Valget - kort fortalt?

Ja jeg har været syg - jeg ved ikke om det er en dårlig undskyldning, men det har i hvert fald gjort at jeg har haft gravet mig ned.

nu står jeg så er og skal stemme idag og jeg har ingen anelse om hvad de forskellige siger om hvad.

jeg er ræverød må jeg indrømme. Jeg plejer at stemme SF eller Enhedslisten.

Er der nogen der kan lave en kort opsummering på hvad de siger?

Jeg har det også vildt elendigt idag, så jeg overvejer ikke at gide at gå ned på skolen og stemme…men det synes jeg bare er dårlig ånd. Hvis man ikke stemmer har man heller ikke ret til at brokke sig. Det er min mening.

Jeg har aldrig undladt at stemme før. Men den her dundrende hovedpine kunne godt overtale mig i længden…

afsted med sig og så hjem iseng igen!!

De har sagt stortset det samme som altid - de har været lidt mere efter hinanden end de plejer - som Lars Lykke påtalte igår har KBHs kommune under A været elendige til at forvalte de sociale ting… men det skal han jo sige da de er modstanderne…

så hold du bare fast i din overbevisning for efter min mening er der ikke noget nyt under solen der gør at man bør skifte ved dette valg med mindre man havde tænkt sig det alligevel…

Cool - tak Regitze.

Ja det ender jo nok også med at min patriotisme sender mig ned på skolen. Jeg kan ikke med sofavælgere.

Det var også en af de helt store diskutioner min x-kæreste og jeg havde. Han stemte ikke og havde vidst aldrig gjort det, fordi han mente de alle sammen var “fulde af lort”.

Jeg synes bare det er for nemt at sætte sig ned og sige alle andre er dumme, men uden selv at være villig til at gøre en forskel - enten ved at danne parti eller ved at sætte sin stemme på den/dem man mener er mest på rette spor.

Jeg synes det andet er dovent og ladt og viser en ligegyldighed med vores samfund som jeg slet ikke kan forholde mig til…

Hvis man ikke følger med i politik i hverdagen kan det være svært at tage stilling til hvem man har lyst til at stemme på. Når valget nærmer sig er alle patier så travlt optaget af at få stemmer at det kan være svært for os som vælger at høre hvad det er de enkelte partier mener.
Jeg forstå godt folk der bliver hjemme i sofaen og jeg synes ikke det har noget at gøre med at være ligeglad med vores samfund.

Intet nyt under solen Gry, og det er heller ikke deres valg-mærkesager jeg stemmer på, men det som partiet plejer at stå for.