that hurt his eyes. The glass chandelier in the center of the ceiling began to sag like a thick glob of spit. The pictures began to bend, turning into shapes like the windshields of old cars. From behind the glass of the picture by the door leading into the bedroom, the twenties woman with the bleeding nipples and grinning cannibal-teeth whirled around and ran back up the stairs, going with the jerky delirious high knee-pistoning of a vamp in a silent movie. The telephone continued to grind and spit, the voice coming from it now the voice of an electric hair-clipper that has learned how to talk: "Five! This is five! Ignore the siren! Even if you leave this room, you can never leave this room! Eight! This is eight!"

Citat, 1408 shortstory of Stephen King.

ej det husker jeg bare slet ikke fra filmen, jeg må hjem og se det stykke!
Har du læst den på dansk eller engelsk?

Engelsk naturligvis:-)

Men jeg har den faktisk også på dansk - den findes i Manden med det sorte jakkesæt

Hvis I ikke har set Secret Window Secret Garden, som også er en novelle, som bør læses, så se filmen - det er en af de eneste King filmatiseringer der holder.

[QUOTE=lenschow;153432]Engelsk naturligvis:-)

Men jeg har den faktisk også på dansk - den findes i Manden med det sorte jakkesæt

Hvis I ikke har set Secret Window Secret Garden, som også er en novelle, som bør læses, så se filmen - det er en af de eneste King filmatiseringer der holder.[/QUOTE]
Er det den med Johnny Depp:wehuu:

Jeg tror jeg vil læse den, altså 1408, det lyder som om der er nogle fede ting man går glip af i filmen

Ja det er den:-) I bogen har han en kat og ikke en hund, og novellen er meget mere spooky end filmen.

Filmen er god, men havde man ikke gættet komplottet:)?
Desuden fatter jeg ikke det med det vindue:ups:

Vinduet fører ud til haven, hvor han har sin hemmelighed begravet:-) Det er et hemmeligt vindue til en hemmelig have med en hemmelighed under majsen:-)

Og måske lidt mere analyserende:

Et hemmeligt kighul ind i et sygt sind.

filmen er noget hø - der er alt for mange ting der ikke giver mening, og er man ikke vågen ved havelågen mister man tråden.
novellen derimod er vanvittig god - og meget anderledes end filmen
kan klart anbefales

[QUOTE=lenschow;153732]Vinduet fører ud til haven, hvor han har sin hemmelighed begravet:-) Det er et hemmeligt vindue til en hemmelig have med en hemmelighed under majsen:-)

Og måske lidt mere analyserende:

Et hemmeligt kighul ind i et sygt sind.[/QUOTE]

ahhh:) jeg må altså til at læse bøger-høhø