Valentine

Fejre i Valentines dag?

Vi gør ikke :slight_smile:

PS for dem der ikke ved det, så er det imorgen :smiley:

ja jeg har ingen kæreste så det er lidt underordnet for mig… :frowning:

Vi gør heller ikke!

Valentines Day er endnu en amerikansk tradition. Jeg synes man skal værne om sin elskede hver dag, fremfor én gang årligt.

Vi gør heller ikke. Blomsterne bliver spist/væltet af kattene, og chokolade dutter ikke -høhø

Vi plejer ellers heller ikke at holde Valentin . Men i år har jeg fået en gave af min mand … Et sminkespejl med lys i . Jeg står ikke så godt på mine ben i længere tid og så mangler jeg jo også øjnevipper , så der skal kunstige på … Så det er jeg blevet rigtigt glad for :thumbup:

Ja vi fejerer det. Men da jeg ikke er hjemme imorgen så har Peter i stedet planlagt en lille overraskelse til søndag :wehuu:

Det kunne jeg ikke drømme om :rulleøjne: … men dengang jeg var chauffør hos Interflora, arbejede de meget hårdt for at prøve at banke den dag ind i hovedet på folk :rock: … ved ikke om det er lykkedes dem …

Jeg vil fejre Valentinesdag i morgen, med at tage ud og besøge min eksmands ekskæreste :tihi::tihi::tihi:

nope… Det er bare endnu en opreklameret amerikansk ting, som vi skal prakkes på!

Det er ikke noget, vi fejrer. Faktisk skal Flemming ud til en tidligere kollega og spille poker.

For så vidt er jeg enig - Hallo’hviiin etc hører ikke hjemme her. Vi fejrer jo heller ikke Taksigelsesdag (Thanksgiving), men hvem ved, det skal vi måske også prakkes på… :tihi: :thumbdown:

Men Valentins dag er faktisk rigtig gammel engelsk og fransk tradition, og jeg synes, at der er alt for lidt romantik og anledning til det i vore dage.
Vi har så travlt med job og hverdag, og de, der kan, tænker mere i fladskærm og skiferier og endnu flere statusting…
End på en blomstergave - eller blot et romantisk kort med posten - der er jo ingen, der siger, at man skal købe noget af alt det amerikanske specialgøgl til dagen.
Ligesom når man siger, at det er blomsterhandlerne, der har promoveret mors dag. Jo da, men min mor var meget glad for at blive fejret og påskønnet. Jeg sørgede for at fejre den på en eller anden vis, og hun nød det.
Jeg synes, at hun havde ret, da hun sagde: Ingen blomster til min begravelse, tak - giv mig dem, mens jeg lever!
En enkel, ikke så dyr buket vækker lige stor glæde :slight_smile:

Så mht Valentinsdag, så er det lige før, jeg stemmer for :slight_smile: Men så absolut på vores egen måde: Gækkebreve og andre romantiske tiltag, men uden amerikanske dimser med i ‘pakken’ :slight_smile:

Nej, Valentine er ikke noget jeg/vi fejre.

Nej vi fejrer ikke valentins dag hjemme hos os :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;123944]For så vidt er jeg enig - Hallo’hviiin etc hører ikke hjemme her. Vi fejrer jo heller ikke Taksigelsesdag (Thanksgiving), men hvem ved, det skal vi måske også prakkes på… :tihi: :thumbdown:

Jeg synes, at hun havde ret, da hun sagde: Ingen blomster til min begravelse, tak - giv mig dem, mens jeg lever!
En enkel, ikke så dyr buket vækker lige stor glæde :slight_smile:
[/QUOTE]

Thanksgiving kommer ikke til DK - der er nemlig umiddelbart ikke nogen, der kan se den store fortjeneste i det :wink:

Mht mors dag, har jeg ofte givet min mor blomster - men af princip har hun aldrig fået dem på Mors Dag. Jeg vil give blomster/gaver når jeg har lyst - og ikke fordi blomsterhandleren synes jeg skal.

Nix, har aldrig gjort det og vil heller ikke.

JA det skal jeg da :slight_smile:

jeg bruger enhver undskylning for at vise mine misser, at de er mit livs små lys :inlove:

Her fejrer vi ikke valentine!

vi gør som en anden også er inde på… bruger hver dag på at gørehinanden opmærksomme på den kærlighed vi deler, det behøver ingen anledning

Jeg tror måske vi gav hinanden en lille ting det første årb eller 2… men ellers har vi ikke gidet…

det er (efter vores mening) en gang opreklameret pjat som amerikanerne burde holde for sig selv :stuck_out_tongue:

Her hjemme fejre vi ikke som sådan valentins dag, men vi fejrede i går vores 4 årsdag i stedet. Ganske tilfældigt var det den dag vi så hinanden første gang, og vi har været sammen siden =)

Vi havde en super dejlig Valentines dag som vi fejrede idag da jeg ikke var hjemme igår. Peter havde arrangeret en tur i danmarks akvarium og derefter i planetariet og se 3D film og derefter ud at spise :wehuu:
Ja det kan godt være at i synes det er noget opreklamere pjank og at i hellere vil fejre alle andre dage på året, men jeg skal ikke sætte mig på tværs når han OGSÅ på valtines dag forkæler mig :hjertetildig: