Valentin til dyrlæge

Ja, jeg synes jeg måtte tage til dyrlægen med Valentin i dag. Han har gået og snøftet længe, så tænke han måske havde noget infektion… Og så skete der det i går, at han pludselig gik og haltede på det højre bagben - jeg prøvede at bevæge benet og så hylede han, den stakkels mis :ked:

Så fik en tid kl. 15.40, bestilte en taxa til kl. 15.15 - men tror I den skide taxa gad dukke op? Rykkede for den to gange, men måtte opgive, fordi min tid var overskredet og dyrlægen var helt booket op. Åndssvage taxa, så fik hende receptionisten da lige at vide hvad jeg mente om det! :mad:

Istedet satsede jeg på en anden dyreklinik som har åben konsultation, så skyndte mig ud af døren, ned til bussen, som selvfølgelig var forsinket, ned til Torvet og skifte bus, var lige ved at være bange for jeg havde misset den, men der var heldigvis en rar ældre dame, som kunne fortælle at hun ventede også på den. Så hylede Valentin inde fra kattekassen og så faldt jeg ellers i snak med denne dame som jo også have haft katte engang - og havde haft en Hellig Birma som blev 17 år - hehe, det var rart at møde en anden ligesindet, når man skulle stå og vente i det møgvejr :tihi:

Jeg nåede heldigvis at komme til dyreklinikken inden de lukkede. Da jeg tog Valentin ud af kassen sagde dyrlægen, at det var længe siden han havde set en perser som var SÅ flad og så fik jeg ellers hele den sædvenlige smøre :mad: Men fik også sagt til ham, hvad jeg mente om det og at han ikke fejlede noget til dagligt, men han selvfølgelig var hårdere ramt, når han var forkølet. SGU! Så fik jeg da også at vide at det ikke var sådan ment, og han indrømmede da også at Valentin var en lækker stor kat :slight_smile:
Valentin fik et skud antibiotika og jeg fik en masse medicin med hjem. Dyrlægen undersøgte også hans bagben og der var ikke noget der føltes forkert, så det var godt.

Nu håber jeg bare det virker, så han kan komme helt ovenpå igen :slight_smile:

Jeg bad forresten dyrlægen ringe efter en taxa til mig - gad skisme ikke ud og lede efter busser i det møgvejr!

godt du kom afsted… håber Valentin snart er fit for fight igen…ja ja hvad ved dyrlæger om persere…min dyrlæge er heller ikke så meget for de flade næser… men jeg vil ikke bytte med nogen anden race…

Du har ret Bente, jeg ville heller ikke have nogen anden race :slight_smile:

Det er bare så træls at man skal høre på det hver gang man kommer til en ny dyrlæge - de skulle hellere tage og koncentrere sig om at behandle dyrene, istedet for at gøre sig klog på diverse racer… Det tager de sig i øvrigt godt betalt for i forvejen.

God god bedring til Valentin.

jeg hørte på det første gang jeg kom til min dyrlæge…og så fik han at vide at alle de “skrøner” dem havde jeg hørt…så fik han lov at undersøge Amanda (7 år) og han måtte så erkende at hun både kunne trække vejret og spise…helt uden hjælp… siden har jeg ikke hørt noget negativt…faktisk får jeg altid at vide at mine katte er SÅ velholdte og dejlige i sindet…sååååååå…desuden har en af de andre dyrlæger derinde også en “trimmet” perser, han griner bare når jeg kommer med Amanda (altid trimmet)… og siger at sådan en har han også derhjemme, så ikke alle dyrlæger er perser fjenske…

Nej, det er heldigvis ikke alle som er så slemme - jeg har mødt begge dele. Den bedste dyrlæge jeg har haft, havde absolut ingen fordomme overfor persere, hun synes bare mine katte var dejlige - men hende kan jeg desværre ikke bruge mere, da hun er stoppet.

sikke en tur…

du har ikke just været heldig… men godt du kom afsted!!!

:kram:

Sikke en tur… Så må du pusse om ham i weekenden :slight_smile: KRAM

God bedring til ham :slight_smile:

Hej igen :slight_smile:

Jeg ville lige fortælle at Valentin allerede har det meget bedre, han har ikke længere “løbe-snude” og hans vejrtrækning er igen helt lydløs - næsten da :høhø:, så det lader til at medicinen har virket rigtig godt :thumbup:

dejligt at høre at han er i gang med at blive rask