Mht. vådkost, så er det i hvert fald en god idé så vidt muligt at undgå de mærker, som indeholder sukker. Det kan du se på indholdsfortegnelsen. Og så skal du være opmærksom på, at ikke al vådfoder er FULDKOST. Det, som IKKE er, skal man ikke give alt for tit - det er mere beregnet som en lækkerbidsken i ny og næ.
Fx er sådan noget som Applaws (vistnok?) og Feline Porta 21 ikke fuldfoder - men kattene ELSKER det som regel - mine gør i hvert fald. Det er dog også i den ret dyre ende.
Hvis du bor i nærheden af en Aldi, så kan man få LUX på dåse der - det er billigt og ganske ok. Mine har spist det i årevis, men er nu ret trætte af det desværre. :S Men prøv det.
Mine har fundet ud af, at Sheba smager godt - det er bare lidt dyrt i længden…men hellere det, end at kyle masser af LUX ud hver dag, fordi de er trætte af det.
Men måske kan du få Sheba til en fornuftig pris i Tyskland?
Jeg har bestilt nogle poser med Miamor på Zooplus, dem gider de også godt spise, og de er i den billige ende.
Men prøv dig lidt frem - nogle katte kan lide den ene type, andre den anden…
Det er sjovt du skriver om Select Gold, for har lige købt en pose af de små i dag til træning. Jeg har ikke testet det yderligere dog. Det er ren aktivering og godbismad som jeg har købt det til
Hvis mine ikke spiser det jeg giver dem af vådt og råt, så tager jeg maden væk nogle timer og fodre derefter. Jeg gider ikke kræsenhed
Tror Eleanor spiser alt hvad jeg servere Derfor er det endnu mere vigtigt, at jeg er selektiv og sørger for, at jeg ved det er noget ordentligt foder, for hun spiser det uanset hvad! Især hvis det er vådfoder :høhø: Dér diskriminere hun ikke imellem mærker, for det er jo vådfoder det hele
Jeg tror det er en god ide at blive ved med at give hende masser af vådfoder af forskellige mærker og konsistenser, så hun ikke bliver kræsen. Der er ikke andet for at læse indholdsfortegnelser. Det er ikke skidt at hun får våsfoder med korn i med mellemrum, dog vil jeg holde mig helt fra mad med sukker i.
Mine spiser gerne Select Gold vådfoder og vi har netop købt en sæk af Select Gold tørkost så må vi se om det er noget de piller fra i foderblandingen
Men her giver vi alle mulige slags vådfoder vi holder os ikke til bestemte mærker, dog er der nogle favoritter hos kattene som vi sørger for er i huset så det er bare med at prøve af hvad der er det store hit så køb et par dåser af hvert og så på den måde finde frem til hvad der er et hit eller ej
Jeg skifter også, så det ikke kun er ét bestemt mærke, som kan spises! Jeg synes nu Eleanor er alt spisende og hun diskriminerer bestemt ikke, især ikke mht. vådfoder :høhø: Vådfoder er nu engang vådfoder og er derfor spiseligt
Hun vil ikke have ostehaps, men tror det er det eneste, hun endnu har gået fra, som var mad! Ellers er hun ganske let at fodre, og det er lækkert, nu hvor jeg ikke er velbevandret i hele denne jungle af foder!